• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4656 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

خبرخوان

همكاري مسوولان وقت  بانك مركزي با متهمان خودرويي

مركز رسانه قوه قضاييه به ارايه توضيحاتي درباره شبكه گسترده وحيد بهزادي و نجوا لاشيدايي متهمان اخلال در بازار خودرو پرداخته است. در اين توضيحات آمده كه اين شبكه شامل موارد زير بوده است: 1- شبكه‌اي از دفاتر غيرمجاز در حوزه قاچاق ارز كه مبادرت به انجام عمليات صرافي در داخل كشور و كشور‌هاي امارات و تركيه مي‌كردند. 2- افراد و اشخاصي كه در خارج از كشور تحت عنوان فورواردر فعاليت داشته و وظيفه آنها جمع‌آوري كالا‌هاي تاجران و شركت‌هاي تجاري در خارج از ايران و ارسال اين كالا‌ها به داخل ايران بود. 3- شبكه‌اي گسترده از افراد و اشخاصي كه در امور ترخيص كاري در داخل ايران فعاليت داشتند و وظيفه آنها تنها ترخيص كالا‌هاي خريداري ‌شده از سوي تاجران از گمرك با انجام تشريفات گمركي بود. 4- مسوولان و معاونان ارزي بانك‌هاي مختلف و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران كه مراحل تخصيص ارز به شركت‌ها را با علم و آگاهي از مجرمانه بودن فعاليت محكومان و غيرواقعي بودن اسناد و مدارك ارايه ‌شده به بانك، تسهيل و در قبال آن وجه نقد يا سكه دريافت كرده‌اند كه زكريا حسن‌نيا معاون ارزي وقت بانك مركزي، داريوش حسن‌خاني‌هزاوه رييس وقت شعبه اسكان بانك سرمايه و سميه گرامي و سپيده توكلي به ‌ترتيب معاونان ارزي بانك‌هاي پارسيان و سرمايه از ديگر محكومان اين پرونده بوده‌اند.


كاهش ماهانه ۱۵۰ ميليون دلار  از صادرات به عراق 

به گفته حميد حسيني، عضو هيات مديره اتاق بازرگاني ايران و عراق، صادرات ايران به عراق قبل از شيوع ويروس كرونا در هر ماه به‌طور متوسط ۴۵۰ ميليون دلار بود در حالي كه اين رقم اكنون به حدود ۳۰۰ ميليون دلار در هر ماه رسيده است. او افزود: در ارديبهشت ماه علاوه بر مرزهاي كردستان- عراق ۴ بازارچه مرزي نيز براي نقل و انتقال كالا به عراق بازگشايي شد، لذا در ارديبهشت ماه نسبت به فروردين ماه شرايط صادرات كالا به عراق بهتر بود. به گفته وي، در حال حاضر روزانه ۲ هزار كاميون كالاهاي صادراتي را به عراق منتقل مي‌كنند و بر اين اساس از شرايط نسبتاً بهتري نسبت به ماه فروردين برخورداريم.


ماكاروني رسما گران شد

 مهدي آثاريان، رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان كارخانجات ماكاروني ايران گفت: ماكاروني با ۵۰ درصد افزايش قيمت مواجه شده است. قيمت هر بسته ماكاروني ۷۰۰ گرمي با قيمت جديد ۷۸۰۰ تومان است. اين در حالي است كه قيمت اين محصول در سال گذشته ۵۲۰۰ تومان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون