• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4623 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين

خبر

حمله رژيم صهيونيستي به مرز سوريه با لبنان
منابع خبري از يك حمله هوايي جديد رژيم صهيونيستي به نقطه‌اي مرزي در جنوب غرب سوريه خبر دادند.به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، منابع رسانه‌اي در سوريه روز چهارشنبه از يك حمله هوايي خارجي كه احتمالا با يك پهپاد انجام شده خبردادند. منابع غيررسمي گفتند، پهپاد متعلق به رژيم صهيونيستي است كه به خودرويي در نزديكي يك مغازه شيريني‌فروشي (در منطقه الحيدري) در منطقه مرزي لبنان و سوريه حمله كرده است.منابع محلي گفته‌اند صداي دو انفجار را در منطقه الحيدري-‌ جديده يابوس شنيده‌اند. جديده يابوس روستايي در منطقه قدسيا در استان ريف دمشق است. اين روستا در مسير بزرگراه دمشق-بيروت واقع شده و داراي يك گذرگاه مرز با لبنان است. خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) خبر حمله را تاييد و اعلام كرد كه «خبرها حكايت از حمله به يك خودروي غيرنظامي در منطقه جديده يابوس در نزديكي مرز سوريه و لبنان دارد و گفته مي‌شود خسارت مادي [نه جاني] بر جاي گذاشته است».


هشدار درباره تبعات تحریم ایران
سناتور امريكايي درباره گسترش بيشتر كرونا در ايران در نتيجه تاثير منفي تحريم‌هاي امريكا هشدار داد. به گزارش ايسنا، به نقل ازمجله نشنال اينترست، كريس مورفي سناتور امريكايي در يك كنفرانس خبري با اشاره به اينكه تحريم‌هاي امريكا مانع از ارسال تجهيزات پزشكي و كمك‌هاي بشردوستانه به ايران در پي شيوع ويروس كروناي جديد شده است، گفت: اگر رشد و گسترش اين بيماري همه‌گير در ايران ادامه پيدا كند، منجر به جان باختن مردم بي‌گناه خواهد شد و اين در نتيجه سياست امريكا خواهد بود كه به منافع امنيت ملي كشور ما تعلق ندارد.مورفي همچنين در اين باره گفت: به خاطر بسپاريد كه اگر ما [اين بيماري را] در آنجا شكست ندهيم، در اينجا هم شكست نداده‌ايم. اين ويروس مرزي نمي‌شناسد. اينكه حتي به مخالفان‌مان كمك كنيم كه بر اين بلا غلبه كنند، سياست خوبي در زمينه سلامت عمومي است.بر اساس اين گزارش، اظهارات مورفي در پي اين مطرح مي‌شود كه دولت امريكا از ابتداي شيوع ويروس كروناي جديد در ايران، تاكنون‌ با درخواست بين‌المللي براي لغو يا تسهيل تحريم‌هاي اقتصادي كه بر ايران اعمال كرده، موافقت نكرده است. دولت امريكا مدعي است كه تحريم‌هاي اعمال شده‌اش بر ايران مانعي در ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به ايران ايجاد نمي‌كند.


18هزار دروغ در 1170 روز

دونالد ترامپ تا سوم آوريل ۱۸ هزار ادعاي غلط را عنوان كرده كه بيشتر آنها مربوط به ايجاد بهترين شرايط اقتصادي در تاريخ امريكا بوده اما اخيرا كروناويروس نيز به دسته‌بندي ادعاهاي نادرست او كه بيش از ۳۵۰ موضوع را شامل مي‌شوند، راه پيدا كرده است. به گزارش ايسنا، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش كرده است كه دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا تا سوم آوريل و در ۱۱۷۰ روز رياست‌جمهوري خود ۱۸ هزار ادعاي نادرست بيان كرده است.اين آمار نشانگر بيش از ۱۵ ادعاي غلط به‌طور ميانگين در هر روز است. ادعاهاي دونالد ترامپ در زمينه اقتصاد و ايجاد شغل ازمعمول‌ترين ادعاهاي او براي بازارگرمي درباره دوران رياست‌جمهوري‌اش است كه بيشترين سهم را نيز در ميان ادعاهاي غلط او داشته است. اخيرا اما ادعاهاي او درباره كروناويروس نيز وارد فهرست ادعاهاي غلط اين رييس‌جمهور شده است كه در ابتدا آمار پايين مبتلايان به كوويد ۱۹ در امريكا را نتيجه ممنوعيت مسافرتي شهروندان غيرامريكايي از چين دانسته و خطر گسترش اين بيماري درامريكا را دست‌كم گرفته بود. از جمله ادعاهاي غلط ترامپ در زمينه كرونا مي‌توان به گفته‌هايش درباره عملكرد دولت همتاي سابقش درمهار آنفلوآنزاي خوكي و تلفات آن براي توجيه اقدامات كند دولتش در كنترل كرونا اشاره كرد.سه موضوعي كه بيشترين ادعاهاي غلط ترامپ را به خود اختصاص داده‌اند اما همچنان ثابت مانده‌اند. ادعاي او درباره اينكه اقتصاد امريكا در دوران رياست‌جمهوري‌اش بهترين شرايط را در تاريخ امريكا تجربه مي‌كند با ۲۹۱ بار تكرار همچنان بيشترين سهم از ادعاهاي غلط اين رييس‌جمهور را به خود اختصاص داده است. دومين ادعاي پرتكرار او كه ۲۵۷ بار بيان شده درباره در دست ساخت بودن ديوار مرزي با مكزيك است. او همچنين۱۹۷ بار گفته كه بزرگ‌ترين كاهش مالياتي تاريخ را به تصويب رسانده كه سومين ادعاي غلط پرتكرار او بوده است. ترامپ حدود ۲۰ درصد از اين ادعاهاي غلط را در توييتر منتشر كرده است.


شيوع عمدي كرونا در بين فلسطينيان

جنبش حماس با بيان اينكه مقامات صهيونيست درباره اوضاع بهداشتي فلسطينيان در قدس اشغالي بي‌توجه هستند، اعلام كرد كه اين‌گونه اقدامات نشان مي‌دهد كه صهيونيست‌ها به عمد خواهان شيوع كرونا در مناطق فلسطيني هستند. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت كه رژيم صهيونيستي عامدانه به دنبال شيوع ويروس كرونا در بين فلسطينيان است.به گزارش خبرگزاري صفا فلسطين، «حازم قاسم»، سخنگوي حماس روز چهارشنبه گفت كه «دشمن اشغالگر اسراييلي از روي عمد به دنبال اين است كه ويروس كرونا در بين فرزندان ملت ما شيوع پيدا كند».جنبش حماس گفت كه حملات و يورش‌هاي مكرر صهيونيست‌ها به مناطق قدس اشغالي و بي‌توجهي پزشكي به اين مناطق و ادامه بازداشت فلسطينيان در كرانه باختري و شهر مقدس قدس از جمله اقداماتي است كه آنها، به وسيله آن در حال آلوده كردن مناطق فلسطيني به بيماري كوويد ۱۹ هستند. سخنگوي حماس از مجامع و سازمان‌هاي بين‌المللي خواسته براي مقابله با كرونا به مردم فلسطين كمك كرده و تجهيزات لازم را كه محاصره مانع از دستيابي به آنها مي‌شود، به مناطق فلسطيني ارسال كنند. در همين ارتباط، «سامي مشعشع»، سخنگوي آژانس بين‌المللي امدادرساني و اشتغال‌يابي فلسطينيان (آنروا) گفت كه صهيونيست‌ها در كار كادر اين آژانس كه در حال ارايه خدمات در اردوگاه‌هاي قدس هستند تا مانع از شيوع كرونا شوند، اخلال ايجاد مي‌كند. مُشعشع گفت كه نظاميان صهيونيست مانع از رسيدن همه خدمات آنروا و وزارت بهداشت غزه به افراد نيازمند در اين اردوگاه‌ها مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون