• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4624 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ فروردين

خبر

حريرچي:
بايد به زندگي با ويروس كرونا عادت كنيم


معاون كل وزارت بهداشت با بيان اينكه در روزهاي اخير افزايش جزيي ابتلا به بيماري در استان فارس را شاهد بوديم، گفت: بايد به زندگي با ويروس كرونا تا زمان كشف واكسن و دارو عادت كنيم.
به گزارش ايلنا؛ ايرج حريرچي، معاون كل وزارت بهداشت درباره شيوع بيماري كرونا در استان فارس گفت: استان فارس يكي از پيشرو‌ترين و موفق‌ترين استان‌ها در كشور در خصوص كنترل بيماري كرونا بوده است.
او ادامه داد: با توجه به اينكه پيش‌بيني مي‌كرديم شيوع در اين استان متوسط و بالا باشد اما با اقدامات پيشگيرانه انجام شده در اين استان ميزان شيوع در استان فارس در سطوح كم طبقه‌بندي مي‌شود. همچنين ميزان آزمايش‌هايي كه از افراد به ظاهر طبيعي و افراد مرتبط با بيماران مبتلا شده ۱۷۵۰ تست روزانه بوده و همچنين ميزان بستري در اين استان به حداقل رسيده است.
معاون كل وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: ميزان مرگ‌ و مير نسبت به جمعيت مبتلا در استان و همچنين ميزان مبتلايان نسبت به ساير استان‌ها پايين‌ترين حد است البته در چند روز اخير افزايش جزيي در اين استان ديده شده است.
حريرچي با تاكيد بر اينكه مردم بايد سفرها را كاملا محدود كنند، تصريح كرد: تا زماني كه يك ويروس در يك شهر يا كشور وجود دارد، مبارزه پايان نيافته است و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و بهداشت فردي تا اطلاع ثانوي ادامه دارد. همچنين بازگشايي به معني عادي شدن شرايط نيست و با توجه به معيشت فقرا و افراد روزمزد بازگشايي را انجام مي‌دهيم ولي كماكان مناطق پرتراكم مانند دانشگاه‌ها و مدارس كه ۲۰ ميليون جمعيت دارند بايد كاملا كنترل شود.
او تاكيد كرد: بايد به زندگي با ويروس كرونا عادت كنيم تا دارو و واكسن مناسبي كشف شود. همچنين پرهيز از حمل و نقل عمومي تا حد ممكن بايد ادامه پيدا كند.


آزمون هماهنگ پايه ششم ابتدايي امسال برگزار نمي‌شود

معاون ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاري آزمون هماهنگ براي پايه ششم تحصيلي در سال جاري خبر داد.
به گزارش ايسنا، رضوان حكيم‌زاده در توضيح اين تصميم افزود: با توجه به اينكه دانش‌آموزان پس از پايه ششم وارد دوره تحصيلي جديد مي‌شوند معمولا يك امتحان هماهنگ پاياني به صورت منطقه‌اي براي آنها برگزار مي‌شد اما به دليل اينكه يك ارزشيابي كيفي توصيفي هم در طول سال براي پايه ششم انجام مي‌شود انتقادهايي نسبت به آن از قبل كرونا وجود داشت.
معاون ابتدايي وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: با توجه به شرايط خاص امسال قرار بر اين شده كه آزمون هماهنگ پايه ششم برگزار نشود و مانند ساير پايه‌هاي تحصيلي كه معلمان ارزشيابي كيفي توصيفي را انجام مي‌دهند در اين پايه هم انجام شود و نيازي نباشد به انجام آزمون هماهنگ پاياني كه احتمالا مستلزم اجتماعات دانش‌آموزان و به خطر افتادن سلامت آنها باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون