• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4644 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت

از برگزاري نشست‌هاي ادبي تا ادامه ساخت پروژه‌هاي «آواتار» و «ارباب حلقه‌ها»

ساخت عصر جديد ازسرگرفته شد

گروه هنر و ادبيات

 

 

برگزاري نشست‌هاي ادبي به صورت مجازي

نشست‌هاي انجمن‌هاي ادبي سراسر كشور، با تداوم شيوع بيماري كرونا و تعطيلي مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري در فضاي مجازي برگزار شد. مديريت آفرينش‌هاي ادبي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با ارسال شيوه‌نامه برگزاري جلسه‌هاي مجازي به استان‌ها، فرصت تجربه تازه‌اي را براي نوجوانان اهل قلم، مربيان و كارشناسان ادبي سراسر كشور پديد آورد. بر همين اساس، واحدهاي آفرينش‌هاي ادبي در استان‌ها فعاليت‌هاي حضوري انجمن‌هاي ادبي را در فضاي مجازي دنبال كردند كه با استقبال نوجوانان و اعضاي ارشد شاعر و داستان‌نويس روبه‌رو شد. در اين نشست‌هاي مجازي حدود يك‌هزار نفر از اعضاي انجمن‌هاي ادبي «آفرينش» كانون آثار خود را به اشتراك گذاشتند و از ديدگاه‌ها و راهنمايي‌هاي كارشناسان مهمان استفاده كردند.

«عصر جديد» از سر گرفته شد

تصويربرداري ادامه فصل دوم مجموعه «عصر جديد» با اجراي «احسان عليخاني» از امروز
(۲۱ ارديبهشت ماه) آغاز مي‌شود و قرار است از عيد فطر به آنتن برسد. مدتي پيش به دليل شيوع بيماري كرونا، توليد و پخش فصل دوم برنامه «عصر جديد» نيمه‌كاره متوقف شد و به بعد از پيك شيوع اين بيماري موكول شد. حالا طي تصميم‌گيري‌هاي انجام شده، بناست ادامه ساخت فصل دوم آغاز شود و شركت‌كنندگان به رقابت با هم بپردازند. طبق تصميم‌گيري‌هاي انجام شده، همچنان در زمان تصويربرداري هيچ تماشاگري حضور نخواهد داشت و پروتكل‌هاي بهداشتي به صورت دقيق اجرا خواهد شد كه از جمله آنها مي‌توان به ضدعفوني لوكيشن برنامه با همكاري شهرداري و مركز بهداشت صداوسيما اشاره كرد. پخش اين برنامه همزمان با عيد سعيد فطر از سر گرفته خواهد شد.

ادامه ساخت پروژه‌هاي «آواتار» و «ارباب حلقه‌ها»

دولت ملي نيوزيلند پروتكل‌هاي ايمني و سلامت كشور را تاييد كرده كه به معني ادامه پروژه‌هاي ساخت فيلم و سريال بعد از توقف چند ماهه آنها به خاطر پاندمي كروناست. به گزارش مهر به نقل از ددلاين، كميسيون فيلم نيوزيلند تاييد كرده كه برخي از فيلمبرداري‌هاي سينمايي و تلويزيوني «از همين حالا با ايمني در حال انجام هستند.» اين مي‌تواند راه را براي ادامه فيلمبرداري بزرگ‌ترين پروژه‌هاي اين كشور از جمله دنباله‌هاي جيمز كامرون براي «آواتار» و مجموعه جديد «ارباب حلقه‌ها» محصول آمازون هموار كند. كامرون و تهيه‌كننده‌اش جان لاندو مشغول فيلمبرداري عناصر لايو اكشن اين دنباله‌هاي بودجه بزرگ بودند كه پاندمي شكل گرفت. از آن موقع تا به حال آنها در كاليفرنيا در حال كار براي تهيه بخش‌هاي مجازي فيلم بوده‌اند و با تيم جلوه‌هاي ويژه و ديجيتال همكاري مي‌كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون