• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4628 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

خبر كوتاه

كاركنان بانك‌ها موظف به گزارش تخلف مالياتي هستند

بانك مركزي نامه دادستان انتظامي مالياتي در رابطه با ارتكاب جرم مالياتي و مجازات مباشرت در جرم براي كاركنان بانك‌ها را به نظام بانكي ابلاغ كرد كه براساس آن، گزارش نكردن تخلف مالياتي در حكم مباشرت در جرم خواهد بود. پيش از اين، دادستان انتظامي مالياتي با ارسال نامه‌اي به عبدالناصر همتي، رييس كل بانك مركزي اعلام كرده بود: براساس ماده ۲۷۶ قانون ماليات‌هاي مستقيم، چنانچه هر يك از كاركنان بانك‌ها و موسسه‌هاي مالي و اعتباري در ارتكاب جرم مالياتي، همكاري كند يا تخلفات صورت گرفته را گزارش نكند به حداقل مجازات مباشر جرم محكوم مي‌شوند. دادستان انتظامي مالياتي تاكيده كرده است: به استناد قوانين و مقررات، هرگاه مقامات و اشخاص رسمي از وقوع يكي از جرايم غيرقابل گذشت در حوزه كاري خود مطلع شوند، مكلف هستند موضوع را فوري به دادستان، اطلاع دهند. بر اين اساس، مديريت كل مقررات، مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشويي و اداره مطالعات و مقررات بانكي بانك مركزي در نامه‌اي به مديران عامل بانك‌ها و موسسه‌هاي مالي، اين نامه را ابلاغ كرد.


رشد 2/14درصدي صدور جواز تاسيس صنعتي در سال ۹۸

بررسي آمارهاي منتشر شده معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي‌دهد در سال ۹۸ تعداد ۲۷ هزار و ۹۴۷ فقره جواز تاسيس صنعتي در كشور صادر شد كه در مقايسه با سال ۹۷ رشد ۱۴.۲درصدي نشان داده و حاكي از «رونق توليد» در اين بخش است. بر پايه اين گزارش، سرمايه مجوز‌هاي صادره ياد شده در سال ۹۸ با رشد ۲۶درصدي نسبت به سال قبل از آن، به ۳۶۳ هزار و ۴۱۸ ميليارد تومان رسيد. همچنين اشتغال ايجاد شده از محل مجوز‌ها ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ نفر پيش‌بيني مي‌شود كه در مقايسه با سال ۹۷ رشد ۱۴.۲درصدي دارد و متوسط سرمايه‌گذاري انجام شده در حوزه صنعت در سالي كه گذشت با رشد ۱۰.۳درصدي نسبت به سال ۹۷ به ۱۳ميليارد تومان رسيد.


بازار ماه مبارك رمضان آرام خواهد بود

وزير صمت گفت: از آنجا كه كالا به وفور در كشور موجود است، مشكلي از نظر تامين مايحتاج مردم در ماه مبارك رمضان وجود ندارد. رضا رحماني پس از نشست كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: جلسه درباره اثرات اقتصادي كرونا، ميزان توليد تجهيزات پزشكي و... بود كه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين نشست برنامه‌هاي خود را براي رفع نيازهاي حوزه درمان و كاهش تبعات اقتصادي كرونا تشريح كرد. او درباره تنظيم بازار در آستانه ماه مبارك رمضان گفت: از اواسط سال گذشته جلسات متعددي به منظور تامين كالاي مورد نياز مردم برگزار و به موجب آن كالاهاي اساسي ذخيره شد، اين اقدام منجر شد كه پس از شروع كرونا مشكلي در تامين مايحتاج روزانه مردم ايجاد نشود. او با بيان اينكه خطوط توليد بسياري از واحدهاي توليدي به منظور تامين اقلام مورد نياز حوزه درماني تغيير كرد، افزود: واحدهاي توليدكننده مواد بهداشتي، با صددرصد ظرفيت مشغول فعاليت هستند. وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بايد با رفع مشكلات ارزي، واردات مواد اوليه و... زمينه رونق توليد را فراهم كرد، تصريح كرد: تا انتهاي سال باوجود شرايط جديد كشور -شيوع ويروس كرونا و كاهش قيمت نفت- كالاهاي اساسي تامين شده است. رحماني با بيان اينكه بسته حمايت از صادرات نهايي شده و ابلاغ مي‌شود، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين طرح به عنوان پيشگام انتخاب شده كه مي‌توان با استفاده از ظرفيت كشورهاي همسايه و جذب بازار اين كشورها مازاد توليدات صنعتي و كشاورزي را صادر كرد.


جزييات تورم سبد معيشت خانوار در فروردين

نرخ تورم فروردين ماه سال 99 از سوي مركز آمار ايران 32.2درصد اعلام شد. 12 شاخص اصلي قيمت كالا و خدمات نشان مي‌دهد در بخش خوراكي‌ها و آشاميدني‌ها 10.7درصد افزايش قيمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و 5.2درصد نسبت به ماه قبل داشته است، يعني قيمت اين بخش در فروردين نسبت به اسفند گران‌تر شده است. در بخش خوراكي و آشاميدني بالاترين افزايش قيمت به نسبت مدت مشابه سال قبل براي «چاي، نوشابه، قهوه و سايرخوراكي‌ها» و پس از آن «شير، پنير و تخم‌مرغ» به ثبت رسيد.


صد ميليارد تومان بليت پس داديم

مديرعامل شركت راه‌آهن گفت: هيچ نيرويي از شركت‌هاي ريلي به دليل كاهش فعاليت‌ها ناشي از شيوع كرونا، تعديل نشده است. سعيد رسولي درباره ميزان خسارات وارده به شركت‌هاي ريلي بر اثر كرونا اظهار داشت: خسارات متعددي به شركت‌هاي ريلي وارد شده كه بر اقتصاد شركت‌هاي ريلي اثر معكوس گذاشته است. نه تنها شركت‌هاي حمل و نقل ريلي مسافري، بلكه شركت‌هاي ريلي باري و خدماتي نيز از اين موضوع خسارت ديده‌اند. مديرعامل شركت راه‌آهن گفت: بيش از ۱۰۰ ميليارد تومان بابت استرداد بليت‌هاي مسافري از سوي شركت‌هاي ريلي مسافري بابت فروش بليت سفرهاي نوروزي به مردم پرداخت شده است، اما در مجموع ميزان خسارات وارده به شركت‌ها و راه‌آهن بسيار بيشتر از اين است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون