• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4662 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

سينماها و تئاترها از اول تير بازگشايي مي‎شوند

خبرهاي تازه از فيلم جديد فرهادي

گروه فرهنگ و هنر

بازگشايي سينماها و سالن‌هاي تئاتر از اول تير
سينماها و سالن‌هاي تئاتر از اول تير بازگشايي مي‎شوند.
به گزارش ايسنا، مجوز بازگشايي سالن‌هاي سينما و تئاتر در حالي ديروز، 17 خرداد براي ابتداي تيرماه صادر شد كه هم شوراي صنفي نمايش بلاتكليف است و هم مشخص نيست گروه‌هاي تئاتري از چه زماني آماده اجرا روي صحنه مي‌شوند. مجوز بازگشايي سينماها و سالن‌هاي نمايش را رييس ستاد مقابله با كرونا صادر كرده است. پيش از اين رييس‌جمهور بدون اشاره به تئاترها در مورد سينماها و كنسرت‌ها عنوان كرده بود كه آنها به شرط حضور 50 درصد ظرفيت سالن‌هاي‌شان و رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي مي‌توانند از ابتداي تير ماه فعاليت خود را آغاز كنند. پيش‌تر از آن هم اگرچه اعلام شده بود كه سينماها در شهرهاي سفيد اجازه بازگشايي دارند، اما هيچ سينمايي رسما فعاليت خود را از سر نگرفت. به نظر مي‌رسد ضوابطي كه ارديبهشت‌ماه امسال از سوي دفتر نظارت بر عرضه و نمايش سازمان سينمايي در 15 بند براي بازگشايي سينماها تهيه شده بود، با تغييراتي براي فعاليت دوباره سينماها به ستاد مقابله با كرونا ارايه شده است. جداي از اين، در ارتباط با وضعيت نمايش فيلم‌ها هم مدتي قبل شوراي صنفي نمايش در سازمان سينمايي تشكيل و انتخاباتي در آن برگزار شد كه حاشيه‌هاي فراواني را به وجود آورد و خانه سينما از قبول نتايج آن سر باز زد چنان‌كه معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي از احتمال انتخاباتي ديگر براي تعيين اعضاي شورا خبر داد.  هنوز مشخص نيست كه از فيلم‌هاي اكران نوروز كه نمايش‌شان به دليل كرونا به تعويق افتاد، چه تعداد ريسك اولين اكران سال 99 را در اين روزهاي كرونايي مي‌پذيرند. 

فيلمبرداري «قهرمان» فرهادي تابستان 
در شيراز آغاز مي‎شود
پس از بهمن‌ماه سال گذشته كه رسانه‌ها خبرهايي مبني بر ساخت فيلم جديد اصغر فرهادي در شيراز را منتشر كردند، حالا خبرهاي غيررسمي ديگري از اين پروژه منتشر شده است. در آن خبرها همچنين به نقل از نشريه سينمايي «ددلاين» آمده بود كه كمپاني فرانسوي «ممنتو» پخش بين‌المللي ساخته جديد فرهادي را بر عهده خواهد داشت. حالا بعد از چهار ماه، آخرين خبرها از «قهرمان»، فيلم در دست ساخت اصغر فرهادي حاكي از آن است كه اين فيلمساز بنا دارد به زودي فيلمش را در شيراز جلوي دوربين ببرد. به گزارش مهر يكي از كارشناسان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس خبر توليد فيلم قهرمان در شيراز را رسما تاييد كرده است. اين گزارش همچنين حاكي است كه فرهادي براي انتخاب لوكيشن فيلمبرداري نمايندگاني هم به اين شهر فرستاده و نقاطي را در آنجا براي فيلمبرداري زير نظر داشته و قصد دارد به زودي فيلم تازه‌اش «قهرمان» را در آن شهر كليد بزند. فرهادي كه علاقه زيادي به پيش بردن كارهايش در سكوت خبري دارد، حالا نيز علاقه‌مندان به خبرهاي فيلمش را در ابهام قرار داده است.  اما آنچه بيش از همه تازه‌ترين ساخته فرهادي را كنجكاو‌برانگيز كرده، اين ابهامي است كه درباره فيلم ياد شده وجود دارد و نگاه‌ها را به هرگونه شايعه‌اي معطوف كرده است. به هر حال، منابع خبري ورود فيلم به مرحله پيش‌توليد در دو ماه آينده را حتمي مي‌دانند. اين خبرها همچنين از آغاز فيلمبرداري «قهرمان» در تابستان امسال در شهر شيراز حكايت مي‌كنند.

رديف‌نوازي ميرزاعبدالله 
براي مخاطبان جهاني
مجموعه «رديف‌نوازي» نورعلي برومند با نوازندگي حسين عليزاده در سطح بين‌المللي عرضه شد.  به گزارش مهر، مجموعه «رديف‌نوازي» رديف ميرزا عبدالله به روايت نورعلي برومند با نوازندگي تار حسين عليزاده در قالب هفت آلبوم در فروشگاه‌هاي ديجيتالي معتبر جهان عرضه شد. نسخه بين‌المللي اين مجموعه را موسسه «تار و پود» در فروشگاه‌هاي ديجيتالي معتبر جهان پيش روي مخاطبان قرار داده است. اولين دوره انتشار اين مجموعه توسط موسسه فرهنگي و هنري «ماهور» به مديريت محمد موسوي سال ۱۳۷۱ صورت گرفته بود و اكنون با تغييراتي در دسترس شنوندگان قرار گرفته است. در توضيح اين مجموعه آمده: «رديف كامل ميرزا عبدالله به روايت نورعلي برومند با اجراي تار حسين عليزاده كه اجراي آن با سه تار نيز قبلا به صورت پنج سي‌دي جداگانه منتشر شده بود، به معرفي ميرزا عبدالله، نورعلي برومند و حسين عليزاده مي‌پردازد. بخش ديگر آلبوم به قلم حسين عليزاده، مفاهيم رديف، دستگاه، گوشه، نقش گوشه‌ها و برخي اصطلاحات مربوط به رديف را توضيح مي‌دهد و سي گوشه مشترك در دستگاه‌ها و آوازهاي رديف ميرزا عبدالله را با ارايه نت‌‌نوشت آنها، معرفي مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون