• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4625 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

هشدار پليس پيشگيري در‌خصوص جلوگيري از سرقت منازل

رييس پليس پيشگيري پايتخت گفت: اين روزها بيشتر شهروندان درها، دستگيره‌ها و حتي قفل درهاي ورودي ساختمان‌ها را ضدعفوني مي‌كنند در مواردي ديده شده مواد ضدعفوني باعث مي‌شود روغني كه در قفل يا لولاي در استفاده شده و آن را روان مي‌كند از بين برود و موجب باز ماندن درها مي‌شود.
به گزارش ايلنا، سردار «كيوان ظهيري» گفت: به دليل اينكه اغلب شهروندان اين روزهاي كرونايي در خانه حضور دارند سرقت از داخل منازل چندان اتفاق نمي‌افتد، اما گاهي شاهد وقوع سرقت از انباري آپارتمان‌ها، دستبرد به خودروها در پاركينگ، وسايل لابي ساختمان و سرقت از طبقات هستيم.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه اين نوع سرقت‌ها بيشتر زماني رخ مي‌دهد كه يكي از ساكنان ساختمان از خانه خارج مي‌شود و در ورودي باز مي‌ماند، افزود: سارقان از اين فرصت استفاده كرده و وارد ساختمان مي‌شوند يا اينكه خودشان را مهمان يا مستاجر تازه وارد معرفي مي‌كنند.
سردار ظهيري در ادامه به نكته‌اي كليدي درباره رابطه با ضدعفوني كردن درهاي ورودي ساختمان و افزايش احتمال وقوع سرقت اشاره و تصريح كرد: اين روزها بيشتر شهروندان درها، دستگيره‌ها و حتي قفل درهاي ورودي ساختمان‌ها را ضدعفوني مي‌كنند؛ در مواردي ديده شده مواد ضدعفوني باعث مي‌شود روغني كه در قفل يا لولاي در استفاده شده و آن را روان مي‌كند از بين برود.
او ادامه داد: اين نكته‌اي ساده اما كليدي است چرا كه با از بين رفتن روغن در باز مي‌ماند و شهروندان با گمان اينكه در مثل قبل بسته مي‌شود با بي‌اعتنايي از آن مي‌گذرند اما سارقان از همين غفلت استفاده كرده و وارد خانه‌ها مي‌شوند و دست به سرقت مي‌زنند.
اين مقام انتظامي توضيح داد: حتي ديده شده بسياري از سارقان هنگامي كه صاحب خانه‌ها سوار بر ماشين از در پاركينگ خارج مي‌شوند در فرصتي كه در حال بسته شدن است، وارد پاركينگ مي‌شوند.
رييس پليس پيشگيري تهران بزرگ براي پيشگيري از اين نوع سرقت از منزل و انباري ساختمان‌ها گفت: لازم است شهروندان هنگام تردد، چه از پاركينگ و چه از در ورودي ساختمان از بسته شدن آن مطمئن شوند؛ همچنين از ورود افراد غريبه جلوگيري كنند و در نهايت از مشاعات ساختمان از دوربين‌هاي مداربسته استفاده شود تا در صورت وقوع سرقت رديابي سارقان ساده‌تر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون