• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4659 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

خبر

پس از ۱۰۰ روز مقابله با كرونا در شرايط خوبي هستيم

جلسه هماهنگي اقتصادي دولت روز يكشنبه به رياست رييس‌جمهوري تشكيل و در اين جلسه نظام بانكي كشور مكلف شد شرايط لازم را براي اعطاي اعتبار به دارندگان سهام عدالت بر مبناي پشتوانه سهام آنان فراهم كند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري؛ در اين جلسه پس از گزارش وزير امور اقتصادي و دارايي از ميزان پيشرفت اقدامات مربوط به آزادسازي سهام عدالت، حسن روحاني برحق انتخاب مردم در استفاده آگاهانه و نحوه مديريت سهام عدالت تاكيد كرد و گفت شرايط لازم در اين زمينه بايد فراهم شود. در ادامه اين جلسه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز از وضعيت صنعت خودروسازي و نقش مهم آن در ايجاد اشتغال گزارش داد كه بر اساس آن روند توليد خودرو در نيمه دوم سال گذشته و دو ماهه اول امسال افزايشي بوده است. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين از تاثير اقدامات اين وزارتخانه در مديريت قيمت در بازار خودرو و مقابله با رانت‌جويي گزارش داد و رييس‌جمهور نيز دراين زمينه علاوه بر لزوم تقويت و رشد توليد خودرو در داخل كشور بر ارتقاي فناوري و كيفيت توليد داخل و همچنين شفاف‌سازي و واقعي كردن نرخ خودرو تاكيد كرد. لزوم هماهنگ كردن سياست توليد و فروش خودرو با ملاحظات زيست محيطي از طريق جايگزين كردن خودروهاي جديد به جاي خودروهاي فرسوده از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت بود.حسن روحاني همچنين عصر يكشنبه در جلسه هيات دولت گفت: «تا پايان امسال همچنين طرح‌ها و پروژه‌هايي به ارزش حدود 170 هزار ميليارد تومان در صنعت و معدن و 65 هزار ميليارد تومان در راه و شهرسازي به بهره‌برداري مي‌رسند.» روحاني تاكيد كرد كه اين شرايط نشان مي‌دهد به‌رغم سختي‌هاي فراوان ناشي از تحريم‌ها، مردم ما براي اداره كشور كاملا بايد دلگرم و مطمئن باشند. ريس‌جمهوري همچنين با گراميداشت نام و ياد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) و 15 خرداد اظهار كرد: «در تمام دوران رهبري حضرت امام (ره)، تدبير و معماري دقيق ايشان براي پيشبرد نهضت و نظام جمهوري اسلامي ايران قابل مشاهده است و اميدوارم همه ما بتوانيم وفادار به راه امام خميني(ره) و پيرو خط ايشان تا پايان زندگي‌مان باقي بمانيم.» روحاني در بخش ديگري از سخنان خود نيز با اشاره به گذشت 100 روز از مقابله با بيماري كرونا در كشور و مقايسه آمار، ارقام، وضع كشور، وضع اقتصادي و آثار كرونا در اقتصاد با مشكلات برخي كشورهاي پيشرفته در جهان تصريح كرد: «امروز بعد از گذشت 100 روز از مقابله و ايستادگي در برابر اين ويروس خطرناك، شاهد كارنامه خوب يكصد روزه كادر درماني و ملت ايران در مبارزه با بيماري كرونا هستيم و اين در تاريخ مي‌ماند.»


ميزان ذخاير كالاهاي اساسي مطلوب است

معاون اول رييس‌جمهوري در جلسه بررسي تامين ارز كالاهاي اساسي و دارو گفت: «به‌رغم همه محدوديت‌ها، خوشبختانه ميزان ذخاير كالاهاي اساسي در وضعيت مطلوب قرار دارد و روند واردات به شكل مناسب در حال انجام است.» به گزارش ايلنا، جلسه بررسي نحوه تأمين ارز واردات دارو و كالاهاي اساسي عصر امروز يكشنبه ۱۱ خردادماه ۹۹ به رياست «اسحاق جهانگيري» معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد. او در اين جلسه گفت: «برنامه‌ريزي ‌براي تأمين دارو و كالاهاي اساسي بايد به نحوي انجام شود كه جامعه اين اطمينان را حاصل كند كه اقلام ضروري مورد نياز با قيمت مناسب و به وفور در اختيار مردم قرار خواهد داشت.»جهانگيري با بيان اينكه مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور نيز نسبت به تأمين كالاهاي اساسي و اقلام ضروري مردم تأكيد ويژه دارند، از وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي و بانك مركزي خواست جلسات مرتبط با تأمين كالاهاي اساسي و دارو را به صورت هفتگي برگزار كنند و گزارش‌هاي مربوط به تأمين كالاهاي اساسي و دارو و نيز تأمين ارز مورد نياز براي واردات اقلام ضروري و ميزان ذخاير كالاهاي اساسي را به صورت مستمر ارايه دهند.

تغيير نظام رياستي به پارلماني با منافع ملي در تضاد است

عبدالرضا هاشم‌زايي، نماينده مجلس دهم با اشاره به‌اينكه زيرساخت‌هاي تغيير نظام رياستي به پارلماني در كشور وجود دارد، گفت: «زيرساخت‌هاي لازم براي تشكيل نظام پارلماني وجود دارد و تنها مجلس، نخست‌وزير را انتخاب مي‌كند. در انتخابات مجلس يازدهم با رد صلاحيت‌هاي گسترده، نقش مردم كمرنگ شد. در صورت تغيير نظام رياستي به پارلماني، مردم مي‌گويند رييس‌جمهور را هم مجلسي انتخاب مي‌كند كه اكثريت مردم آن را انتخاب نكرده‌اند؛ بنابراين تغيير نظام رياستي به پارلماني با توجه به شرايط حاكم با منافع ملي در تضاد است. به گزارش اعتمادآنلاين، رييس سني مجلس دهم با اشاره به نقش كمرنگ احزاب در كشور توضيح داد: «احزاب ما در كشور كمرنگ هستند و اگر صلاحيت‌ها به‌ خوبي مديريت شود، احزاب نقش‌شان را نشان مي‌دهند. اما در حال حاضر احزاب چه نقشي دارند؟»


پرونده نجفي هنوز به ديوان ارسال نشده است

حميدرضا گودرزي، وكيل مدافع محمدعلي نجفي گفت كه با ثبت دادخواست فرجام خواهي نسبت به پرونده موكلش بار ديگر به راي صادره در اين پرونده اعتراض كرده است. در آخرين راي صادره، با توجه به گذشت اولياي دم از قصاص، نجفي به تحمل شش سال و نيم حبس محكوم شده است. به گزارش ايسنا، حميدرضا گودرزي در اين باره اظهار كرد: «روز گذشته درخواست فرجام‌خواهي خود را نسبت به راي صادره از دور سوم رسيدگي به پرونده به شعبه 10 دادگاه كيفري يك تهران ارايه داديم و پس از آن بايد پرونده به ديوان عالي ارسال شود.» وي افزود: «از آنجا كه تازه درخواست فرجام‌خواهي كرديم هنوز پرونده به ديوان ارسال نشده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون