• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4622 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين

همراهي والدين در فرآيند آموزش مجازي بسيار اهميت دارد

معاون آموزش ابتدايي گفت: همراهي والدين در فرآيند آموزش مجازي بسيار اهميت دارد. در واقع بخشي از بازخورد از فرآيند يادگيري را مي‌توان بازخوردي از رفتار والدين در اين زمينه نيز دانست. رضوان حكيم‌زاده، معاون آموزش ابتدايي در گفت‌وگو با مهر و در پاسخ به اين پرسش كه در حوزه آموزش مجازي و حتي پيگيري‌هاي آموزش‌هاي تلويزيوني توسط معلمان شاهد هستيم دوگانگي زيادي وجود دارد و برخي معلمان بسيار پيگير و در برخي موارد در كل ايام نوروز فعاليت آموزشي مدارس و پيگيري معلمان قطع شده بود، بيان كرد: آموزش تلويزيوني با همراهي والدين بازخوردهاي بسيار خوبي به ما داده است و بيشتر انتظار ما در خصوص آموزش تلويزيوني و پيگيري يادگيري از اين طريق با خانواده‌هاست. مدت زماني كه در اختيار آموزش ابتدايي در مدرسه تلويزيوني قرار گرفت با توجه به شرايطي بود كه رسانه ملي داشت و ما در طول روز براي هر مقطع دو باكس در اختيار داشتيم كه با توجه به اين مساله كه دانش‌آموزان بيش از اين ساعت را پاي آموزش تلويزيوني نمي‌مانند به نظرمان زمان كافي بود اما درباره بحث آموزش مجازي مدارس به صورت مجزا بايد اين را بگويم كه در هر صورت شرايطي كه به وجود آمد آنقدر جديد بود كه مشابه آن را تجربه نكرده بوديم و صفر تا صد شرايط بكر بود. اين دوگانگي هم ممكن است ايجاد شده باشد اما با توجه به گزارش‌هايي كه از خانواده‌ها گرفتيم استقبال از آموزش تلويزيوني بسيار خوب بود و به جز مناطق دوردست و شهرهاي كوچك همه از اين فرصت استفاده كرده بودند.
وي ادامه داد: در حال حاضر نيز بستر آموزش در شبكه اجتماعي شاد فراهم شده و معلمان بايد در زمان باقي مانده اين اطمينان را به دست بياورند كه آموزش‌هاي كافي داده شده است. اين را هم اضافه كنم كه همراهي والدين واقعا در فرآيند آموزش مجازي بسيار اهميت دارد. در واقع بخشي از بازخورد از فرآيند يادگيري را مي‌توان بازخوردي از رفتار والدين نيز دانست. معاون آموزش ابتدايي در پاسخ به اين پرسش كه نگراني اصلي خانواده‌ها اين است كه با توجه به نبود نظارت كافي و همچنين ارزشيابي كيفي- توصيفي در مقطع ابتدايي فرزندان‌شان با يك ارزشيابي خوب يا بسيار خوب به مقطع بعدي بروند اما يادگيري به معناي واقعي رخ نداده باشد و چالش برانگيز شود، بيان كرد: در حال حاضر در شوراي عالي آموزش و پرورش نشست‌هاي مختلفي برگزار شده و در كميسيون‌ها اين را بررسي كرده‌ايم كه چه اقداماتي انجام دهيم تا اين اطمينان حاصل شود كه در هر مقطع يادگيري حاصل شده است. خصوصا براي پايه اول دبستان و مهارت‌هاي خواندن، نوشتن و حساب كردن كه مهارت‌هاي پايه است، بسيار مصر هستيم اطمينان حاصل كنيم بچه‌ها بدون مشكل به پايه بعد مي‌روند. قطعا با توجه به شرايط سعي مي‌كنيم اين مساله را جبران كنيم، سناريوهاي مختلفي طراحي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون