• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4628 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

از خوانندگي محمد معتمدي براي سريال تا تغيير مديريت يك سالن تئاتر

ديويد لينچ با قرنطينه مشكلي ندارد

نيما خندابي

 

كارگردان فرانسوي براي خروج از امريكا تلاش مي‌كند
ميشل گوندري، كارگردان فرانسوي سازنده فيلم تحسين ‌شده «درخشش ابدي يك ذهن بي‌آلايش» انيميشن كوتاهي را كه در روزهاي قرنطينه ساخته است، رونمايي كرد. به گزارش مهر به نقل از اي‌ام‌دي‌بي در حالي كه بسياري از فيلمسازان يا چهره‌هاي مشهور با شيوع كوويد ۱۹ در كشورهاي ديگري گير افتاده‌اند، ميشل گوندري كارگردان فرانسوي سعي كرد از اين موقعيت براي ساخت يك فيلم كوتاه انيميشن استفاده كند. گوندري كه ۲ ماه پيش ساخت يك انيميشن را به پايان برده بود با سبك منحصر به فرد خودش مسيري خاص را انتخاب مي‌كند. او كه ۲ سال اخير را صرف ساخت يك انيميشن براي دخترش كرد در آغاز شروع قرنطينه اعلام كرده بود، وقتش را صرف ساخت يك انيميشن با موضوعي خواهد كرد كه شايد خيلي‌ها تصورش را هم نكنند. اين كارگردان و نويسنده كه در لس‌آنجلس در قرنطينه به سر مي‌برد، تصميم گرفت تا با نقاشي‌هاي دستي انيميشني درباره اشتياقش براي بازگشت به فرانسه بسازد حتي اگر جهان بيرون مانع او شود.
تغيير مديريت يك سالن تئاتر قديمي
مجموعه تالار محراب روز دوشنبه اول ارديبهشت با تغييراتي در مديريت خود همراه بود. به گزارش مهر، تالار محراب به عنوان مجموعه تئاتري زيرمجموعه اداره كل ارشاد اسلامي استان تهران روز دوشنبه اول ارديبهشت شاهد تغيير مديريت خود بود. ابراهيم گله‌دارزاده، مدير مجموعه محراب كه در بازسازي شكل جديد و فعاليت پررنگ‌تر اين مجموعه تلاش‌هاي بسياري داشت به عنوان معاون هنري و سينمايي اداره كل ارشاد اسلامي استان تهران منصوب شد. از سوي ديگر مهرداد كوروش‌نيا، نمايشنامه‌نويس و كارگردان با سابقه تئاتر ايران كه آثار متعددي را نوشته و به صحنه برده است به عنوان مدير جديد تالار محراب انتخاب شد.
ديويد لينچ: با قرنطينه مشكلي ندارم
«ديويد لينچ» سينماگر مولف امريكايي روزهاي قرنطينه را بيش از هر زمان ديگري دوست دارد و مشغول كار روي پروژه‌هاي مختلف هنري است. به گزارش ايسنا «ديويد لينچ» در گفت‌وگويي با هاليوود ريپورتر با بيان اينكه قرنطينه را دوست دارد، گفت: اين روزها فرق چنداني با روزهاي معمولي زندگي من ندارد و براي من مشكل‌آفرين نيست و مي‌توانم روي پروژه‌هاي متفاوت هنري‌ام از نقاشي و موسيقي تا فيلم و سريال كار كنم. او همچنين به كساني كه تحمل گذران روزهاي قرنطينه را ندارند نيز پيشنهاد مي‌دهد براي پاك كردن افكار منفي از تكنيك «درون‌پويي متعالي» استفاده كنند كه به آنها اجازه مي‌دهد كه در ماورا قوطه‌ور شوند و گنجينه دوران هر انساني كه هوش، خلاقيت، صلح، عشق، انرژي و خوشبختي است را تجربه كنند. «لينچ» در پاسخ به پرسشي درباره اينكه در حال حاضر ساخت فيلم سينمايي را ترجيح مي‌دهد يا سريال تلويزيوني گفت: سريال‌ تلويزيوني را ترجيح مي‌دهم. من عاشق ساخت داستان‌هاي دنباله‌دار هستم و تلويزيون رسانه جديد فيلم‌هاي هنري است كه در آن آزادي كامل داريد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون