• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4657 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

خبر

انتصاب لاريجاني به مشاورت رهبري و عضويت در مجمع تشخيص

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور حكمي آقاي دكتر علي لاريجاني را به عنوان مشاور رهبري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است: «جناب آقاي دكتر علي لاريجاني دامت توفيقاته؛ نظر به تجارب مفيدي كه جنابعالي در دوران مديريت در بخش‌هاي گوناگون به ويژه در سه دوره رياست مجلس شوراي اسلامي از آن برخوردار گشته‌ايد، جنابعالي را به مشاورت رهبري و عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب مي‌كنم. اميد است اين مسووليت در خدمت هدف‌هاي والاي نظام قرار گيرد. والسلام عليكم. سيدعلي خامنه‌اي.»

صفحه توييتر حسام‌الدين آشنا معلق شد

شبكه اجتماعي توييتر صفحه حسام‌الدين آشنا، مشاور رياست‌جمهوري كشور را در اين شبكه به حالت تعليق در آورد. اقدام اين شبكه اجتماعي امريكايي به بستن صفحه آشنا پس از آن صورت گرفت كه مشاور روحاني خطاب به مايك پمپئو، وزير امور خارجه امريكا توييتي منتشر كرد و خواهان پايان بخشيدن به ساختارهاي نژادپرستانه و طبقاتي در ايالات متحده شد. به گزارش ايسنا، سيدمحمد مرندي، استاد دانشگاه در واكنش به اين اقدام توييتر نوشت: «جهان هم اقدامات ترامپ و هم توييتر را رصد مي‌كند؛ هر دو ناخواسته حقايق تاريكي را درباره امريكا عيان مي‌كنند».

توصيه‌هاي جهانگيري براي مهار آتش‌سوزي جنگل‌هاي كهگيلويه

معاون اول رييس‌جمهوري بر لزوم تلاش بي‌وقفه و به‌ كارگيري تمام امكانات استان كهگيلويه و بويراحمد و استان خوزستان براي مهار آتش‌سوزي در جنگل‌ها تاكيد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، اسحاق جهانگيري عصر ديروز در تماس تلفني با استاندار كهگيلويه و بويراحمد در جريان آخرين وضعيت آتش‌سوزي در جنگل‌هاي اين استان و مناطق حفاظت شده «خاييز» شهرستان كهگيلويه‌وبويراحمد عمليات اطفاي حريق در اين منطقه قرار گرفت. معاون اول رييس‌جمهور همچنين از استاندار كهگيلويه و بويراحمد خواست تا از طريق هماهنگي مستمر با اميرحاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح و همچنين اسماعيل نجار رييس سازمان مديريت بحران كشور، امكانات و تجهيزات اطفاي حريق از جمله بالگرد‌هاي آب‌پاش را به منطقه اعزام كنند تا هر چه سريع‌تر شاهد مهار آتش‌سوزي و جلوگيري از گسترش حريق در جنگل‌هاي مرز استان‌هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد باشيم.

انتقاد شديد علم‌الهدي از بسته بودن حرم امام رضا(ع) در شب

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، ۹ خردادماه در سيزدهمين خطبه مجازي گفت: «رهبري در جريان كرونا دو دستور دادند؛ يكي به مردم و ديگري به مسوولان». به گزارش مهر، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي ادامه داد: «دستور رهبري به مردم اين بود كه دستوراتي كه از ناحيه ستاد ملي مقابل به كرونا صادر مي‌شود، لازم‌الاجراست و مردم نيز به شكل فردي، اجتماعي، نهادي، سياسي و قشري اين مصوبات را اجرا كردند. دستور به مسوولان هم در مورد باز كردن درهاي اماكن مقدسه و برنامه عبادي مردم بود كه اجرا نشد.» امام جمعه مشهد با بيان اينكه محدوديت‌هاي اعمال‌ شده تناسبي با نيازهاي ديني و عشق ولايي مردم ندارد، گفت: «مردم در بازار با هم مرتبط هستند، حرف مي‌زنند و معامله مي‌كنند اما در يك حرم، همه در حال زيارت هستند و حداكثر ارتباط‌شان، كنار هم ايستادن است». علم‌الهدي با بيان اينكه محدوديتي كه حرم شب بسته باشد، روز باز باشد را با كدام توجيه پزشكي و علمي قائل شديد؟ گفت: «برنامه‌هاي اقتصادي كشور براي شما اولويت فوق‌العاده دارد و با كمال خطرهايي كه بود، مراجع و مجامع اقتصادي، بازارها و پاساژها را داير كرديد. در اين شهر مقدس به كسبه و هتل‌ها ميلياردها تومان خسارت وارد شده؛ براي اينكه كسي به مشهد نيايد، در حرم را ببنديم و جلوي زيارت را بگيريم؟» او تاكيد كرد كه مسوولان استان و آستان قدس رضوي، آماده پذيرايي از زوار با اجراي هرگونه برنامه بهداشتي هستند.

هشدار وزير دفاع نسبت به ايجاد هرگونه ناامني در خليج‌فارس

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جريان بازديد از صنايع دريايي وزارت دفاع بندرعباس گفت: امنيت منطقه‌ خليج‌‌فارس منفعت مشترك كشورهاي اين منطقه است. اميرسرتيپ اميرحاتمي با تاكيد بر لزوم اتمام پروژه‌هاي دفاعي ناوشكن دنا و شناور مين شكار صبا و آمادگي جهت تحويل به نيروهاي مسلح گفت: «وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مصمم است در شرايط سخت تحريم‌هاي ظالمانه در سال جهش توليد با همت و عزم جهادي متخصصان متعهد و انقلابي صنعت دفاعي با توليد و ساخت پيشرفته‌ترين تجهيزات و دستاوردهاي دفاعي مورد نياز نيروهاي مسلح گام‌هاي بلندي را در تحقق شعار سال و ارتقاي قدرت بازدارندگي دفاعي ايران اسلامي بردارد.» به گزارش مهر، او با بيان اينكه تمام تلاش خود را براي امن‌سازي خليج‌فارس و به ويژه تنگه هرمز به كار خواهيم بست، گفت: «اگر منطقه خليج‌فارس امن باشد، همه كشورهاي منطقه از اين امنيت بهره‌مند خواهند شد؛ اما اگر خليج‌فارس ناامن شود، براي همه‌ كشورهاي منطقه ناامن خواهد بود». وزير دفاع به نقل از فرمايشات فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌اي با بيان اينكه نيروي دريايي در خط مقدم دفاع از ايران است و مناطق مهمي همچون مكران، درياي عمان و آب‌هاي آزاد را فراروي خود دارد، تاكيد كرد كه وزارت دفاع با تمام توان از ناوگان دريايي جمهوري اسلامي ايران جهت حضور بيشتر و مقتدرانه‌تر نيروي دريايي در آب‌هاي آزاد پشتيباني خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون