• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4644 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت

خبر

آبادان قرنطينه شد

گروه اجتماعي | با دستور معاون استاندارو فرماندار ويژه آبادان به منظور قطع زنجيره كرونا، ادارات(به غير از بخش‌هاي خدماتي و درماني و عملياتي) و بانك‌هاي آبادان تا آخر هفته جاري تعطيل اعلام شدند و كريدورهاي ورودي آبادان از سمت اهواز و ماهشهر مسدود و تحت تدابير سختگيرانه تردد قرار خواهند گرفت.
به گزارش روابط‌عمومي فرمانداري آبادان ، سيد زين‌العابدين موسوي با اشاره به قرنطينه كامل آبادان گفت: دستورالعمل قرنطينه كردن شهرستان آبادان با سختگيري‌هاي بيشتر در ورودي و خروجي‌هاي آن انجام خواهد شد و به كساني كه قصد گردشگري و سياحت در آبادان را دارند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود به آنها داده نخواهد شد.
او افزود: همچنين رفت‌وآمد نيروي كار مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي ستاد مقابله با كرونا به شرط رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي انجام و تسهيل خواهد شد.
معاون استاندار و فرمانده ويژه آبادان در اين باره با اشاره به اهميت خود قرنطينگي شهروندان گفت: از همه مردم تقاضا داريم با اجتناب از سفرهاي غير ضروري و رفت و آمد در سطح شهر، با ماندن در منزل به قطع زنجيره انتشار اين بيماري كمك كنند. او تاكيد كرد: در اين مدت بازرسي‌هاي لازم توسط كميته اجرايي در سطح شهرستان تشديد خواهد شد و در پايان هفته نيز تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد.


تعطيلي ۹ شهرستان خوزستان تا پايان هفته

استاندار خوزستان از تعطيلي ادارات، بانك‌ها و اصناف غيرضرور در ۹ شهرستان استان تا پايان هفته خبر داد.
به گزارش ايسنا، غلامرضا شريعتي ۲۱ ارديبهشت ماه در حاشيه جلسه ستاد ملي مقابله با بيماري كرونا كه به صورت ويدئو كنفرانس با حضور مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور برگزار شد، اظهار كرد: باتوجه به شرايط استان و روزهاي پيش رو و پيش‌بيني‌هايي كه مي‌شود، تشخيص داديم كه در برخي شهرهاي استان، مجدد محدوديت ايجاد كنيم تا بتوانيم زنجيره انتقال بيماري را كاهش و قطع كنيم تا خداي ناكرده با طغيان مواجه نشويم.
او عنوان كرد: من اين موضوع را كه برخي افراد و بعضا مسوولان بدون اطلاع از شرايط استان خوزستان، توييت كرده بودند كه خوزستان طغيان كرده است، رد مي‌كنم زيرا چنين چيزي را شاهد نيستيم و لازم است كه اين دوستان بدون هماهنگي با دانشگاه علوم پزشكي موضوعي را مطرح نكنند تا باعث التهاب جامعه نشوند.
استاندار خوزستان گفت: شرايط تحت كنترل و پايدار است اما براي جلوگيري از ناپايدارشدن اوضاع، دانشگاه علوم پزشكي و همچنين كميته علمي پيشنهاداتي ارايه دادند كه شب گذشته نيز مفصل در خصوص آنها بحث كرديم و نهايتا تمام اعضا نظرشان بر اين بود كه در شهرهاي باوي، هويزه، اهواز، حميديه، هنديجان، دزفول، شوشتر، كارون و مسجدسليمان كه شهرهاي قرمز اعلام شده‌اند تا پايان هفته تعطيل اعلام شوند و محدوديت‌هاي رفت‌وآمدها در مناطق مختلف شهر ايجاد و شرايط به صورتي مديريت شود كه زنجيره قطع شود.
او بيان كرد: از ادارات و سازمان‌ها و همچنين اصناف به جز مشاغل لازم و ضروي مي‌خواهيم كه در اين زمينه با ما همكاري كنند تا شرايط اين شهرها نيز كنترل شود و به حالت عادي برگردند. البته روز جمعه نيز مجددا بررسي مي‌كنيم و اگر لازم باشد، تصميمات جديدي اتخاذ خواهد شد.
شريعتي عنوان كرد: فرمانداران، فرمانداران انتظامي، بسيج و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و كادر بهداشت و درمان موظف هستند با تمهيداتي كه مي‌انديشند، امور را در شهرها ساري و جاري كنند تا شرايط را مانند قبل به حالت عادي برگردانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون