• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4636 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ ارديبهشت

ويژه

سهام شركت‌هاي دولت را با تخفيف از بانك تجارت بخريد 

 بانك تجارت باقيمانده سهام دولت در بانك‌هاي تجارت، ملت، صادرات و بيمه‌هاي البرز و اتكايي امين را بدون نياز به كد بورسي پذيره‌نويسي مي‌كند. به گزارش روابط عمومي بانك تجارت، وزارت اقتصاد در اطلاعيه‌اي، فراخوان واگذاري و پذيره‌‏نويسي واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق سرمايه‏‌گذاري قابل معامله (ETF) «واسطه‌گري مالي يكم» را منتشر كرده و از طريق اين واگذاري، به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، باقيمانده سهام خود در بانك‌هاي ملت، تجارت و صادرات ايران و بيمه‌هاي البرز و اتكايي امين را واگذار مي‌كند.  در همين راستا بانك تجارت به منظور سهولت در فرآيند پذيره‌نويسي و حفظ سلامتي هم‌وطنان به سبب شيوع بيماري كرونا با ايجاد درگاه‌هاي پرداخت غيرحضوري شامل پايگاه اينترنتي بانك به نشاني www.tejaratbank.ir، اينترنت بانك، همراه بانك، ست و پات و همچنين حضوري از طريق شعب بانك تجارت، امكان پذيره‌نويسي سهام دولت در بانك‌هاي تجارت، ملت، صادرات و بيمه‌هاي البرز و اتكايي امين را بدون نياز به كدبورسي و تنها با كد ملي از طريق صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله فراهم كرده است. پذيره‌نويسي از بامداد روز يكشنبه 14 ارديبهشت 1399 آغاز و تا ساعت 24 چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ادامه دارد. حداقل مبلغ پذيره‌نويسي براي هر يك از اشخاص حقيقي داراي كد ملي 100 هزار ريال و حداكثر مبلغ 20 ميليون ريال قابل انجام است و محدوديت سني براي متقاضيان وجود ندارد. قيمت هر واحد سرمايه‌گذاري مبلغ 100 هزار ريال در نظر گرفته شده است و وجوه واريزي بايد مضربي از اين عدد باشد. 

مقيمي در نشست با وزير صمت خبر داد 
توليد 12 هزار دستگاه انواع خودرودر سال جهش توليد

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه 12 هزار دستگاه انواع خودروهاي تجاري و سنگين در سال جاري خبر داد و افزود: اين تعداد در سال 1400 نيز به 23 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت. ايكوپرس- فرشاد مقيمي در نشست مربوط به بهره‌برداري از پروژه‌هاي توسعه‌اي ايران خودرو ديزل در شهر تبريز با حضور وزير صمت و مقامات استاني ضمن گراميداشت روز كارگر تاكيد كرد: توليد و عرضه محصولات اكثر محصولات ايران خودرو ديزل با اعلام نيازمندي‌ها از سوي بهره‌برداران آنكه در نهادهاي حاكميتي قرار دارند محقق مي‌شود. وي تصريح كرد: با عقد تفاهمنامه و قرارداد با بهره‌برداران و پرداخت وجه اوليه قرارداد براي تزريق به شبكه تامين، برنامه توليد خودروهاي تجاري و سنگين با نظم و يكنواختي بيشتري صورت خواهد گرفت. ايران خودرو ديزل آمادگي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي را دارد. مقيمي توليد موتور 355 ديزل با استانداردهاي  يورو 5 براي دستيابي به محيط زيست سبز را يكي از نيازمندي‌هاي مهم صنعت حمل و نقل كشور خواند و گفت: اين موتور با همت و توان مهندسي داخلي رونمايي شده و به زودي به توليد انبوه خواهد رسيد. خودروهاي مجهز به اين موتور نيز در ايران خوردو ديزل در حال آماده‌سازي براي فروش است. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بازار خودروهاي تجاري و سنگين را از موضوعات مهم صنعت خودروي كشور دانست و گفت: همت ايران خودرو بر اين اصل استوار است تا در شرايط تحريم نياز بازار را بر اساس راهبردها و سياست‌هاي وزارت صمت به نتيجه برساند.
وي با اشاره به راه‌اندازي مجدد خط توليد موتور 457 بعد از 8 سال توقف گفت: تفاوت خط توليد فعلي با سابق در داخلي‌سازي پوسته اين موتور است كه اين دستاورد مهمي در بخش خودروهاي تجاري به شمار مي‌آيد. 
مقيمي از عرضه كشنده 2630 ظرف كمتر از دوماه آينده خبر داد و گفت: نمونه اوليه اين كشنده با موتور 355 توليد شده كه در آينده با موتور 457 توسعه خواهيم داد.
وي با بيان اينكه همان ‌طور كه شعار رونق توليد را در سال گذشته به همت كاركنان مجموعه ايران خودرو محقق كرديم در سال جديد نيز شعار جهش توليد را به عمل خواهيم رساند. وي سه برابر شدن فعاليت‌هاي شركت ايدم را يكي از مصاديق اصلي جهش در توليد دانست و گفت: اين موضوع محصول نگاهي است كه در ايران خودرو ديزل شكل گرفته و بر اساس توان مهندسي و پتانسيل داخلي انجام شده است. مقيمي تجميع توليد قطعات مورد نياز سمند سايت ايران خودرو تبريز را از اهداف ايران خودرو دانست و گفت: در اين مسير چرخشگر توليد گيربكس سمند را برعهده خواهد داشت. نخستين دستاورد اين اقدام كاهش هزينه لجستيك و در نتيجه تاثير آن در قيمت تمام شده محصول خواهد بود.
وي در ادامه به پروژه توليد گيربكس 12 سرعته چرخشگر اشاره كرد و گفت: اين محصول نيز در مرحله تست قرار دارد كه به ‌زودي به توليد انبوه خواهد رسيد. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو جهش در نوآوري و شكوفايي و همچنين داخلي‌سازي و كاهش وابستگي توليد را طبق راهبردهاي وزارت صمت از اهداف سال جاري اين خودروساز دانست و گفت: جهش در حوزه كيفيت و ادامه اجراي پروژه‌هاي ارتقاي كيفيت نيز از اهداف گروه صنعتي ايران خودرو در سال جاري است. مقيمي واگذاري اموال مازاد و غيرمولد تا دو هزار ميليارد تومان در سال 99 براي استفاده در سرمايه در گردش توليد را از ديگر برنامه‌هاي ايران خودرو در سال جاري عنوان كرد و گفت: تكاليف تعيين شده از سوي دولت و وزارت صمت را اجرا خواهيم كرد. وي از مذاكره با ساير سنگين‌سازان كشور براي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي موجود در گروه ايران خودرو ديزل خبر داد و گفت: سرمايه‌گذاري، توانمندي و ظرفيت‌هاي منحصربه‌فردي از توليد مانند گيربكس، محور، قطعات خاور و... در ايران‌خودرو‌ديزل وجود دارد كه امكان بهره‌برداري توسط ساير خودروسازان نيز وجود دارد. مقيمي تاكيد كرد: ايران خودرو مجموعه پيشران در صنعت خودروي كشور است كه مي‌تواند جهش توليد را به مفهوم واقعي معنا بخشد و با به حركت درآوردن زنجيره تامين، منويات مقام معظم رهبري را محقق سازد. وي در پايان خواستار حمايت دولتمردان و وزارت صمت در تسهيل شرايط توليد با اختصاص تسهيلات مصوب و همچنين تسهيلات براي خريداران خودروهاي كار و تجاري ايران خودرو ديزل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون