• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4651 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت

خبرخوان

سهم ۶،۵ درصدي اقتصاد ديجيتال از توليد ناخالص داخلي

به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، سهم اقتصاد ديجيتال از توليد ناخالص داخلي به ۶،۵ درصد رسيد. محمدجواد آذري‌جهرمي معتقد است به‌رغم همه‌ چالش‌هاي پشت ‌سرگذاشته‌ شده در دو سال اخير، سهم اقتصاد ديجيتال از توليد ناخالص داخلي با «رشد حدود دوبرابري» به ۶،۵ درصد رسيد. بيشترين سهم همچنان متعلق به اپراتورها و بيشترين رشد براي استارت‌آپ‌هاست.

قيمت‌گذاري خودرو به شوراي رقابت واگذار شد

مهدي صادقي‌نياركي، معاون امور صنايع وزارت صمت در خصوص تعيين قيمت خودرو گفت: قيمت‌گذاري خودرو بر اساس تصميم ستاد تنظيم بازار به شوراي رقابت واگذار شده است. البته بايد اصلاح قيمت‌ها نيز با يك نرخ منطقي و واقعي اتفاق بيفتد.

پايان تيرماه ۹۹؛ آخرين فرصت ايفاي تعهدات ارزي صادراتي سال ۹۸

بانك مركزي اعلام كرد: صادركنندگان تا پايان تير ۹۹ فرصت دارند تا تعهدات ارزي صادراتي سال ۹۸ خود را ايفا كنند، در غير اين صورت محدوديت‌هاي بسته سياستي بازگشت ارز حاصل از صادرات و نحوه رفع تعهد ارزي براي آنها اجرا خواهد شد. با توجه به تكليف كليه صادركنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي كشور از تاريخ ۲۲ فروردين ماه سال ۱۳۹۷ طبق مصوبات هيات وزيران و شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و به منظور بهره‌مندي از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌ها و نهادهاي ذي‌ربط، صادركنندگان ‌بايد تا پايان تير ماه سال ۱۳۹۹ نسبت به ايفاي تعهدات ارزي صادراتي سال ۱۳۹۸ خود اقدام كنند.

آغاز توليد آزمايشي نخستين خودرو ايراني در بهمن ماه

توليد آزمايشي نخستين خودرو ايراني با ۵، ۹۲ درصد ساخت داخل و مشاركت قطعه‌سازان برتر و شركت‌هاي دانش‌بنيان در بهمن ماه سال جاري آغاز مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون