• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4655 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد

از حمايت جشنواره سن سباستين از تهيه‌كنندگان تا اجراي دوباره يك نمايش قديمي

كيانوش عياري: اين شايعات را باور نمي‌كنم

حمايت فستيوال سن‌ سباستين از تهيه‌كنندگان

جشنواره فيلم سن سباستين ۲۰۲۰ با ايجاد بخش‌هاي جديد تلاش دارد تا خدمات با كيفيت‌تري را با هزينه كمتر در اختيار تهيه‌كنندگان قرار دهد. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ورايتي، فستيوال فيلم سن سباستين كه بزرگ‌ترين رخداد فيلم در دنياي اسپانيايي زبان است، تغييراتي در برنامه‌ها و بخش‌هاي مختلف خود به وجود آورده تا از تهيه‌كنندگان بهتر حمايت كند و گوناگوني بيشتري به وجود آورد. اين فستيوال بخش جديدي به نام WIP Latam راه انداخته كه جايگزين برنامه قبلي Films in Progress مي‌شود كه در سال ۲۰۰۳ در همكاري با فستيوال فيلم امريكاي لاتين تولوز فرانسه راه‌اندازي شده بود. اين بخش جديد يك جايزه نقدي ۳۳ هزار دلاري خواهد داشت كه جايزه صنعت اگدا-پلاتينو نام گرفته است.

كيانوش عياري: اين شايعات را باور نمي‌كنم

كيانوش عياري در واكنش به قتل يك دختر نوجوان توسط پدرش گفت: من اين قبيل شايعات را باور نمي‌كنم! كارگردان فيلم «خانه پدري» كه فيلمش به ‌خاطر روايتي از كشته شدن يك دختر به دست پدر و برادرش در دوره قاجار ۱۰ سال در صندوق توقيف بود و سال گذشته بعد از چند هفته نمايش دوباره توقيف شد، مي‌گويد كه خبر تلخ قتل يك دختر نوجوان توسط پدرش را باور نمي‌كند. او كه بابت اعتراض‌هاي وارد شده بر فيلمش براي تصوير كردن يك قتل ناموسي در دوره قاجار با سختي‌هاي زيادي در اكران روبه‌رو شد در گفت‌وگويي كوتاه با ايسنا درباره اتفاق اخير فقط به گفتن دو جمله اكتفا كرد:«اين اتفاق‌ها در ايران رخ نمي‌دهد. من اين شايعات را باور نمي‌كنم.» «خانه پدري» كه در سال ۱۳۸۹ ساخته شده به خاطر يك صحنه قتل حدود يك دهه اكران نشد تا كارگردانش از رنج توقيف آن ۶ سال نتواند فيلم بسازد البته اكران كوتاه‌مدت آن هم چندان راه به جايي نبرد.

«حادثه‌اي در شهر عروسك‌ها» روي صحنه مي‌رود

نمايش عروسكي «حادثه‌اي در شهر عروسك‌ها» به كارگرداني عادل بزدوده كه اولين بار حدود ۵۰ سال پيش در مركز تئاتر كانون پرورش فكري به اجرا درآمد براي سومين بار روي صحنه مي‌رود. به گزارش مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، عادل بزوده توضيح داد:«حادثه‌اي در شهر عروسك‌ها» به‌ عنوان اولين تئاتر عروسكي مدرن براي كودكان در سال‌هاي ۵1-50 به كارگرداني واتك اجرا شد. اين نمايش از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۶ در مراكز كانون سراسري كشور همچنين روي تريلي تئاتر سيار كانون براي مناطقي كه كانون كتابخانه نداشت به ‌صورت رايگان اجرا شد. او گفت: اين سومين بار است كه اين نمايش را با همان تكنيك عروسك دستكشي بازتوليد مي‌كنم چون پيش از اين ۲ بار در دهه‌ ۷۰ با زنده‌ياد كامبيز صميمي‌مفخم و گروهي از هنرمندان در مركز توليد تئاتر كانون اجرا شد. اين نمايش قرار است پس از بازگشايي سالن‌هاي تئاتر در مركز تئاتر و تئاتر عروسكي كانون در پارك لاله روي صحنه برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون