• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

خبرخوان

دولت به دنبال تامين كسري بودجه از بورس نيست

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: دولت با هدف مردمي‌كردن اقتصاد، باقي‌مانده سهام خود در بانك‌ها، بيمه‌ها، پالايشگاه‌ها، فولاد و خودروسازي را در قالب صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله ETF به مردم واگذار مي‌كند. عباس معمارنژاد در نشست شوراي اطلاع‌رساني اين وزارتخانه اظهار داشت: اگر دولت قصد تامين كسري بودجه خود از طريق اين واگذاري‌ها را داشت از روش‌هاي بلوكي با ۲۰ درصد افزايش قيمت مندرج در تابلوي بورس يا عرضه تدريجي سهام در بازار بورس استفاده مي‌كرد. او افزود: دولت با هدف انتفاع همه مردم از اين سهام، عرضه آن به صورت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله را در دستور كار خود قرار داد. معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي ويژگي‌هاي اين صندوق را كاهش ريسك، قيمت قابل رقابت (قيمت فروش واحد‌هاي صندوق حداقل ٣٠ درصد زير قيمت فعلي تابلوي بازار بورس)، امكان خريد واحد‌هاي اين صندوق براي هر ايراني و بدون محدوديت سني، مردمي كردن اقتصاد و كسب منفعت براي همه مردم و فرهنگ‌سازي در زمينه بورس عنوان كرد.


فعال‌تر كردن روابط تجاري ايران و اتحاديه اوراسيا

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از رشد ۶۹ درصدي در صادرات ايران در اقلام ترجيح داده شده توسط اتحاديه اقتصادي اوراسيا از آبان‌ماه تا انتهاي اسفند سال ۹۸ خبر داد. حميد زادبوم در نشست نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و بخش‌هاي خصوصي فعال و صاحب‌نظر در زمينه تجارت با اتحاديه اقتصادي اوراسيا خاطرنشان كرد: اين رشد نشان‌دهنده قابليت اين موافقتنامه براي كمك به توسعه صادرات ايران به اتحاديه اقتصادي اوراسيا است. او با اشاره به اجرايي‌شدن موافقتنامه موقت ايران و اوراسيا و تاثير آن بر توسعه تجارت دو كشور عنوان كرد: لازم است عملكرد اين موافقتنامه در مدت اجرايي‌شدن آن را بررسي و چالش‌ها و مشكلات و موانع اجراي آن را احصا و راهكارهاي عملي جهت توسعه و بهره‌برداري حداكثري از اين موقعيت را با همكاري بخش خصوصي ارايه كنيم. رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران همچنين بر لزوم توجه به ملاحظات و ويژگي‌هاي موافقتنامه جهت برآورد آماري تاكيد و عنوان كرد: اعلام آمارها بدون توجه به ويژگي  فهرست‌هاي كالايي مبادله شده منجر به برداشت‌هاي غيردقيق از عملكرد موافقتنامه مي‌شود. زادبوم تاكيد كرد كه آمارهاي مربوط از اين پس با همكاري گمرك جمهوري اسلامي ايران و توسط سازمان توسعه تجارت ايران ارايه خواهد شد.


كارفرمايان از فردا براي  دريافت وام كرونا  ثبت‌نام كنند

مدير كل دفتر سياست‌گذاري و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ارسال پيامك به كارفرمايان براي دريافت تسهيلات كرونا ديروز خاتمه يافت و متقاضيان مي‌توانند از روز چهارشنبه با ورود به سامانه كارا براي دريافت آن ثبت‌نام كنند. علاء‌الدين ازوجي اظهار داشت: با شيوع ويروس كرونا از اواسط اسفندماه سال گذشته پيشنهاد پرداخت بسته حمايتي جامع براي حمايت از واحدهاي كسب‌وكار آسيب‌ديده از شيوع اين بيماري را به دولت داديم. او افزود: ليست كسب‌وكارهاي مشمول دريافت اين تسهيلات و برنامه‌هايي كه در سطح ملي قابليت اجرايي داشته باشد را ارايه كرديم كه از ميان 14 رسته پيشنهادي 13 رسته تصويب و مبناي حمايت‌هاي دولت قرار گرفت. مدير كل توسعه اشتغال وزارت كار گفت: بانك مركزي با همكاري شبكه بانكي كه در اختيار دارد مبلغ 50 هزار ميليارد تومان براي واحدهاي آسيب‌ديده در نظر گرفته است كه در فاز نخست 40 هزار ميليارد تومان منابع با همكاري 20 موسسه و بانك مركزي براي حمايت‌هاي اقتصادي آسيب‌ديده از كرونا در اختيار همه بنگاه‌ها به صورت كارفرمايي و خويش‌فرمايي قرار مي‌گيرد.


افزايش قيمت رسمي دلار  در صرافي‌هاي بانكي

ديروز قيمت دلار و يورو در تابلوي صرافي ملي با ۴۵۰تومان افزايش نسبت به روز يكشنبه نمايان شد. به اين ترتيب نرخ فروش هر اسكناس دلار امريكا در اين صرافي ۱۶۳۰۰ و نرخ خريد آن از مشتري ۱۶۲۰۰تومان اعلام شد. يورو نيز در صرافي ملي با قيمت ۱۷۷۰۰تومان فروخته مي‌شود و نرخ خريد آن از مشتري ۱۷۶۰۰تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون