• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4657 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

خبر كوتاه

فوت 27 نفر در آسايشگاه كهريزك به دليل ابتلا به كرونا

گروه اجتماعي| استاندار تهران از مرگ 27 نفر از سالمندان آسايشگاه كهريزك بر اثر ابتلا به ويروس كرونا خبر داد. به گزارش «پايگاه اطلاع‌رساني استانداري تهران»، استاندار تهران در مراسم رونمايي از تنديس «فرشته مهر» با اشاره به شرايط خاص استان تهران جهت مقابله با بيماري كرونا اظهار داشت: تراكم جمعيتي در استان تهران بسيار بالاست، همچنان‌كه ميانگين تراكم كشوري 50 نفر در هر كيلومتر مربع و در استان تهران هزار نفر در هر كيلومتر مربع است و اين امر وقتي قابل تامل است كه ويروس كرونا بيشتر در محيط‌هاي متراكم انتشار مي‌يابد، از اين رو اقدامات در استان تهران شرايط خاصي را مي‌طلبيد. او با اشاره به حذف بروكراسي‌هاي زائد اداري و همكاري‌هاي خوب بين‌بخشي در استان تهران گفت: در آسايشگاه كهريزك۱۴۷۰ نفر سالمند حضور دارند كه تا اين لحظه تنها ۲۷ نفر از اين عزيزان فوت شدند و در مقايسه با آمار جهاني كم‌نظير است. استاندار تهران عنوان كرد: ارزشمندي اقدامات پزشكي در اين استان رعايت عدالت در ارايه خدمات درماني به بيماران بوده و در اين زمينه هيچ بيماري اعم از سالمند، جوان يا اتباع ساير كشورها پشت درهاي بيمارستان‌هاي استان تهران منتظر ارايه خدمت نبودند و خدمت‌رساني به يك ميزان انجام شد.


نقش‌جهان به عنوان ثروت ميراث فرهنگي در دنيا ثبت شد

گروه اجتماعي| ميدان نقش‌جهان اصفهان در قالب يك طرح تحقيقاتي به عنوان ثروت ميراث فرهنگي در دنيا ثبت و معرفي شد تا زمينه جذب سرمايه‌گذاري بيشتر براي استفاده بهينه از آن فراهم شود. مدير دفتر همكاري‌هاي علمي بين‌المللي دانشگاه اصفهان روز جمعه با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: ميدان امام اصفهان باتوجه به ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد ميراثي، تاريخي، اقتصادي و شهري كه دارد در طرح تحقيقاتي كه توسط اتحاديه اروپا انجام شد، به عنوان ثروت ميراث فرهنگي براي معرفي به سازمان‌هاي بين‌المللي انتخاب و معرفي شد. سيدكميل طيبي با بيان اينكه اين طرح تحقيقاتي با عنوان «زنجيره جذب سرمايه‌گذاري براي تعريف كاربري‌هاي جديد از ميراث فرهنگي شهر‌هاي مهم دنيا» در قالب ابرپروژه «افق ۲۰۲۰» اتحاديه اروپا اجرا شد، افزود: به‌ تازگي، ميدان امام اصفهان 
به عنوان دارايي (asset) ميراث فرهنگي از سوي اتحاديه اروپا در اين طرح تحقيقاتي، معرفي و ثبت شد. افق ۲۰۲۰ يك ابرطرح پژوهشي است كه اجراي آن از سال ۲۰۱۶ توسط اتحاديه اروپا در زمينه‌هاي مختلف مانند توسعه پايدار، محيط‌زيست، انرژي پاك و ميراث فرهنگي و با همكاري موسسه‌ها و دانشگاه‌هاي مختلف دنيا آغاز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون