• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

خبر

حذف خاتمي شوخي است

فياض زاهد، فعال سياسي در تحليل شرايط امروز اصلاح‌طلبان و نقش سيدمحمد خاتمي در اين جريان گفت:«حذف خاتمي شوخي است. در واقع اگر پتانسيل و توانمندي تمام مجموعه‌ها و چهره‌هاي اصلاح‌طلب را جمع كنيم در منش و رفتار فردي و وجهه سياسي حتي به لقب «سيد»ش هم نمي‌رسند چه برسد كه بخواهند جاي «محمد خاتمي» را بگيرند.» به گزارش اعتمادآنلاين؛ او ادامه داد:«اساسا خاصيت كشورهايي مثل كشور ما اين است كه براي پويش اجتماعي نمي‌توانند به حذف رهبر آن پويش فكر كنند؛ يعني اگر امين‌الدوله و ميرزا حسين‌خان سپهسالار با حذف اميركبير توانستند، پويش اصلاحي در ايران را پيش ببرند الان هم مي‌توان با حذف خاتمي به سرانجام مطلوبي رسيد. مگر جبهه ملي با حذف دكتر مصدق توانست كاري كند؟ پس حذف سيدمحمد خاتمي هم فقط يك شوخي است و بس. البته من فكر مي‌كنم مشكل كارگزاران نحوه مديريت آقاي عارف است. چون مديريت آقاي عارف، مديريت سكوت بود كه با اين روش هم به وجهه خودش و هم به جريان اصلاحات لطمه بزرگي زد».


تخلف در ارز دولتي پرداختي تاييد مي‌شود

غلامرضا تاجگردون، رييس كميسيون برنامه و بودجه در صفحه شخصي در اينستاگرام نوشت:«همچنانكه قبلا گفته شد، جلسه روز يكشنبه كميسيون برنامه و بودجه به بررسي گزارش تفريغ بودجه ديوان محاسبات اختصاص داده شد. موضوعي كه باعث اختلاف نظر جدي و موضع تند روحاني شد. اگرچه قاعدتا ديوان محاسبات و دستگاه‌هاي نظارتي وظيفه خودشان را انجام خواهند داد ولي خلاصه اجمالي از بررسي گزارش در جلسه مطرح و گزارش كميسيون تقديم صحن خواهد شد.» به گزارش ايسنا، او در ادامه تاكيد كرد:«نكات مهم جمع‌بندي شده؛ 14 حكم قانون بودجه از 211 حكم كه تكليف بر دولت بود، اجرا نشده كه هم دولت مقصر است و هم مجلس كه حكم بدون پشتوانه تصويب كرده است.» تاجگردون همچنين خبر داد:«از بررسي دريافتي 11 هزار حقوق بگير بالا، دستگاه‌هاي اجرايي به 241 نفر بيش از سقف قانون پرداخت كرده‌اند كه اگرچه نسبت به سنوات گذشته اين تخلف كاهش يافته ولي لازم است با متخلف برخورد شود. از اين تعداد 203 نفر فقط مربوط به 2 دستگاه اجرايي است.» او همچنين توضيح داد:«موضوع مهم و چالشي درخصوص تخصيص ارز به متقاضيان است. ضمن تاييد تخلف يا عدم نظارت دقيق همچنين ضرورت بررسي متخلفين شايد در شرايط كنوني عدد چهار و هشت دهم ميليارد دلار صحيح نباشد و هنوز اختلاف‌نظر وجود داشته و بايد پرونده به پرونده موارد بررسي شود ولي لازم است به روحاني يادآوري شود در اين خصوص سعه صدر بيشتري داشته و با دستور جدي به دستگاه‌هاي اجرايي موارد اختلافي را پيگيري و مانع از تضييع بيت‌المال شوند. ذكر اين نكته ضروري است كه در هيچ بخش گزارش ديوان محاسبات، ذكري از گم شدن ارز نشده و همه تخصيص ارزها مشخص است به چه شخص يا دستگاهي پرداخت شده است».


سخنان از سر دلسوزي خاتمي را تضعيف نكنيد

يك نماينده اصلاح‌طلب مجلس به اظهارات اخير محمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات واكنش نشان داد. مصطفي كواكبيان اظهارات اخير محمد خاتمي را دلسوزانه و براي تقويت نظام توصيف كرد. به گزارش ايسنا، كواكبيان در جلسه روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات اخير سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات اظهار كرد:«برخي رسانه‌ها به جاي اينكه از سخنان دلسوزانه وي كه واقعا براي تقويت نظام بود، استقبال كنند بيشتر آن را تضعيف مي‌كنند».


اصلاح‌طلبان فراموش كردند كه بايد آنچه مي‌گويند، بزيند

محمدرضا تاجيك، تحليلگر اصلاح‌طلب در مورد اظهارات اخيري كه در مورد مرگ اصلاحات صورت مي‌گيرد، گفت:«فصل و عصر اصلاح‌طلبي رسمي و «واقعا موجود» به ‌سر آمده و از زمان و زمانه خود عقب مانده است لكن اصلاح‌طلبي غيررسمي و غيرحكومتي كماكان از اين امكان برخوردار است تا با ارايه گفتماني نو و ساختار و كاركردي متفاوت به عنوان كنشگر موثر جامعه خود باقي بماند. اينان در فضاي گنگ و گيج شبه‌گفتماني خود سرگردانند و نمي‌دانند، اصلاح‌طلبي چيست و قلمرو و حريمش كدام است و توقفگاه‌هايش كجايند. اين گروه از اصلاح‌طلبان تنها نامي را يدك مي‌كشند و از اين نام صورتكي ساخته‌اند براي پنهان داشتن صورت و سيرت نااصلاح‌طلب خود. بنابراين نمي‌توان حكمي كلي نسبت به اصلاح‌طلبان داشت.» به گزارش خبرآنلاين، او همچنين توضيح داد:«اصلاح‌طلبان فراموش كردند كه بايد آنچه مي‌گويند، بزيند زيرا زيستن اصلاح‌طلبانه بر بيان و زبان اصلاح‌طلبانه مرجح و مقدم است زيرا آنچه آنان را در نگاه و احساس و ادراك مردم از ساير كنشگران اجتماعي و سياسي متفاوت و متمايز مي‌سازد «اتوس» يا «خويگان و منش و زيست اصلاح‌طلبانه»ي آنان است نه صرفا «لوگوس (زبان) اصلاح‌طلبانه». اصلاح‌طلبان در فرداي بعد از استقرار، نيازي به «اصلاح‌طلبي مستمر» يا اصلاح‌طلبي فرهنگي در سطح ميكرو و مولكولي نديدند و چنان محو تماشاي سيماي پرجذبه قدرت شدند كه فراموش كردند توسط نگاه‌هاي خيره بسياري تماشا مي‌شوند».


دادگاه متهمان پرونده شركت نيشكر هفت تپه برگزار مي‌شود
اولين جلسه دادگاه متهمان پرونده شركت نيشكر هفت‌تپه ۲۹ ارديبهشت در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي به صورت علني برگزار مي‌شود. به گزارش ايلنا؛ اميد اسدبيگي، مهرداد رستمي، مجتبي كحال‌زاده، جواد بصيراني، علي‌اكبر ميرزايي، مرتضي منزوي و... از جمله 23 متهم اين پرونده هستند در تاريخ ۲۹ ارديبهشت راس ساعت ۹ صبح در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي به صورت علني برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون