• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4632 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت

علي لاريجاني رياست جلسات مجلس در هفته آينده را برعهده خواهد داشت

بازگشت رييس در آخرين روزها

چهاردهم فروردين ‌ماه بود كه نخستين‌بار خبر ابتلاي علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي به بيماري كرونا به صورت رسمي اعلام شد. از آن زمان به بعد ركوردار رياست بر «خانه ملت» كه تا امروز عاليرتبه‌ترين مقام ايراني مبتلا به كرونا محسوب مي‌شود، با دستور پزشك در خانه قرنطينه بود و متعاقبا در جلسات قوه مقننه حضور نيافت تا اينكه چندي پيش زمزمه‌هايي مبني بر بازگشت لاريجاني به مجلس مطرح شد؛ زمزمه‌هايي كه از سوي يكي، دو نفر از اعضاي هيات‌رييسه مجلس همچنين مشاور رييس قوه مقننه تاييد و تاكيد شد كه وضعيت سلامتي لاريجاني رو به بهبود است و او مي‌تواند در جلسات مجلس حضور پيدا كند.
اين اظهارات آخرين مطالب بيان شده درباره سلامت علي لاريجاني محسوب مي‌شد تا اينكه احمد اميرآبادي فراهاني، عضو اصولگراي هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي از تداوم بيماري رييس قوه مقننه خبر داد و تاكيد كرد كه بعيد است لاريجاني بتواند در جلسات مجلس حضور پيدا كند. در همين راستا روز گذشته اسدالله عباسي، سخنگوي هيات‌رييسه قوه مقننه در اظهاراتي به گفته‌هاي ضدونقيض در اين زمينه خاتمه داد و صراحتا خبر از حضور لاريجاني در جلسات هفته آينده پارلمان و برگزاري جلسات به رياست او داد. اين نماينده اصولگراي مجلس همچنين تاكيد كرد كه «آخرين تست رييس مجلس منفي بوده و او با نظر پزشك معالج مي‌تواند در جلسات مجلس حضور پيدا كند.»
حضور لاريجاني در مجلس در شرايطي رقم مي‌خورد كه با احتساب تعطيلي هفته جاري مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان دوره دهم حدود 3 هفته براي بررسي طرح‌ها و لوايح بر زمين مانده خود فرصت دارند و بايد ديد حضور لاريجاني بر قدرتمندرين كرسي پارلمان مي‌تواند به بررسي اين طرح‌ها و لوايح سرعت ببخشد يا اينكه همچون دوره‌هاي گذشته منتخبان جديد بايد در مرحله اول به كارهاي بر زمين مانده نمايندگان دوره‌هاي قبل رسيدگي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها