• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4624 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ فروردين

به پاس روز ارتش

هاشم شهيدي

دشمنان انقلاب اسلامي ايران، از ابتداي انقلاب سعي داشتند يك سازمان آموزش‌ديده و مستحكم كه با پيوستن به مردم و انجام رژه تاريخي ارتش در 19 بهمن ماه 57 در حضور امام راحل رژيم طاغوت را شكست، تضعيف و نهايتا منحل كنند. اما امام راحل با دورانديشي حكيمانه و مثال‌زدني ارتش را حفظ و در مقابل بدانديشان و دشمنان مردم از آن حمايت همه‌جانبه كردند و فرمودند: «امروز هر كس با ارتش مخالفت كند منافق است» و همچنين از ارتش به عنوان «شجره طيبه» ياد كرده و گفتند: «امروز ارتش، ارتش
 رسول الله است» و در همين راستا با صدور حكمي 29 فروردين را روز ارتش نامگذاري كرده و دستور دادند كه ارتش همه ساله در اين روز با سازوبرگ نظامي با اجراي مراسم سان و رژه توانمندي‌هاي خود را به نمايش گذاشته و مردم از آنها پشتيباني كنند.

ارتش در اين 40 سال انقلاب با حضور سرافرازاني با ايثارگري و شجاعتي مثال‌زدني در عرصه‌هاي مختلفي مانند پايان دادن به غائله گروهك‌ها و ضدانقلاب در نقاط مختلف كشور و همچنين حضور در تمامي مراحل دفاع مقدس و تقديم 48 هزار شهيد و هزاران جانباز و آزاده، دوشادوش نيروهاي سپاه و بسيج و ساير نيروهاي مردمي به افتخارآفريني‌هاي خود ادامه داد. علاوه بر انجام وظيفه در عرصه‌هاي نظامي، ‌دفاعي و امنيتي كشور، ارتش در بحث خودكفايي، ساخت تجهيزات و سلاح‌ها و ساير ملزومات مورد نياز خود به پيشرفت‌هاي شگرفي نايل آمده است، به شكلي كه امروز يكي از قدرتمندترين ارتش‌هاي منطقه است كه روي پاي خود ايستاده و كوچك‌ترين وابستگي از نظر تهيه تجهيزات و تسليحات موردنياز به كشورهاي ديگر ندارد. در بحث مردم‌ياري و كمك به مردم در حوادث و سوانح غيرمترقبه نيز ارتش در كنار ساير نيروهاي مسلح همواره پيشتاز بوده است، كمك به مردم عزيز كشورمان در حوادثي مانند وقوع سيل در چند استان در سال گذشته، كمك به مردم زلزله‌زده در شهرستان بم و سرپل‌ذهاب و ساير مسائل مشابه و به‌ويژه در بحث مقابله با ويروس كرونا نمونه‌هايي از مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران است. از اولين روزهاي اعلام نياز به مقابله با ويروس كرونا ارتش با تمام توان پا به عرصه جهاد جلوگيري از اشاعه ويروس كرونا با بهره‌گيري از دانشگاه علوم پزشكي ارتش، بيمارستان‌هاي موجود، شركت‌ها و كارخانه‌هاي فعال خود در حوزه تهيه ماسك و لباس‌هاي حفاظتي و ساير ملزومات پزشكي گرفته است. به‌ويژه پس از صدور فرماندهي معظم كل قوا اين امور نظم بيشتري گرفته است. از ميان اقداماتي كه ارتش در روزهاي شيوع كرونا انجام داده است، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- احداث بيمارستان بسيار مجهز 2هزار تختخوابي با كليه امكانات پزشكي موردنياز ظرف 48 ساعت در تهران كه در نوع خود يك ركورد در دنيا محسوب مي‌شود و بسياري از كشورهاي خارجي حتي چين از آن مستند تهيه كرده و الگوبرداري كرده‌اند.

- برگزاري رزمايش مبارزه و جلوگيري از اشاعه كرونا در ارتش كه امسال به جاي مراسم سان و رژه مراسم اجراي رژه و عمليات خدمت به مردم در اين حوزه برگزار مي‌شود.

- كنترل و پايش در گلوگاه‌هاي ورودي تعداد زيادي از استان‌هاي كشور با حضور كادر پزشكي و ضدعفوني كردن حدود 262 شهر در چندين نوبت.

- احداث بيمارستان 500 تختخوابي در شهرستان قم و پيش‌بيني ايجاد 28 بيمارستان صحرايي و اختصاص تعداد زيادي از بيمارستان‌هاي ارتش به بيماران كرونايي.

- نيروي زميني ارتش در اقدامي درخور تحسين خط توليد لباس‌هاي نظامي را به توليد ماسك و لباس‌هاي حفاظتي اختصاص داده به‌طوري كه روزانه بيش از 50 هزار ماسك و انواع لباس حفاظتي توليد شده دراختيار قرارگاه جهادي مبارزه با كرونا قرار مي‌گيرد.

- تمامي پادگان‌هاي ارتش ايزوله هستند و با اقدام فعاليت‌هاي ضدعفوني، مراقبتي و پيشگيري خانواده‌ها نگران فرزندان خود در پادگان‌ها نخواهند بود.

- همه سلسله مراتب فرماندهي ارتش به‌ويژه فرمانده محترم نيروي زميني و فرماندهان قرارگاه‌ها و يگان‌هاي ارتش بخش عمده‌اي از وقت و فعاليت‌هاي خود را معطوف كمك به مردم شريف ايران در حوزه پيشگيري و مقابله با كرونا كرده و اين تلاش ناپايان به طور مستمر ادامه خواهد يافت و اينجانب نيز به عنوان يك كهنه‌سرباز افتخار مي‌كنم به همرزماني كه در هر حال وجود خود را وقف خدمت به دين و كشور و مردم عزيزمان كرده‌اند و ما نيز آماده‌ايم كه هر لحظه‌اي مسوولين تكليف نمايند تا پاي جان براي انقلاب و كشور و مردم‌مان اداي دين كنيم.

امير سرتيپ دوم بازنشسته ارتش

(سرتيپ دوم بازنشسته هاشم شهيدي جانباز 55درصد دفاع مقدس، افتخار حضور حدود صد ماه خدمت در مناطق عملياتي در مشاغلي مانند فرماندهي گروهان و گردان پياده هوابرد، فرماندهي تيپ پياده، معاون و فرمانده لشكر و بعد از دفاع مقدس به مدت 6 سال به عنوان معاون نيروي انساني نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي انجام وظيفه كرده است.)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون