• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4663 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

جلسه ستاد اقتصادي دولت به رياست حسن روحاني برگزار شد

عهد دولت و مبارزه با فقرمطلق

 جلسه ستاد اقتصادي دولت صبح روز يكشنبه به رياست حسن روحاني برگزار شد. در اين نشست رييس‌جمهوري تاكيد كرد كه دولت در راستاي عدالت جمعيتي تلاش كرده تا حتي‌الامكان در حد تورم، دستمزد و حقوق‌ها را افزايش دهد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني در اين نشست خاطرنشان كرد كه در ارايه بسته‌هاي معيشتي و عدالت غذايي نيز دولت تلاش كرده كه در صورت بروز تكانه‌هاي اقتصادي، اقشار كم‌درآمد و كم‌برخوردار دچار آسيب جدي نشوند.
روحاني با بيان اينكه براساس گزارش‌ها و آمار، دولت يازدهم و دوازدهم در اين حوزه توفيق داشته است، گفت:«از اين نظر دولت به عهد خود درخصوص مبارزه با فقر مطلق پايبند بوده و خواهد بود و بايد همچنان بر اين اساس برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري شود.» او البته تاكيد كرد اين وعده‌ها زماني مطرح شده كه هنوز تحريم‌هاي شديد سال‌هاي اخير بر جمهوري اسلامي اعمال نشده و با آسيب‌هاي اقتصادي كرونا نيز مواجه نبوده‌ايم. با اين حال به‌ گفته رييس‌جمهوري هر چه اين آسيب‌ها سنگين هم باشد، دولت به تعهد خود پايبند خواهد ماند. رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه دولت در راستاي كاهش فقر مطلق سياست‌هايي را در 4 حوزه در دستوركار قرار داده و پيگيري مي‌كند، تشريح كرد:«افزايش مستمري ماهانه خانوارهاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي، كميته امداد و سازمان بهزيستي، افزايش اعتبارات كل براي اجراي برنامه، افزايش تعداد خانوارهاي تحت پوشش و احداث مسكن براي خانوارهاي محروم از اهم اين برنامه‌ها و سياست‌هاست.» او در ادامه با اشاره به آزادسازي سهام عدالت نيز توضيح داد كه اين اقدام به تقويت اقتصاد كشور و مشاركت مردم در سرنوشت اقتصادي‌شان مي‌انجامد و تاكيد كرد كه بر اساس تاكيد رهبري حقوق دارندگان اين سهام بايد بر اساس مقررات به صورت كامل رعايت شود.   در اين جلسه همچنين پيرو مصوبه ستاد ملي مبارزه با كرونا، نحوه اعطاي كمك به افرادي كه در مدت اجراي محدوديت‌هاي مرتبط با مديريت و كنترل اين بيماري، شغل خود را از دست داده و بيكار شده‌اند، مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.

اوحدي رييس جديد بنياد شهيد
در پي استعفاي محمدعلي شهيدي‌محلاتي از رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران و موافقت رييس‌جمهوري با اين استعفا، ديروز رييس‌جمهوري به استناد اصل يكصد و بيست و چهارم قانوني اساسي با صدور حكمي «سعيد اوحدي» را به عنوان «معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران» منصوب كرد.
سعيد اوحدي پيش از اين مسووليت‌هايي چون معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، رياست سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، مشاور ويژه معاون اول رييس‌جمهوري در موضوع عراق و سوريه و معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري را برعهده داشته است. او همچنين عضو گروه صنعتي و رييس هيات مديره «مينو» بوده و عضو هيات مديره گروه سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران(سمگا) است. اوحدي سال 92 با حكم علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي وقت به عنوان رييس سازمان حج و زيارت منصوب شده ‌بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون