• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4651 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت

خبر

لاريجاني به شوراي‌عالي امنيت ملي مي‌رود؟

يك خبرگزاري اصولگرا روز گذشته مدعي شد كه برخي محافل نزديك به علي لاريجاني قصد دارند، او را به عنوان گزينه براي دبيري شوراي عالي امنيت ملي مطرح كنند. خبرگزاري فارس با اشاره به نزديك شدن به موعد پايان كار مجلس دهم و اتمام دوران 12 ساله حضور علي لاريجاني در مجلس شوراي اسلامي، مدعي شده است كه احتمالا مقصد بعدي لاريجاني، دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي خواهد بود. اين در حالي است كه لاريجاني پيش از حضور در «بهارستان» سابقه تصدي اين سمت حساس و كليدي را در كارنامه داشته و بعيد است حالا پس از سال‌ها دوباره، به گذشته بازگردد. با اين همه آنچه خبرگزاري فارس ادعا كرده، دست‌كم تا لحظه نگارش اين خبر، تاييد يا رد نشده و تنها به عنوان گمانه‌زني باقي مانده است تا گذر زمان نشان دهد كه علي لاريجاني پس از ۱۲ سال رياست در مجلس دوازدهم، رياست كدام‌يك از نهادها را برعهده خواهد گرفت.


دولت روحاني به ‌نفع دولت جوان و حزب‌اللهي استعفا دهد

نماينده مردم تهران در مجلس علاج مشكلات كنوني كشور را روي كار آمدن دولت جوان حزب‌اللهي عنوان كرد. محمدجواد فتحي در نشست علني ديروز مجلس در تذكري شفاهي به رييس‌جمهوري گفت: «روز گذشته رهبر انقلاب در جمع نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي، فرمايشاتي را مطرح كردند و تاكيد داشتند علاج مشكلات كشور حضور دولت جوان حزب‌اللهي است.» نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ادامه داد: «همگي اذعان داريم كشور دچار مشكل است؛ لذا از سخنان رهبر انقلاب اين برداشت به نظرم مي‌رسد كه اين دولت، جوان حزب‌اللهي، پاي كار و با نشاط نيست.» به گفته او، 15 ماه از عمر دولت باقي مانده و مجلس هم تغيير خواهد كرد كه حتما عملكرد دولت را رصد مي‌كند. رييس كميته حقوقي و قضايي فراكسيون اميد مجلس همچنين به دولت روحاني پيشنهاد كرد: «به نظر مي‌رسد در شرايط كنوني دولت بايد استعفا دهد، زيرا اين موضوع موجب روي كار آمدن دولت جوان و منطبق با سخن رهبر انقلاب خواهد شد.»


وضع بازار نه براي توليد‌كنندگان رضايت‌بخش است نه مصرف‌كنندگان

رييس قوه قضاييه در جلسه ديروز شوراي عالي قوه قضاييه از دولت و دستگاه‌هاي نظارتي خواست تا به وضعيت بد بازار ورود كنند. سيدابراهيم رييسي 
با اشاره به گزارشات و شكاياتي كه نسبت به وضعيت بازار به قوه قضاييه رسيده است، گفت: «شرايط بازار براي مصرف‎كنندگان و توليدگران مناسب و رضايت‌بخش نيست و نيازمند يك نظارت جدي ازسوي دستگاه‎هاي مسوول است.» او قيمت‌‎گذاري كالاها براي حمايت از مصرف‎كنندگان و همچنين برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و ادامه داد: «سازمان بازرسي، سازمان تعزيرات و سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان با نظارت و بازرسي علي‎الدوام و كنترل قيمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگي مردم بازگردانند.» به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه هر جا دستگاه‎هاي مسوول مقتدرانه و كارشناسي وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تاكيد كرد: «قيمت‌گذاري و تسعير وظيفه دولت‎هاست و امروز هم دولت و دستگاه‎هاي متولي كنترل بازار بايد با نجات بازار از وضعيت آشفته فعلي و حمايت از توليدكننده و مصرف‎كننده، در جامعه آرامش ايجاد كنند و اقداماتي كه در اين زمينه آغاز شده، با جديت بيشتر پيگيري شود.»


افزايش ۱۵درصدي حقوق نمايندگان در سال جاري

كميسيون برنامه و بودجه طي نشست مشتركي با هيات‌رييسه مجلس، با افزايش حقوق ۱۵‌درصدي نمايندگان در سال‌جاري موافقت كرد. به گزارش فارس، محمد خدابخشي، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه گفت: «نشست مشترك كميسيون برنامه و بودجه مجلس با هيات‌رييسه مجلس عصر ديروز برگزار شد. در اين جلسه در اجراي تبصره ماده ۸۰ آيين‌نامه داخلي مجلس مقرر شد نمايندگان در سال‌جاري افزايش حقوق ۱۵‌درصدي داشته باشند.» به گفته او، هيات‌رييسه مجلس پيشنهاد افزايش ۲۰‌درصدي براي حقوق نمايندگان ارايه كرده بود اما كميسيون برنامه و بودجه با افزايش ۱۵‌درصدي حقوق‌ براي نمايندگان در سال‌جاري موافقت كرد.


يخ‌زدگي و ضعف نظارتي سازمان هواپيمايي؛ علل سانحه پرواز ياسوج
گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درباره سقوط هواپيماي تهران-ياسوج حاكي از اين است كه زنجيره‌اي از تخلفات در شركت هواپيمايي آسمان، سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه‌ها باعث اين حادثه شده است و سهم كروي پروازي در بروز سانحه ناچيز بوده است. به گزارش ايسنا، در متن گزارش كميسيون اصل نود مجلس درخصوص سقوط هواپيماي «اي‌تي‌آر» شركت هواپيمايي آسمان در مسير تهران-ياسوج كه ازسوي بهرام پارسايي سخنگوي اين كميسيون در جلسه علني ديروز مجلس قرائت شد، آمده است: «هواپيماي ATR شركت آسمان به علامت ثبت
 EP-ATS در نزديكي شهر ياسوج دچار يخ‌زدگي شده و سقوط كرده است. عدم تجهيز اين ‌هواپيما به سامانه تشخيص يخ‌زدگي مبتني بر پايش كارايي (Performance) موسوم به APM، باعث شده كرو پروازي به‌موقع از بروز يخ‌زدگي مطلع نگردند و لذا نتوانند از شرايط يخ‌زدگي فرار كنند. اصولا هواپيماي ATR در مقايسه با هواپيماهاي مشابه برابر پديده يخ‌زدگي ضعيف بوده و قبل از سانحه ياسوج، 3 سانحه مرگبار مرتبط با يخ‌زدگي را در كارنامه خود ثبت كرده است. تاكنون ده‌ها مورد حوادث جدي مرتبط با يخ‌زدگي ديگر، براي اين نوع هواپيما رخ داده كه فهرست تعدادي از آنها در پرونده موجود است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون