• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4628 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

پيدا و پنهان

۷ مورد از اختيارات وزارت صنعت به بخش خصوصي واگذار شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت گفت: سال گذشته اقدام بسيار مهمي در تفويض اختيار برخي وظايف وزارتخانه به بخش خصوصي اتفاق افتاد و با همراهي و حمايت قاطع وزير صنعت هفت مورد از موضوعات قابل واگذاري وزارتخانه به عنوان قدم نخست به خانه‌هاي صنعت و معدن استان‌ها تفويض شد.
سعيد زرندي افزود: اجرايي شدن تفويض در ۱۴ استان در سال گذشته محقق شد و در تلاش هستيم امسال نيز باقي استان‌ها بتوانند اين حركت را اجرايي كنند. وي گفت: سياست وزارتخانه كاهش تصدي‌گري در بخش توليد و تجارت است و اميد داريم بتوانيم از ظرفيت تشكل‌هاي صنعتي و معدني بهره ببريم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاكيد كرد: بدون داشتن انجمن‌ها و تشكل‌هاي قوي بخش خصوصي، اقتصاد كشور شكوفا نخواهد شد و بايد در همه سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها حضور پررنگ و تاثيرگذار داشته باشند. وي اظهار داشت: همان‌طوركه انحصار در دولت بد است انحصار در بخش خصوصي و تشكل‌ها بدتر است، بر اين اساس بايد زمينه فعاليت انجمن‌ها و تشكل‌هاي مختلف در كشور فراهم شود؛ موضوعي كه تجربه ديگر كشورها نيز مويد آن است. زرندي همچنين به موافقت با تشكيل ۱۴ انجمن تخصصي صنايع همگن در استان‌هاي مختلف كشور در سال گذشته اشاره كرد و يادآور شد: اين انجمن‌ها در استان‌هاي آذربايجان شرقي، تهران، قم، چهارمحال و بختياري، سيستان و بلوچستان و كرمان در زمينه‌هاي مختلف صنعتي و معدني فعاليت خود را آغاز كردند.


رييس سازمان هواپيمايي: براي عبور از بحران اختيارات ويژه مي‌خواهيم

معاون وزير راه براي عبور صنعت هواپيمايي از بحران خواستار اختيارات ويژه شد و گفت: يكسري پرواز را انجام مي‌دهيم كه فاقد هر گونه درآمدي است. علي عابدزاده با بيان اينكه بعد از اتمام كرونا شرايط سخت‌تري خواهيم داشت، اظهار كرد: كاهش پروازهاي داخلي و خارجي موضوعي است كه همه كشورها در اين شرايط تجربه كردند. براساس آمار ياتا (انجمن بين‌المللي حمل‌ونقل هوايي) خسارت شركت‌هاي هواپيمايي طي فوريه 30 ميليارد دلار بوده است.وي ادامه داد: ‌بنابر اعلام ياتا اين خسارت‌ها در 5 مارس بين 63 تا 113 ميليارد دلار برآورد شد، در 17مارس 200ميليارد دلار و در 24 مارس به 252 ميليارد دلار رسيد؛ به عبارت ديگر مجموعه صنعت حمل و نقل هوايي دنيا طي كمتر از 2ماه 252 ميليارد دلار ضرر كرد. وي با بيان اينكه اين خسارت‌ها شامل حال كشور ما هم شده بدون اينكه به رقم زيان ايرلاين‌هاي داخلي ناشي از شيوع كرونا اشاره كند، افزود: كار ما نسبت به ساير حوزه‌هاي حمل‌ونقلي سخت‌تر است اما تلاش كرديم آرامش را در اين صنعت حفظ كنيم تا مشكلي براي پرسنل به وجود نيايد. رييس سازمان هواپيمايي كشور گفت: ما هم عدم انجام پرواز را داريم و هم يكسري پروازهايي را انجام مي‌دهيم كه فاقد هر گونه درآمدي است. همچنين در شرايط پيش آمده هماهنگي‌هاي لازم را با وزارت بهداشت و سازمان‌هاي جهاني داشته و دستورات لازم را صادر كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون