• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4631 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت

خبر

648 هزار نفر براي بيمه بيكاري ثبت‌نام كرده‌اند 

مديركل امور بيمه‌شدگان سازمان تأمين اجتماعي گفت: «تاكنون 648 هزار نفر در سامانه بيمه بيكاري در كشور ثبت‌نام كرده‌اند.»
مهدي شكوري در گفت‌وگو با فارس، گفت: «ديروز جلسه‌اي در سازمان برنامه‌ريزي و بودجه كشور در خصوص پرداخت مقرري بيمه بيكاري به افرادي كه با شيوع ويروس كرونا شغل‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌اند، برگزار شد. دستورالعمل پرداخت مقرري بيمه بيكاري بايد در ستاد ملي مقابله با كرونا تصويب شود كه تاكنون پيش‌نويس دستورالعمل‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نيز در اين خصوص مطرح كرده‌ايم. سازمان تأمين اجتماعي، مجري اين طرح و بخش عمده اين كار با دولت است.كساني كه مشمول قانون كار بوده‌اند و بيمه‌پردازي داشته‌اند و 3 درصد حق بيمه بيكاري را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نيز پرداخت كرده‌اند، مي‌توانند از مقرري بيمه بيكاري به واسطه شيوع ويروس كرونا استفاده كنند. 10 رسته شغلي مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌هاي ورزشي، اماكن فرهنگي و تفريحي و ديگر مشاغل كه شيوع ويروس كرونا تأثير مستقيم بر فعاليت آنها داشته، مشمول بيمه بيكاري مي‌شوند. غير از اين 10 رسته شغلي، مشاغلي كه آسيب اقتصادي ديده‌اند هم در رده مشمولان دريافت مقرري بيمه بيكاري قرار مي‌گيرند .ميانگين پرداخت مقرري بيمه بيكاري به اين افراد قطعا با قانون بيمه بيكاري مصوب سال 1369، متفاوت خواهد بود و بستگي به بودجه و حجم ثبت‌نام‌شدگان دارد و به نظر مي‌رسد كه براي همه مشمولان يكسان خواهد بود ولي اين موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت و ستاد ملي مقابله با كرونا مشخص مي‌كند. هم‌چنان هم ثبت‌نام بيمه بيكاري در سامانه وزارت تعاون ادامه دارد و افراد متقاضي مي‌توانند در اين سامانه ثبت‌نام داشته باشند.»


بسته‌هاي ‌غذايي بين مددجويان كميته امداد توزيع مي‌شود

رييس كميته امداد گفت: « حدود يك ماه قبل نامه‌اي با امضاي مشترك با وزير تعاون و رييس سازمان بهزيستي كشور درباره تهيه و‌ توزيع بسته‌هاي غذايي ميان مددجويان كميته امداد و بهزيستي به رييس‌جمهوري نوشتيم و رييس قوه مجريه هم دستور بررسي اين موضوع را داد. » مرتضي بختياري، در گفت‌وگو با فارس افزود: « البته ساير نهادهاي انقلابي مانند بنياد مستضعفان، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام و بسيج، 3 ميليون و 500 هزار فرد بيكار شده بر اثر شيوع كرونا را حمايت مي‌كنند اما بايد براي مددجويان بهزيستي و كميته امداد هم اقدامي صورت بگيرد. ما تا پايان ماه مبارك رمضان، بيش از 5 ميليون وعده غذاي گرم در سراسر كشور توزيع خواهيم كرد و خيرين نيز براي كمك و حمايت از مددجويان حضور پيدا كردند . »


كرونا تير خلاص را به بيمارستان‌هاي خصوصي زد

رييس هيات‌مديره انجمن بيمارستان‌هاي خصوصي كشور گفت: «بيمارستان‌هاي خصوصي قبل از شيوع ويروس كرونا نيز با مشكلات مالي جدي مواجه بودند اما كرونا و بحران مالي آن تير خلاص را به اين مراكز زد و اكنون حدود ۷۰ درصد تخت‌هاي اين مراكز خالي است.»
كوروش شميمي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: «علاوه بر اين، سياست‌ها در زمينه تعيين تعرفه‌هاي پزشكي و ثابت نگه‌داشتن اين تعرفه‌ها براي بيمارستان‌هاي خصوصي، لطمه سنگيني به اين مراكز زده و از طرفي در بخش خصوصي با تورم و مشكلات اقتصادي و تعرفه‌هاي نامناسب در حوزه درمان مواجه هستيم. حدود ۱۰۰ هزار نفر در بيمارستان‌هاي خصوصي كشور كار مي‌كنند و معيشت خانواده‌هاي آنها تامين مي‌شود، همه هم زحمتكش هستند. اگر به اين افراد رسيدگي نشود و بيمارستان‌هاي خصوصي نتوانند حداقل حقوق را به اين افراد بدهند، اين بيمارستان‌ها ورشكسته مي‌شوند.در همين تهران حدود ۶ بيمارستان در حال سقوط كامل و ورشكسته هستند و با ادامه اين روند بقيه بيمارستان‌ها هم به اين وضعيت مي‌رسند.در اين شرايط سخت، بيمارستان‌هاي خصوصي دنبال تعديل نيرو نيستند بلكه در تلاش هستند بتوانند حداقل حقوق را به پرسنل خود بدهند تا اين بحران رد شود اما نمي‌شود و اگر ادامه پيدا كند، درِ بيمارستاني كه ۴۰۰ الي هزار پرسنل دارد بسته مي‌شود و پرسنل در اين شرايط سخت اقتصادي دچار مشكل مي‌شوند. تلاش مسوولان بيمارستان‌هاي خصوصي اين است كه در اين شرايط به نوعي مديريت كنند كه به جاي ۴۰۰ نفر، ۵۰ نفر تعديل شوند اما همه بيمارستان‌هاي خصوصي يعني حدود ۳۰۰ بيمارستان در كشور كه ۵۸ بيمارستان آن در تهران است، دچار بحران مالي هستند.»


شناسايي ۷ بيمار هموفيلي مبتلا به كرونا

مديرعامل كانون هموفيلي ايران از ابتلاي ۷ نفر از بيماران هموفيلي كشور به كوويد ۱۹ خبر داد. احمد قويدل در گفت‌وگو با ايلنا گفت: « ۷ نفر از بيماران كانون هموفيلي ايران به اين ويروس مبتلا شده‌اند، از اين جمع ۳ نفر در قرنطينه خانگي به سر مي‌برند، ۲ نفر در بيمارستان بستري هستند و يك نفر بهبود يافته و خوشبختانه فوتي نداشته‌ايم. يك از مبتلايان در تهران بوده كه بهبوديافته، بيماراني هم كه در گيلان، فارس و خوزستان شناسايي شده‌اند، در منزل قرنطينه هستند. دو مورد مبتلا در آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي نيز در بيمارستان بستري هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون