• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4657 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

پليس انگلستان: مراقب قهرماني ليورپول باشيد

سرخ‌هاي مرسي‌سايد در زمين بي‌طرف جشن قهرماني مي‌گيرند

طبق اعلام رسمي اتحاديه فوتبال انگليس، رقابت‌هاي باشگاهي فوتبال اين كشور از تاريخ 28 خرداد از سر گرفته خواهد شد. اين رقابت‌ها در حالي بازگشايي مي‌شود كه ليورپول با 82 امتياز از 29 بازي در صدر ايستاده و در آستانه كسب عنوان قهرماني مسابقات است. اين قهرماني در صورت تحقق نخستين قهرماني سرخ‌هاي مرسي‌سايد در تاريخ ليگ برتر به حساب مي‌آيد و هواداران اين تيم برايش لحظه‌شماري مي‌كنند. همين مساله باعث شده است پليس انگلستان نسبت به اين مساله و بروز تجمعات هواداري حساس شود. 
بر همين اساس پليس انگلستان در بيانيه‌اي اعلام كرده بهتر است بازي‌هايي كه در آن ممكن است ليورپول قهرماني‌اش را مسجل كند در زمين بي‌طرف برگزار شود. ليورپول براي كسب عنوان قهرماني حداكثر به 6 امتياز ديگر نياز دارد. مسابقه‌هايي كه پليس درخواست كرده در زمين‌هاي بي‌طرف برگزار شود، بازي اين تيم با تيم‌هاي منچسترسيتي، نيوكاسل، منچستريونايتد، شفيلد يونايتد و اورتون است. در بيانيه پليس آمده: «بازي‌هايي كه ليورپول مي‌تواند عنوان قهرماني پريمير ليگ را به دست آورد بايد جابه‌جا شوند. البته اگر ليورپول خيلي زود غائله قهرماني را خاتمه دهد اين روند متوقف خواهد شد.»
معاون ارشد پليس، مارك رابرتز از پليس يوركشاير جنوبي و فرمانده پليس فوتبال انگليس گفت: «گفت‌وگوهاي ما با  ليگ برتر در طول اين روند مثبت بوده است. اين كار با تمركز مشترك بر اولويت‌هاي بهداشتي انجام مي‌شود. به همين دليل ما به يك اجماع رسيده‌ايم كه نيازهاي فوتبال را متعادل و در عين حال دردسرهاي پليس را به حداقل برساند.»
اكثريت مسابقات باقيمانده طبق برنامه‌ريزي و روال و تنها تعداد كمي مسابقه در مكان‌هاي بي‌طرف برگزار مي‌شود، اما هنوز توافق نهايي حاصل نشده است. گفته مي‌شود ليگ برتر از اين ايده پشتيباني كرده است و انعطاف‌هاي لازم را به خرج خواهد داد.
رابرتز مي‌گويد: «اين طرح براي اطمينان از سلامت و امنيت عمومي به‌طور مستمر در حال بررسي است و بخش اصلي آن اين است كه هواداران همچنان به رعايت‌ دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي و عدم حضور در تجمعات در خارج از ورزشگاه ادامه دهند.»
نيوكاسل به عنوان تيم سيزدهم جدول پايين‌ترين رتبه در بين تيم‌هايي است كه شامل اين طرح، يعني طرح بازي در زمين بي‌طرف مي‌شود. البته برخي باشگاه‌هاي پايين جدولي نظير برايتون درباره تاثير بازي در زمين بي‌طرف شكايت كرده‌اند. آنها اين مساله را كمكي به تيم‌هاي رقيب خود كه در پايين جدول قرار دارند، مي‌دانند. 
قرار است باشگاه‌ها در تاريخ 4 ژوئن با هم جلسه‌اي داشته باشند و قرار است بحث‌هاي بيشتري را در مورد اينكه نحوه بازي‌ها به چه صورت باشد، انجام دهند. باشگاه‌ها در حال حاضر با هدف شروع مجدد در ماه آينده ميلادي مشغول تمرين هستند. سخنگوي اتحاديه فوتبال انگلستان مي‌گويد: «هدف ما اين است تا زماني كه آنها از دستورالعمل‌هاي دولت پيروي كنند، تمام مسابقات باقيمانده ليگ را به صورت عادي برگزار خواهيم كرد.» او ادامه مي‌دهد: «ما فقط به دنبال جابه‌جايي چند مسابقه خواهيم بود. آن هم در صورتي كه مقامات محلي مجوز برگزاري آن مسابقه به صورت خانگي را ندهند. نماينده‌هايي از اين نهادها و نيروهاي پليس محلي در اين زمينه با ما در ارتباط هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون