• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4662 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

خبر

روحاني  در ستاد  مبارزه با كرونا
بازگشايي سينماها  و برپايي نماز جمعه

جلسه ستاد ملي مبارزه با كرونا صبح روز شنبه به رياست رييس‌جمهوري برگزار شد.  به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري؛ حسن روحاني خبر داد كه ارايه بسته‌هاي حمايتي تا پايان سال تداوم خواهد داشت و در همين راستا 4 وظيفه مهم دولت در اين ايام را برشمرد.   رييس‌جمهوري همچنين تاكيد كرد:«مردم بايد در زمينه برگزاري اجتماعات مانند عروسي، عزا و تجمع‌هاي طايفه‌اي و قبيله‌اي تا مدت زيادي رعايت كرده و از برگزاري اين مراسم‌ها خودداري كنند.»  روحاني همچنين گفت:«مردم هيچ ‌گونه نگراني نسبت به تامين كالاهاي اساسي نداشته باشند؛ چراكه تمام آنچه لازم بوده، تامين كرديم و شرايط روزبه‌روز بهتر مي‌شود.» رييس‌جمهوري با تاكيد و تشريح مصوبات جلسه امروز ستاد ملي مقابله با كرونا گفت:«مصوب شد تا علاوه بر مناطق سفيد از ابتداي تير ماه در تمامي مناطق زرد نماز جمعه با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار شود. همچنين مهدهاي كودك، كلاس‌هاي قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نيز از 24 خرداد با رعايت تمامي دستورالعمل‌ها فعاليت خود را آغاز كند... علاوه بر اين بر اساس مصوبه ستاد ملي مبارزه با كرونا، تورهاي مسافرتي داخلي هم از 24 خرداد مي‌توانند فعاليت خود را شروع كنند.» روحاني با بيان اينكه سينماها و كنسرت‌ها هم به شرط حضور 50 درصد ظرفيت سالن‌ها و رعايت كامل پروتكل‌ها مي‌توانند از ابتداي تير ماه فعاليت خود را آغاز كنند، گفت:«مراسم‌ها در فضاي باز آرامستان‌ها هم مي‌تواند با توافق بخش‌هاي ذي‌ربط بر چگونگي برگزاري و چارچوب‌ها آغاز شود.»


يك ريال تعهد ارزي وجود ندارد

ششمين جلسه رسيدگي به پرونده ۱۸ جلدي تخلفات ارزهاي دولتي در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي به رياست قاضي مسعودي‌مقام برگزار شد. به گزارش ايسنا، قاضي مسعودي‌مقام در ابتداي اين جلسه با قرائت و تفهيم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آيين دادرسي كيفري رسميت جلسه را اعلام كرد و ضمن تفهيم اتهام متهم مهرداد رستمي خطاب به او پرسيد كه آيا اتهام انتسابي را قبول دارد؟ متهم رستمي نيز ضمن رد اتهامات انتسابي گفت:«در سال ۹۴ اختلاف ارز در بازار آزاد و بانك مركزي چندان نبوده است، ۴۸۸ ميليون يورو از بانك انصار و بانك شهر خرم‌آباد ارز دريافت شده كه در اين ميان يك ريال هم تعهدات ارزي وجود ندارد و ۳۸۰ ميليون دلار ارزي كه از اقتصاد نوين گرفته شده، معوق شده است.» در ادامه مهرداد رستمي كه ازجمله 21 متهم ارزي بوده در مورد ارتباط كاري‌اش با اسدبيگي، مديرعامل هفت‌تپه توضيح داد. ادامه رسيدگي به پرونده اين متهم ارزي به جلسات بعدي موكول شد.


استمهال شوراي نگهبان براي بررسي مستندات اعتبارنامه تاجگردون

سخنگوي شعبه ۱۰ مجلس درباره درخواست مهلت ۱۰ روزه از سوي شوراي نگهبان براي بررسي اسناد مربوط به اعتبارنامه منتخب گچساران توضيحاتي را ارايه داد. به گزارش ايلنا، محمد عليپور درباره درخواست مهلت ۱۰روزه از سوي شوراي نگهبان براي بررسي مستندات ارايه شده جهت عدم تاييد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماينده مردم گچساران و باشت گفت:«هنگامي كه بررسي اعتراضات به اعتبارنامه يك نماينده در شعبه به پايان مي‌رسد، شعبه مواردي را كه به عنوان اعتراض مطرح شده همراه مستندات براي شوراي نگهبان ارسال مي‌كند.» او خاطرنشان كرد:«شوراي نگهبان اين حق را دارد كه فرصت كافي براي بررسي مستنداتي كه براي عدم تاييد يك اعتبارنامه ارسال مي‌شود را درخواست كند و اين كار طبق چارچوب قوانين مجلس است.»


اكبر طبري امروز  محاكمه  مي‌شود

اولين جلسه رسيدگي به اتهامات اكبر طبري و ۱۷ متهم مرتبط با پرونده او روز يكشنبه برگزار مي‌شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم، اولين جلسه رسيدگي به اتهامات اكبر طبري، معاون اجرايي سابق حوزه رياست قوه ‌قضاييه، صبح فردا به رياست قاضي بابايي در شعبه ۵ دادگاه كيفري يك استان تهران برگزار مي‌شود. در اين جلسه، كيفرخواست اكبر طبري و ۱۷ متهم ديگر اين پرونده قرائت خواهد شد. «اعمال نفوذ در پرونده‌ها» و برخي روابط ناصواب ازجمله اتهامات طبري است كه سخنگوي قوه‌ قضاييه پيش از اين به آن اشاره كرده بود.


انتقاد   رضايي  از دولت هاشمي  

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:«اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 انديشه حكمروايي محفلي با ادبيات جديد و متفاوت با انديشه حكمروايي مردمي در دهه اول انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد آغاز به كار كرد. محور آن، شعار «عادي‌سازي» روابط سياسي، فرهنگي و بين‌المللي بود؛ درست به موازات انديشه مديريت مردمي و تحول‌گرا. اين انديشه حكمروايي با شعار كار و بازسازي در داخل و ورود سرمايه و تكنولوژي از خارج، اداره دولت و مجلس را برعهده گرفت.» به گزارش خبرگزاري تسنيم، محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست تخصصي «جريان‌شناسي تفكر مديريتي در خدمت تحقق بيانيه گام دوم انقلاب»   گفت:«از پيروزي انقلاب تاكنون با يك چالش انديشه‌اي در مديريت كشور مواجه بوده‌ايم؛ در دهه اول انقلاب 2 انديشه در اداره كشور شكل گرفت: انديشه حكمروايي مردمي(به عنوان يك انديشه اصيل، بومي، تحول‌گرا و انقلابي، كم هزينه و پردستاورد) كه نماد آن آزادي خرمشهر بود و انديشه حكمروايي محفلي(به عنوان يك انديشه كپي‌برداري شده، ناسازگار با بوم، غيرتحول‌گرا، پرهزينه و كم‌دستاورد) كه با فراز و فرودهايي در 4 دهه همراه بود و مهم‌ترين نتيجه يا نماد اخير آن برجام است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون