• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4659 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

جنگ كسب سهميه در فوتبال آلمان بالا مي‌گيرد

روزهاي خوش فليك و لوا

هفته بيست‌ونهم رقابت‌هاي بوندسليگاي آلمان با برد پرگل ديگري براي بايرن ادامه پيدا كرد. شاگردان هانسي فليك كه هفته قبل اصلي‌ترين رقيب‌شان براي رسيدن به جام قهرماني را شكست داده بودند، روز يكشنبه دوسلدورف را گلباران كردند و با اطمينان‌تر از قبل به صدر جدول بوندسليگا تكيه زدند. در اين بازي باواريايي‌ها با 5 گل حريف نگون‌بخت‌شان را روانه خانه كردند. لواندوفسكي دوبار و پاوارد و ديويس 4 گل بايرن را به ثمر رساندند و ديگر گل اين تيم را مدافع حريف به اشتباه وارد دروازه خودي كرد. با اين پيروزي بايرن 67 امتيازي شد. اما اين برد علاوه بر اينكه بايرن را به سمت قهرماني مجدد سوق داد، از جنبه‌هاي ديگري نيز قابل اعتنا بود. اول از همه فليك با اين پيروزي تبديل به بهترين مربي تاريخ بايرن از سال 1965 به بعد در شروع كار شد. فليك در 25 مسابقه‌اي كه تاكنون هدايت بايرن را به عهده داشته آمار خيره‌كننده 
22 برد، يك تساوي و 2 شكست را به ثبت رسانده است. تيمش در اين 25 بازي 80 گل به ثمر رسانده و تنها 16 گل خورده است. اين تيم 9‌بار هم موفق به كلين شيت شده است. علاوه بر فليك كه توانست ركورد گوارديولا را بشكند، لواندوفسكي نيز با 2 گلي كه به ثمر رساند، به چهره جذاب رسانه‌ها تبديل شد. اين ماشين گلزني بعد از اينكه در دقيقه 50 با پشت پا دروازه حريف را گشود به ركورد 29 گل زده در بوندسليگا و 43 گل زده در تمامي مسابقات اين فصل رسيد. اين بهترين عملكرد لواندوفسكي در طول دوران فوتبالش به حساب مي‌آيد. همچنين او توانست اختلافش را با نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌اش در جدول كسب كفش طلاي اروپا به 2 گل برساند. فعلا در جدول رقابت كفش طلا، لوا با 29 گل در صدر است و بعد از او چيرو ايموبيله از لاتزيو با 27، تيمو ورنر از لايپزيگ با 24 و كريس رونالدو با 21 گل در رده‌هاي بعدي هستند. البته باتوجه به اينكه سري ‌آ از اواخر خرداد شروع خواهد شد، ايموبيله و رونالدو مي‌توانند اميدوار باشند كه بتوانند مهاجم لهستاني را به زير بكشند. در ديگر ديدارهاي هفته 29 بوندسليگا روز يكشنبه هرتابرلين با 2 گل مقابل آگزبورگ به برتري دست پيدا كرد. ماينتس با يك گل در خانه مقابل هافنهايم شكست خورد. وولفسبورگ نيز مقابل مهمانش اينتراخت فرانكفورت با نتيجه 2 بر يك مغلوب شد و شالكه در ادامه نتايج نااميد‌كننده‌اش، چهارمين باخت متوالي‌اش را در شروع مجدد رقابت‌ها متحمل شد. آبي‌هاي گلزن‌كرشن در خانه با يك گل بازي را به وردربرمن واگذار كردند. در نخستين ديدار هفته نيز كه روز شنبه برگزار شد، لوركوزن كه روزهاي خوبي را پشت‌سر مي‌گذارد در خانه فرايبورگ با يك گل به پيروزي دست يافت. لوركوزن با اين برد كه به لطف تك‌گل هاورتز به ثمر رسيد با يك بازي بيشتر خودش را به رتبه سوم رساند. 
به اين ترتيب و با نتايجي كه رقم خورده است، فارغ از جنگ قهرماني كه به احتمال زياد به نفع بايرن تمام خواهد شد، تعداد تيم‌هايي كه براي سهميه ليگ قهرمانان مي‌جنگند به 4 رسيد. در حال حاضر تيم‌هاي دورتموند و لايپزيگ و لوركوزن و گلادباخ در شرايطي قرار دارند كه مي‌توانند سهميه يو‌سي‌ال را كسب كنند. فاصله تيم‌هاي ششم به بعد نيز با اين تيم‌ها به حدي زيادي است كه بعيد به نظر مي‌رسد تيم ديگري بتواند به جمع 5 تيم بالاي جدول راه پيدا كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون