• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4626 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت

پيدا و پنهان

هك و نشت اطلاعات  دو ايرلاين ايراني

هزاران فايل عكس و مدرك هويتي و دانشگاهي از پرسنل و خدمه و بيش از ۵ هزار اطلاعات ديتابيس از وب‌سايت‌هاي دو ايرلاين بزرگ كشور نشت اطلاعاتي پيدا كرده است. به گزارش «اعتماد» ‌با هك شدن وب‌سايت يك ايرلاين بزرگ ايران كه دفتر مركزي آن نيز در تهران نيست؛ ۵ هزار نامه و سند پروازي اين ايرلاين در فضاي مجازي به فروش گذاشته شده، اما ارزش اطلاعاتي آن هنوز بررسي و تاييد نشده است.
 اطلاعات پرسنلي و هويت كارمندها شامل 3 هزار مدرك و اطلاعات 5 هزار كارمند نيز در ديگر ايرلايني كه هك شده؛ در حال فروش است. روابط‌عمومي يكي از اين ايرلاين‌ها اين موضوع را تكذيب نكرد، اما گفت كه در حال بررسي اين موضوع هستند كه تاييد هك شدن سايت به مفهوم تاييد خريدوفروش اطلاعات نيست و همچنان احتمال كلاهبرداري زياد است.
همه ركوردهاي تاريخ بورس شكست

در جريان معاملات ديروز بازار سرمايه ركورد حجم، ارزش و نوبت‌هاي معاملات بورس در يك روز در حالي شكسته شد كه شاخص بورس نيز به بالاترين ارتفاع خود از زمان راه‌اندازي بورس در كشور رسيد. در جريان دادوستدهاي ديروز بورس بيش از 10ميليارد و 990ميليون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزشي بالغ بر 10هزار و 250ميليارد تومان در بيش از يك ميليون و 548هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 21هزار و 241واحدي در ارتفاع 690هزار و 147واحد قرار گرفت. بيشترين اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاري به نام نمادهاي معاملاتي شركت‌هاي صنايع پتروشيمي خليج‌فارس، فولاد مباركه اصفهان و بانك پارسيان شد و در مقابل شركت‌هاي بورس اوراق بهادار تهران، بورس كالاي ايران و توليدي فولاد سپيد فراب كوير با افت خود مانع افزايش بيشتر شاخص بورس شدند.


پژو ۴۰۵ از شبكه توليد خارج شد

مدير عامل ايران خودرو گفت: پژو ۴۰۵ از شبكه توليد ايران خودرو خارج شده و بر اساس مصوبه‌اي كه داريم، اين خودرو را پيش‌فروش نمي‌كنيم. فرشاد مقيمي گفت: اگر هم توليدي از پژو 405 انجام شود براي عمل به تعهدات قبلي است تا بتوانيم تعهدات مانده را تحويل دهيم. وي اضافه كرد: البته به جاي پژو 405 محصولات ديگري را پيش‌بيني كرده‌ايم كه به مرور به شبكه توليد اضافه و به مشتريان تحويل خواهد شد.


كاهش درآمد بيش از نيمي  از مردم در پي شيوع كرونا 

مركز افكارسنجي دانشجويان ايران در يك نظرسنجي اقتصادي از افراد نمونه سوال كرده است: «كدام يك از شرايط اقتصادي پس از شيوع ويروس كرونا، براي شما پيش آمده است؟» مطابق با پاسخ افراد، شيوع ويروس كرونا موجب كاهش درآمد ۵۰.۷ درصد افراد شده است. ۴۱.۱۷ درصد كسب و كارشان تعطيل شده است و ۱۳.۵ درصد شغل‌شان را از دست داده‌اند. ۲۶.۳ درصد افراد نمونه گفته‌اند وضعيت اقتصادي‌شان تغييري نكرده است. همچنين ۰.۶ درصد به دليل شيوع ويروس كرونا وضعيت اقتصادي‌شان بهبود يافته است. ۱.۶ درصد پاسخگويان نيز به ساير گزينه‌ها اشاره كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها