• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4634 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت

طرح نمايش فيلم‌ها در خطوط اينترنتي ادامه دارد و حالا به اثر پرويز شهبازي رسيده است

تقدير «طلا»

تينا جلالي

 

در چند ماه اخير كه شيوع بيماري كرونا نظام زندگي را دچار تغيير و تحولات اساسي كرده و در بخش‌هاي مختلف جامعه تاثير شگرفي گذاشته، سينماي ايران هم به شكل كاملا ناخواسته و ناچار در مسير اين دگرديسي قرار گرفته و شكل و شمايل جديد پيدا كرده است. اگر تا ديروز نسخه به نمايش درآمده و اكران شده فيلم‌ها به خطوط اينترنتي و شبكه نمايش خانگي راه مي‌يافتند در اين دو هفته اخير اين رويكردها اساسا تغيير كرده و حالا فيلم‌هاي جديد و ديده نشده در پخش آنلاين عرض اندام مي‌كنند و نكته مهم انگيزه بالايي است كه فيلمسازان شناخته شده براي نمايش فيلم‌شان به شكل آنلاين دارند. 
 بعد از گذشت دو هفته كه از آغاز به كار سامانه نمايش آنلاين فيلم «خروج» واپسين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا مي‌گذرد از امروز نيز نمايش فيلم «طلا» آخرين ساخته‌ پرويز شهبازي در سامانه‌هاي اينترنتي به صورت آنلاين شروع  مي‌شود. در اين مدت فيلمسازان زيادي متقاضي نمايش فيلم‌شان در فضاي اينترنتي بودند و بحث‌ها و اختلاف نظرهاي زيادي در خصوص عدم موفقيت اين طرح در سينما به وجود آمد اما قدر مسلم سينماي آنلاين جريان نوپايي در سينماست و به نظر مي‌رسد اين طرح تا زمان اعلام وضعيت سفيد از شيوع بيماري كرونا و پايان تعطيلي سينماها كماكان اجرا مي‌شود و بعد از اين هم بايد منتظر نمايش فيلم‌هاي جديدي در فضاي اينترنتي باشيم. فيلم «خروج» تا اين زمان توانسته به فروش معادل دو ميليارد تومان دست پيدا كند. 


امروز طلا را آنلاين ببينيد 

طلا به تهيه‌كنندگي مشترك رامبد جوان و محمد شايسته محصول سال 97 است. شايسته حين ساخته شدن اين فيلم اعلام كرده بود كه منتظر نمايش جشنواره‌اي اين فيلم نمي‌ماند و مي‌خواهد هر چه زودتر طلا را براي اكران آماده كند. اين فيلم حتي به رغم اينكه سال گذشته چشم‌اندازهاي مختلفي درباره بهترين زمان نمايش اين فيلم مطرح شده بود باز رنگ پرده را به خود نديد، جالب اينكه واپسين ساخته شهبازي متقاضي اكران نوروزي امسال هم بود اما قسمت طلا با اكران در سينما‌ها نبود و در نهايت هم هيچ رنگ اكران را به خود نديد گو اينكه تقدير آن با اكران در سينما آنلاين گره خورده بود و حالا در شبكه‌هاي سراسري آنلاين نمايش داده مي‌شود. 
 نكته ديگر درباره «طلا» اثر جديد پرويز شهبازي مي‌توان گفت كه اين فيلم هم در تداوم دغدغه‌هاي شهبازي پيرامون معضلات جوانان امروزي ساخته شده، حال و هواي تينيجري دارد و در واقع ادامه‌دهنده فيلم‌هاي اخير اين فيلمساز به شمار مي‌رود. طلا قصه چند جوان است كه قصد راه‌اندازي رستوراني دارند ولي در ايـن ميــان پدر يكي از آنها فوت كرده و مبلغ قابل توجهي پول نيز مفقود مي‌شود. نگار جواهريان، هومن سيدي، طناز طباطبايي، هدي زين‌العابدين، احترام برومند و مهرداد صديقيان تركيب بازيگران اين فيلم هستند. هفتمين فيلم كارنامه شهبازي در سي‌و‌هفتمين جشنواره فيلم فجر در بخش سوداي سيمرغ به نمايش درآمد و در دو بخش بهترين فيلمنامه(پرويز شهبازي) و بهترين صدابرداري(منصور شهبازي) نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد ولي در نهايت از دريافت جايزه ناكام ماند. 
از امروز بليت‌فروشي فيلم« طلا» از طريق ۲ پلتفرم پخش آنلاين فيليمو و نماوا انجام مي‌شود و كاربران مي‌توانند در يك بازه زماني ۶ ساعته فيلم خريداري شده را تماشا كنند.
سينماي پرويز شهبازي از «نفس عميق» گرفته تا حتي «مالاريا» مخاطبان زيادي داشته و در گيشه موفق بوده است؛ حالا بايد ببينيم در نمايش آنلاين چقدر اين كارگردان مي‌تواند موفق باشد و فيلمش به مذاق تماشاگران خوش مي‌آيد و آيا از آن استقبال مي‌كنند يا نه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون