• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4630 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

مزدور

رمان «مزدور» نوشته هاوارد فاست با ترجمه مهدي غبرايي از سوي نشر خزه منتشر شد. اين رمان، ماجراي مزدوران آلماني است كه از سوي انگليسي‌ها اجير شده‌اند. آنها يك روستايي خل‌وضع را در نبردهاي داخلي امريكا به‌دار مي‌كشند و همين اتفاق، آتش خشم و انتقام امريكايي‌ها را شعله‌ور مي‌كند. اما درست وسط اين كارزار و هياهو، عشقي نابهنگام شكل مي‌گيرد و حالا مساله اين است: چگونه مي‌توان عاشق دشمن شد؟
هاوارد فاست، نويسنده سرشناس امريكايي، در «مزدور» داستاني را تعريف مي‌كند كه حكايت همه‌ دوران‌‌ خاصه زمانه‌ ماست. حكايت مزدوراني كه به طمع نان، پا را از دايره‌ اخلاق بيرون مي‌گذارند و ستمگري مي‌كنند، اما خودشان قرباني‌اند؛ قرباني فقري كه بيشتر فرهنگي است و درنهايت، قرباني خشونت و بدخويي ديگراني كه جواب بدي را فقط با بدي مي‌دهند.
اين رمان برجسته اولين‌بار در سال ۱۳۶۳ از سوي انتشاراتي‌هاي نيلوفر و الفبا منتشر شد، ولي پس از آن ديگر انتشار نيافت تا اينكه بعد از ۳۶ سال با ويرايش تازه‌ مترجم -كه حالا از پيشكسوتان عرصه‌ ترجمه‌ در ايران است- از سوي نشر خزه مجددا به چاپ رسيد. اين رمان در ۱۹۲ صفحه و با بهاي ۲۵ هزار تومان به كتابفروشي‌ها راه يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون