• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

دولت گذشته به رهنمودهاي رهبر انقلاب توجه مي‌كرد هيچگاه تحريم نمي‌شديم


گروه سياسي| دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تحليل تازه‌اي از علت تحريم‌هاي سال‌هاي اخير كشورمان دارد و صراحتا عمل نكردن مسوولان دولت سابق به فرمايشات رهبري را علت تحريم‌هاي سخت سال‌هاي گذشته عنوان كرد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اينكه بررسي سياست‌هاي كلي برنامه ششم در مجمع تشخيص مصلحت نظام به پايان رسيد، گفت: در آخرين جلسه از رسيدگي به اين موضوع، سياست‌هاي مربوط به فضاي مجازي، ارتباطات و فناوري، امور رفاهي، امنيتي و اجتماعي مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. به گزارش ايرنا، گزيده اظهارات محسن رضايي پس از پايان جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام به شرح زير است:
 ‌ بررسي سياست‌هاي كلي برنامه ششم پايان يافته و هرچه زودتر تقديم رهبر معظم انقلاب مي‌شود. البته اصل اين سياست‌ها از سوي ايشان ارجاع شده بود و ما نيز نظر مشورتي خود را اعلام كرده‌ايم و رهبر معظم انقلاب بعد از مطالعه آن را به سه قوه ابلاغ مي‌كنند.
 ‌ اين سياست‌ها ابلاغ مي‌شود تا برنامه ششم توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور كه سومين گام به سوي ايران 1404 است، احكامش در مجلس تصويب و از ابتداي سال 95 اجرايي شود.
  از جلسه آينده دستاوردهاي سياست‌هاي كلي انتخابات، سياست‌هاي كلي محيط زيست، برخي موارد اختلافي، رسيدگي به اموال و دارايي مسوولان كشور و رسيدگي به قانون پيشگيري از جرايم بررسي مي‌شود.
  عمل به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب باعث افزايش موفقيت‌ها خواهد شد. تجربه نشان داده اگر دولتمردان ما رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را به‌طور كامل عمل كنند به موفقيت‌هايي بيشتر از آن چيزي كه در اختيار دارند، مي‌رسند. هرچه كامل‌تر به رهنمودهاي مقام معظم رهبري عمل شود، دستاوردهاي ما نيز بيشتر است و اين را تجربه نيز در گذشته نشان داده است.
 ‌ مثلا در دولت‌هاي گذشته اگر به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب عمل مي‌شد، شايد هيچگاه تحريم نمي‌شديم ولي افراط و تفريط‌هايي انجام گرفت. اگر در موضوع فتنه 88 هم به فرمايشات ايشان توجه مي‌شد شايد اين مسائلي كه در سطح جامعه بعضا وجود دارد، پيش نمي‌آمد.
 نمي‌گوييم دولت به رهنمودها عمل نمي‌كند چرا كه چنين چيزي نيست ولي اگر بيشتر عمل كند، دستاوردهاي بزرگ‌تري در مذاكرات خواهيم داشت و با سربلندي بيشتري از آن عبور مي‌كنيم.
 ‌ امريكا در منطقه دچار وضعيتي تازه شده است امريكا در منطقه دست به دامن عربستان و اسراييل شده و در اروپا نيز احتياج به فرانسه و انگليس پيدا كرده و با اين رويكرد به دنبال آن است تا خلأ بيرون رفتن از خاورميانه را از طريقي پر كند.
 متاسفانه موضوع ديگري كه امريكا دنبال مي‌كند طرح فروش سلاح در ميان برخي كشورهاست كه با توجه به همين رويكرد عربستان سعودي 65 ميليارد دلار، امارات 35 ميليارد دلار و قطر و كويت به همراه برخي كشورهاي ديگر 140 ميليارد دلار تسليحات از غرب خريداري كرده‌اند و تمام اين سلاح‌هاي مدرن به منطقه مي‌آيد كه حمله به يمن يكي از دلايل كنسرسيوم فروش اسلحه بوده است.
 ‌ امسال، سال مهمي در ابعاد داخلي و خارجي كشور است و سال مهمي را پيش رو داريم. از طرفي مذاكرات ايران و قدرت‌هاي بين‌المللي را پيش رو داريم كه بايد به فينال برسيم و از آن نتيجه بگيريم كه براي ما حايز اهميت است؛ ديگر موضوع مهم داخلي، انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان است كه بايد به آن توجه كنيم.
  باتوجه به ادامه اين ناامني‌ها در آينده ما در داخل نيازمند توجهات بيشتري و نيز به‌شدت نيازمند همكاري و آرامش در كشور هستيم. آرامش در جامعه و همكاري دولتمردان و جناح‌هاي سياسي با يكديگر مي‌تواند عبور موفقيت‌آميز كشور را از شرايط به دنبال داشته باشد.
 ‌ از دولتمردان و جناح‌هاي سياسي مي‌خواهيم كه رقابت‌ها را به گونه‌اي مديريت كنند كه وارد منافع ملي و ارزش‌هاي انقلاب نشوند؛ نبايد رقابت‌ها به منافع ملي ضربه زده يا ارزش‌هاي انقلاب را تضعيف كند. امسال به‌شدت نيازمند آرامش، همكاري، بيداري و هوشياري همه اعضاي جامعه  هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون