• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4644 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت

بين‌الملل

بازگشت ايرلاين‌ها به حالت عادي ۵ سال طول مي‌كشد

ديويد كالهون، مدير ارشد اجرايي شركت هواپيماسازي بويينگ به تازگي در گفت‌وگو با گزارشگر فاكس‌نيوز خاطرنشان كرده است كه انتظار مي‌رود شركت‌هاي هواپيمايي قادر خواهند بود با عبور از بحران پاندمي كرونا به تدريج به حالت عادي بازگردند كه اين كار احتمالا تا پنج سال آينده به طول خواهد انجاميد. او همچنين از آينده صنعت هوايي سودآوري‌هاي مختلف در سراسر جهان ابراز اميدواري كرد و گفت: با اينكه وضعيت و ترافيك هوايي در چند ماه گذشته تحت تاثير شيوع گسترده و همه‌گيري ويروس خطرناك و مرگبار كرونا به‌شدت افت پيدا كرده و تقاضاي مشتريان براي سفرهاي هوايي و پرواز ايرلاين‌ها به مقاصد مختلف جهان نزديك به صفر رسيده است، اما به نظر مي‌رسد كه با عادي شدن شرايط و برداشته شدن محدوديت‌هاي جدي و سختگيرانه دولت‌ها، به تدريج روند صعودي را در پيش خواهد گرفت كه حداقل پنج سال طول خواهد كشيد.


مشاور ترامپ: خبري از تعطيلي اقتصاد نيست

مشاور اقتصادي ترامپ گفت كه حتي در صورت همه‌گيري دوم نيز اقتصاد امريكا ديگر قرنطينه نخواهد شد. لري كودلو با اشاره به نگراني برخي كارشناسان نسبت به بروز موج دوم همه‌گيري كرونا در اين كشور در صورت بازگشايي زودهنگام اقتصاد گفت: برخي مي‌گويند اگر موج ديگري شيوع پيدا كند چه؟ ببينيد قرار نيست بار ديگر اقتصاد را تعطيل كنيم. ما بيشتر از قبل راجع به اين ويروس مي‌دانيم و بيشتر از قبل باتجربه هستيم و بيشتر از قبل براي مقابله با آن مجهز هستيم. مشاور اقتصادي ترامپ با بيان اينكه روند تدريجي بازگشايي اقتصاد امريكا ادامه خواهد يافت، افزود: حتي در صورتي كه با موج دوم همه‌گيري مواجه شويم نيز برنامه‌اي براي قرنطينه مجدد اقتصاد نداريم.


افزايش ۴۰درصدي تجارت الكترونيك در روسيه 

ميزان فروش آنلاين در روسيه به سرعت در ماه مارس افزايش يافته و به 16 ميليارد روبل (218 ميليون دلار) رسيده است. اين رقم 38.2درصد نسبت به ماه فوريه افزايش دارد و تقريبا نيمي از تبادلات مالي در سه ماهه اول 2020 است. ولادمير افيموف، معاون شهردار مسكو گفت: «بازار تجارت الكترونيك مسكو به سرعت در حال توسعه است. تجارت الكترونيك 6.8درصد از مارس 2019 افزايش يافته و حدود يك‌چهارم معادل 24درصد كل بازار تجارت اينترنتي روسيه را تشكيل مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون