• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4624 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ فروردين

خبرخوان

روحاني: از فروش نفت خام جلوگيري شود

رييس‌جمهور در گفت‌وگو با وزير نفت بر برنامه‌هاي پيش‌برنده و سياست‌هاي متناسب با آن تاكيد كرد. روحاني در اين خصوص به بيژن زنگنه گفت:«روند پيشبرد برنامه‌ها و سياست‌هاي افزايش توليد فرآورده‌هاي نفتي و جلوگيري از خام‌فروشي نفت بيش از پيش شتاب گيرد و به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه پروژه‌هاي بزرگ نفتي كشور طبق برنامه‌ريزي و زمان‌بندي تدوين شده در موعد مقرر در سال جاري مورد بهره‌برداري قرار گيرند.»


۱۰ هزار ميليارد تومان از معوقات مالياتي وصول شد

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه حمايت مالياتي از مشاغل آسيب ديده از كرونا بايد با پايش دقيق شرايط آنها به نحو مقتضي ادامه يابد، گفت: در بخشودگي جرايم قابل بخشش مالياتي حدود ۱۰هزار ميليارد تومان از معوقات مالياتي به حيطه وصول درآمد. فرهاد دژپسند با حضور در جمع مديران نظام مالياتي در سازمان مالياتي اظهار كرد: ابزار ماليات علاوه بر تامين مالي دولت، اهداف ديگري چون تحقق عدالت درآمدي و رشد و توسعه كشور، عدالت منطقه‌اي و توسعه مناطق محروم، عدالت‌بخشي و توسعه بخش كشاورزي و بنگاه‌هاي دانش بنيان را دنبال مي‌كند. او از تلاش‌هاي ارزنده به عمل آمده براي تحقق ۱۰۲درصدي درآمدهاي مالياتي در سال ۱۳۹۸ كه نشانگر رشد ۳۳ درصدي وصولي اين درآمدها نسبت به سال ماقبل آن بود، تقدير و اين حركت را يك ركورد مناسب قلمداد كرد.

توضيحات بانك مركزي در خصوص گزارش تفريغ بودجه

بانك مركزي در خصوص گزارش تفريغ بودجه، بيانيه‌اي صادر كرد. بيانيه بانك مركزي در واكنش به گزارش ديوان محاسبات كشور در مورد ميزان تعهدات ارزي واردكنندگان كالا در سال ۱۳۹۷ به شرح ذيل منتشر شد: محاسبه ديوان محاسبات بر مبناي مقايسه دو گزاره اطلاعاتي جداگانه تامين ارز و واردات گمرك موجب اشتباه در نتيجه‌گيري شده است. بيش از ۲۲۰۰پرونده به ارزش حدود ۱.۵ ميليارد دلار به سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع شده است. حدود ۱.۵ ميليارد دلار از تعهدات مرتفع نشده كه با توجه به موارد ذكر شده، احتمال ايفاد دارد. گزارش تفريغ بودجه در مورد عدم ورود ۴.۸ ميليارد كالا با واقعيت مطابق نيست.

اثر مثبت كرونا در كاهش انتشار كربن از سوخت فسيلي

با اعمال محدوديت‌هاي بي‌سابقه در زمينه سفر، كار و صنعت به منظور كنترل شيوع ويروس كرونا، انتظار مي‌رود در سال ۲۰۲۰ بزرگ‌ترين كاهش تقاضاي سوخت‌هاي فسيلي و در نتيجه كاهش انتشار جهاني كربن ثبت شود.
برخلاف برآوردهاي قبلي كارشناسان اقليم انتظار دارند، انتشار دي‌اكسيدكربن ناشي از صنعت سوخت‌هاي فسيلي جهان در سال جاري ميلادي حدود 5 درصد يا ۲.۵ ميليارد تن كاهش يابد و به پايين‌ترين سطح خود طي يك دهه گذشته محدود شود. اين ميزان كاهش انتشار در يك سال ناشي از يك بحران جهاني يك ركورد طي ۵۰ سال گذشته محسوب مي‌شود. فاتح بيرول، مدير اجرايي آژانس بين‌المللي انرژي از اينكه كاهش شديد انتشار گازهاي گلخانه‌اي در سال ۲۰۲۰ به عنوان يك پيروزي در حوزه مقابله با تغيير اقليم تلقي شود، هشدار داده و مي‌گويد: «اين كاهش انتشار به دليل افت فعاليت‌هاي اقتصادي اتفاق مي‌افتد كه در آن هزاران نفر معيشت خود را از دست مي‌دهند و در نتيجه اجراي تصميم‌هاي درست دولت‌ها در حوزه سياست‌هاي اقليمي آنها نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون