• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

بازگشت مسابقات ورزشي شدت مي‌گيرد

دنيا ديوانه شده است

وقتي به جهنم مي‌رويد، ادامه دهيد! زماني كه وينستون چرچيل اين جمله را مي‌گفته هيچ ذهنيتي در مورد ويروس كرونا و همه‌گيري‌اش نداشته است. اما به اينكه او يك قرن قبل كلمات درستي را براي بيان واقعيت پيدا كرده بود، اعتماد كنيد. فحواي جمله چرچيل همان آرام باش و ادامه بده است. روشي كه هم‌اكنون در بيشتر جوامع مورد استقبال قرار گرفته است. ورزش هم در اين زمينه مستثنا نيست.
در حالي كه سلامتي در تمام بخش‌هاي زندگي دغدغه اصلي مردم است، نهادهاي ورزشي در سراسر جهان خود را براي جلوگيري از خراب شدن اقتصاد ورزش درگير جلسات فشرده و طولاني كرده‌اند. در چه شرايطي غير از يك بحران جهاني مي‌توان اصطلاحي به نام جزيره RNL شنيد؟ فرستادن همه بازيكنان و كارمندان به يك جزيره براي برگزار مسابقات خوشبختانه چيزي فراتر از يك ايده جالب نشد اما اكنون كدهاي داخلي ديگري شبيه به اين شنيده مي‌شود. اما بيشتر ورزش‌ها هنوز در معضل حركت بعدي قرار دارند. اوقات نااميد‌كننده اقدامات نااميدكننده را رقم زده است.
مسابقاتي نظير كريكت نيز كه به دليل شيوع كرونا حتي در استراليا نيز لغو شده و ده‌ها ميليون دلار خسارت به بار آورده است. اين هفته صحبت از رقمي نزديك به 730 ميليون دلار به گوش رسيده است. بانك مركزي اروپا گويا خواسته است استراليا در ماه سپتامبر رقابت‌هايي كه تعطيل كرده بود را انجام دهد تا بخشي از ضرر و زيانش جبران شود.  در چنين شرايطي شجاعانه‌ترين يا به نوعي ديوانه‌كننده‌ترين ايده ممكن بازگشت مسابقات ليگ برتر انگليس است. اين رقابت‌ها از 13 مارس تعطيل شده است. راه‌اندازي ليگ برتر در حالي بايد صورت بگيرد كه 92 بازي تا پايان فصل باقي مانده است. برخي پيشنهاد دادند مسابقات به استراليا يا اسكاتلند منتقل شود چرا كه انگلستان در حال حاضر بعد از امريكا بدترين وضعيت را از لحاظ ابتلا و تلفات بيماري كوويد 19 دارد. 
بوندسليگاي آلمان برنامه‌ريزي كرده است كه مسابقاتش را از سر بگيرد. با اين حال ديروز خبر مثبت شدن تست كروناي سه بازيكن تيم دسته دومي دينامو درسدن و قرنطينه 14 روزه تمام اعضاي تيم محاسبات را كمي به هم ريخته است. پيش از اين در روز جمعه كي‌ليگ كره‌جنوبي نيز اولين مسابقاتش را برگزار كرد. البته بيسبال اولين مسابقاتي بود كه در كره جنوبي آغاز شد. آن هم مقابل تماشاچيان مقوايي. محدوديت‌ها البته به شكل پيش‌بيني‌شده‌اي سخت هستند. مثلا ممنوعيت تف كردن يا استفاده اجباري از بطري آب شخصي.  در NBA نيز از هفته گذشته درهاي سالن‌هاي تمرين به روز ورزشكاران باز شده است اما هنوز بازيكنان براي استفاده از محل‌هاي تمريني عمومي دچار ترديد هستند. گفته مي‌شود در چند روز گذشته فقط بازيكنان دو تيم كليولند و پورتلند به محل‌هاي تمرين رفته‌اند اما تخمين زده مي‌شود در هفته جاري تعداد بيشتري از ورزشكاران راه‌هاي سالن وزنه و زمين‌هاي بسكتبال شوند. 
در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد دنيا ديوانه شده است. اما در اين شرايط چيزي بيش از اين نياز نيست. در زماني كه هزينه‌هاي تحميلي كوويد 19 مي‌تواند به شكل دلار در ثانيه بيان شود عمدتا پول و زمان قابل تعويض هستند. با تشكر وينستون چرچيل.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون