• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4662 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

كوتاه از اخبار

دستورالعمل‌هاي بهداشتي براي فعاليت حوزه گردشگري تهيه شود

گروه اجتماعي | رييس‌جمهوري به وزير ميراث فرهنگي و گردشگري دستور داد تا با همكاري كميته بهداشتي ستاد ملي مقابله با كرونا پروتكل‌هاي بهداشتي لازم براي بازگشت فعالان اين صنعت به فعاليت و نقش‌آفريني موثر در تحقق شعار «جهش توليد» را تهيه و اجرا كنند. به گزارش ايرنا، حسن روحاني روز جمعه در گفت‌وگو با علي‌اصغر مونسان، وزير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ضمن دريافت گزارش كمي‌وكيفي سفرها در تعطيلات اخير تاكيد كرد: با توجه به بازگشت موفق بسياري از عرصه‌هاي اقتصادي به چرخه فعاليت با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، مسوولان و دست‌اندركاران صنعت گردشگري نيز بايد با همكاري كميته بهداشتي ستاد ملي مقابله با كرونا دستورالعمل‌هاي بهداشتي لازم را طراحي و به شكلي دقيق و موثر اجرا كنند تا هم مردم بتوانند سفرهاي خود را در عين سازگاري با كرونا انجام دهند و هم صنعت گردشگري دوباره رونق يافته و واحدهاي فعال در اين زمينه از ركود كاري خارج شوند.
رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به اهميت صنايع دستي به عنوان يك عرصه مهم فعاليت اقتصادي در زندگي مردم به ويژه روستاييان و نيز به عنوان يكي از عناصر پراهميت هويت فرهنگي كه تاثيرگذاري قابل توجهي در چرخه اقتصادي زندگي مردم دارد، اظهار كرد: با توجه به بازار داخلي و سهم صادراتي صنايع دستي، بايد با برنامه‌ريزي دقيق، زمينه را براي نقش‌آفريني موثر فعالان اين عرصه در كنار صنايع ديگر در تحقق جهش توليد با مشاركت قاطبه مردم فراهم كنيم.

 

سازمان ملل خواستار آينده‌اي سبز براي جهان پسا كرونا شد

سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهاني محيط زيست (۵ ژوئن/ ۱۶ خرداد) خواستار ايجاد تغييرات اساسي در سبك زندگي و حفظ محيط زيست براي آينده‌اي سبز در جهان پساكرونا شد.
سازمان ملل متحد، به مناسبت روز جهاني محيط زيست، جامعه بين‌المللي را به اتخاذ تصميماتي مبني بر الزامات زيست محيطي در جهان پساكرونا و تغيير الگوي زندگي باهدف دستيابي به اهداف توسعه پايدار فراخواند.
تارنماي خبري سازمان ملل متحد به نقل از «آنتونيو گوترش» دبيركل سازمان ملل متحد نوشت: امروزه بشريت با تهديد جدي روبه‌روست و آن ويروس همه گير كروناست. براي حفظ و بقاي نسل بشر، نخست بايد از محيط زيست حفاظت كنيم. بايد در روش‌هاي خريد و مصرف خود تجديد نظر كنيم. در تجارت و كشاورزي، عادات و الگوهاي پايدار برگزينيم. همچنين از حيات وحش محافظت كنيم.
به گزارش اين تارنماي خبري، «اينگر اندرسون» رييس برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد (يونپ UNEP) به مناسبت روز جهاني محيط زيست بيان كرد: وقت آن رسيده است كه به هشدارهاي كره زمين گوش فرادهيم. انسان خود مسوول عمده خسارات وارده شده به ابناي بشر نظير تغييرات آب و هوايي، ناامني غذايي و ظهور بيماري‌هاي جديد مانند همه‌گيري كوويد ۱۹ است. بحران شيوع كرونا به ما يادآوري مي‌كند كه بايد عادات خود را تغيير دهيم و در دنياي پساكرونا، دنياي بهتري بسازيم.
تارنماي خبري سازمان ملل متحد به نقل از «آدري آزولاي» رييس سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) گزارش داد: بحران شيوع كرونا هشداري براي همه جهانيان است. زمان آن رسيده است كه درباره رابطه خود با موجودات زنده، اكوسيستم‌هاي طبيعي و تنوع بيولوژيكي كاملا تجديد نظر كنيم. مدير كل يونسكو هشدار داد: ايجاد يك پيمان جديد با زندگي و جهان، مستلزم اجماع گسترده فني و اخلاقي جامعه بين‌المللي است.
به گزارش تارنماي خبري سازمان ملل متحد، «تيجاني محمدبنده» رييس مجمع عمومي اين سازمان اعلام كرد امروز بايد بدانيم كه خسارات جبران‌ناپذير به محيط زيست، تهديد بزرگي براي پيشرفت طي دو دهه گذشته است. محمدبنده از همه كشورها خواست تا در راستاي حمايت از «مسيرهاي تحول زيست‌محيطي» براي دستيابي به همه اهداف توسعه پايدار تصميماتي سازنده اتخاذ كنند. سرمايه‌گذاري‌هاي آبي (سازگار با هوا) و سبز (سازگار با طبيعت) طي يك دهه آتي مي‌تواند صد ميليون شغل جديد ايجاد كنند؛ اقدامات زيست محيطي ديگر نمي‌توانند مغاير با اهداف توسعه پايدار باشند.

۳۰ هكتار از عرصه‌هاي جنگل عامري در آتش سوخت

گروه اجتماعي | مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر گفت: آتش‌سوزي در پارك جنگلي عامري بندر ديلم شب گذشته اتفاق افتاده و بامداد امروز به‌طور كامل مهار شده است. غلامرضا منتظري در گفت‌وگو با ايسنا عنوان كرد: اين آتش‌سوزي با كمك نيروهاي مردمي و دستگاه‌هاي دولتي به محوريت منابع طبيعي كنترل شد. او با بيان اينكه ميزان خسارات اين آتش‌سوزي هنوز مشخص نشده، افزود: خوشبختانه آتش‌سوزي توسط نيروهاي امدادي در كمترين زمان ممكن كنترل شده است. اين مسوول درباره علت رخداد حادثه اظهار كرد: احتمال همه ‌چيز مي‌رود، از گرمي هوا تا عوامل انساني عمدي يا سهوي؛ چون كه آتش در نزديكي جاده و در غرب جاده ديلم به سمت خوزستان اتفاق افتاده و احتمال مي‌رود كه اين قضيه عمدي و عوامل انساني در آن دخيل باشند. فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر در خصوص اين آتش‌سوزي به ايسنا گفت: آتش در حدود ساعت ۲۳ شب گذشته آغاز و ساعت ۴ و 30 دقيقه بامداد مهار شده است. سرهنگ فيض‌الله رزمجو عنوان كرد: تقريبا ۳۰ هكتار از اين جنگل در آتش سوخته و علت آن نيز هنوز نامشخص است. او اظهار كرد: در مدت ۵ ساعته آتش‌سوزي با تلاش نيروهاي مردمي و دولتي، يگان حفاظت و مجموعه شهرداري و بسيج و با استفاده از ۵ دستگاه آتش‌نشاني و آبپاش اين آتش مهار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون