• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4623 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين

خبر

آيين بزرگداشت امام خميني (ره) امسال در حرم مطهر برگزار نمي‌شود

آيين بزرگداشت امام خميني (ره) در سي‌ويكمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي در روز ۱۴ خرداد در حرم امام (ره) برگزار نمي‌شود. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني جماران، دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني (ره) با اشاره به شيوع كرونا و ضرورت رعايت مقررات و دستورالعمل‌هاي بهداشتي گفت: «با توصيه حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد حسن خميني و پس از رايزني با دفتر مقام معظم رهبري و مشورت با ستاد ملي مقابله با كرونا به اين جمع‌بندي رسيديم كه با ادامه اين وضعيت، برنامه بزرگداشت امام در روز چهاردهم خرداد را همانند سال‌هاي گذشته در حرم مطهر برگزار نكنيم. در عين حال هم نبايد غافل شويم كه ماه خرداد، ماه مناسبت‌هاي مرتبط با امام است. اگر اجتماع بزرگي در حرم نمي‌شود ولي تبيين ابعاد شخصيت امام و آثار و سيره عملي او ضرورت روزافزون جامعه‌ است.» حجت‌الاسلام محمد علي انصاري ادامه داد: «در سالگرد ارتحال امام، نبايد فضاي حزن و اندوه بيشتر را به جامعه القا كنيم بلكه بايد با تكيه بر آثار امام، جو اعتماد به خداوند و ايجاد وحدت و آرامش روحي و رواني جامعه را تقويت كنيم.»


نماز جمعه اين  هفته در مراكز استان‌ها اقامه نخواهد شد

شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه نماز جمعه 29 فروردين ماه 1399 در مراكز استان‌ها اقامه نخواهد شد. به گزارش ايسنا در اطلاعيه شماره ۸ شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در خصوص مراسم عبادي-  سياسي نماز جمعه آمده است كه «در ادامه همكاري و همراهي با ستاد ملي مقابله با ويروس كرونا، نماز جمعه 29 فروردين ماه 1399 در مراكز استان‌ها اقامه نخواهد شد و در ساير شهرستان‌ها و مناطق، مطابق روال تعريف شده، منوط به جمع بندي و تصميم‌گيري كميته‌هاي استاني تعيين شده با محوريت نمايندگان محترم ولي فقيه است كه از طريق شبكه‌هاي استاني اطلاع‌رساني خواهد شد.» در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده كه «طي رايزني‌هاي تخصصي با اركان مسوول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تدوين دستورالعمل و پروتكل بازگشايي نمازهاي جمعه و جماعت، به عنوان يك سند صيانت بخش و پشتيباني كننده از سلامت و امنيت بهداشتي نمازگزاران ارجمند و كارگزاران محترم اين عرصه، در قالب اقدام مشترك ميان نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط آغاز شده  تا در زمان مقتضي و در صورت صدور مجوز براي بازگشايي و برپايي محدود مراسم عبادي - سياسي نمازجمعه در استان‌هايي كه از شرايط بحران و اضطرار خارج شده‌اند و اعلام اين خبر خوش از سوي ستاد ملي مقابله با ويروس كرونا، آمادگي لازم براي اين امر وجود داشته باشد.»


اختصاص يك پنجم حقوق نمايندگان براي مقابله با كرونا

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يك پنجم حقوق ارديبهشت ماه خود را براي مقابله با كرونا تخصيص دادند. به گزارش ايسنا، عبدالرضا مصري كه ديروز اداره بخش پاياني جلسه علني مجلس را برعهده داشت، اعلام كرد كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يك پنجم حقوق ارديبهشت ماه خود را براي مقابله با كرونا تخصيص دادند.


تماس جهانگيري با استانداران  ۵ استان در پي احتمال وقوع سيل

معاون اول رييس‌جمهور در تماس‌هاي تلفني با استانداران سيستان و بلوچستان، كرمان، بوشهر، فارس و هرمزگان، با اشاره به هشدارهاي سازمان هواشناسي مبني بر احتمال وقوع بارش‌هاي شديد و جاري شدن سيل در اين استان‌ها، بر لزوم آماده‌باش كامل و اقدامات لازم براي پيشگيري از بروز خسارات تاكيد كرد. به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري عصر روز چهارشنبه در اين تماس‌هاي تلفني، خواستار آماده باش كامل ستاد مديريت بحران و نيروهاي امدادي استان شد و از استانداران خواست تمهيدات و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي پيشگيري از بروز خسارات احتمالي ناشي از سيل و طغيان رودخانه‌ها انجام دهند و آمادگي لازم را براي كمك و امدادرساني به سيل‌زدگان داشته باشند. جهانگيري همچنين در اين تماس‌هاي تلفني در جريان آخرين وضعيت شيوع كرونا در اين استان‌ها نيز قرار گرفت و از تعداد مبتلايان، بهبود يافتگان و جانباختگان مطلع شد.


محمود شهرياري بازداشت شد

محمود شهرياري با حكم قضايي بازداشت شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجري سابق تلويزيون روز سه‌شنبه به علت انتشار اخبار كذب درباره موضوع شيوع ويروس كرونا و با حكم قضايي بازداشت شده است.


دولت و  سپاه   براي تحقق رهنمود  رهبري  هماهنگند

سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف گفت: «قرارگاه امام‌حسن (ع) در راستاي سخناني كه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در سخنراني نيمه شعبان داشتند توسط فرمانده كل سپاه و براي كمك به خانواده‌هايي كه تحت تاثير بيماري كرونا، شغل و كار خود را از دست داده‌ و دچار مشكلات معيشتي شده‌اند راه‌اندازي شده است.» سخنگوي سپاه   ادامه داد: «اين روند تا مدتي كه دولت بتواند شرايط را به حالت اول برگرداند و مشاغلي كه تحت تاثير قرار گرفته‌اند، بتوانند شروع به فعاليت كنند، ادامه خواهد داشت.» به گزارش ايرنا، مسوول روابط عمومي كل سپاه با اشاره به هماهنگي اين قرارگاه با دولت گفت: «در فرآيند مبارزه با كرونا، سپاه و بسيج كمك‌حال دولت هستند تا كشور از اين مرحله عبور كند. هماهنگي صد درصدي بين مجموعه دولت، نهادهاي حمايتي و مجموعه سپاه و بسيج براي تحقق رهنمود مقام معظم رهبري درباره معيشت مردم، وجود دارد و هيچ گونه ناهماهنگي به لطف خدا وجود نداشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون