• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4666 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ خرداد

خبر

در ديدار قاليباف با اعضاي شوراي نگهبان چه گذشت؟

محمدباقر قاليباف، رييس مجلس يازدهم با حضور در جلسه روز گذشته شوراي نگهبان كه براي بررسي طرح‌ها و لوايح مجلس هر هفته برگزار مي‌شود، با اعضاي اين شورا ديدار كرد. در اين جلسه درباره راهكار‌هاي تعامل و همكاري ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در زمينه قانونگذاري بحث و تبادل نظر شد. به گزارش ايسنا، احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان در اين جلسه با تبريك به نمايندگان و رييس مجلس بابت فرصت خدمت‌رساني به مردم خطاب به رييس مجلس گفت: «مسووليت شما و همه نمايندگان مردم چه از حيث قانوني و اخلاقي و چه از حيث اجتماعي بسيار سنگين است.» آيت‌الله جنتي توجه به مساله فرهنگ و اقتصاد را امر بسيار مهم و اولويت‌دار براي مجلس فعلي دانست و گفت كه اگرچه بايد براي مسائل معيشتي و اقتصادي مردم تدبير فوري و آني صورت بگيرد، اما نبايد از مساله فرهنگ نيز غافل شد. محمدباقر قاليباف، رييس مجلس يازدهم نيز در بخش ديگري از اين نشست، با بيان اينكه وظيفه مجلس، اجرايي نيست، اما اگر در بعد نظارت و تقنين درست عمل كند، اتفاقات مباركي مي‌افتد، تاكيد كرد با شناختي كه در اين سال‌ها در حوزه اجرا دارم مي‌گويم ما در خيلي از حوزه‌ها نياز به قانون جديد نداريم بلكه بايد قانون به درستي اجرا شود. او با بيان اينكه پياده‌سازي قانون با دولت است، گفت: «بايد قوانين مبتني بر شرايط موجود كشور، قابليت اجرايي‌شدن داشته باشد». قاليباف بر لزوم اصلاح ساختار مجلس تاكيد و خاطرنشان كرد: «مجلس در حوزه تقنين داراي ايراداتي است و بايد تحول را از درون خود مجلس شروع كنيم.»  قاليباف در پايان گفت: «بايد تلاش كنيم مشكلات را حل كنيم و با همه تجربياتي كه دارم معتقدم مشكلات را مي‌توان در يك برنامه ۵ ساله البته با اصلاح مديريت سر و سامان داد.»

حذف چهار صفر از پول ملي  مغاير سياست‌هاي كلي نظام نيست

اعضاي هيات عالي نظارت مجمع مصوبه حذف چهار صفر از پول ملي را مغاير سياست‌هاي كلي نظام ندانستند. به گزارش ايسنا، در جلسه ديروز هيات عالي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام كه با حضور اعضا و به رياست آيت‌الله آملي لاريجاني برگزار شد انطباق اصلاحيه ماده يك قانون پولي و بانكي كشور با سياست‌هاي كلي نظام مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در ابتداي اين نشست، گزارش كميسيون نظارت دبيرخانه مجمع مبني بر مغايرت ماده واحده اصلاحي با بندهايي از سياست‌هاي كلي برنامه ششم توسعه و سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي ارايه شد. در ادامه عبدالناصر همتي رييس كل بانك مركزي با اشاره به ضرورت‌هاي حذف چهار صفر از پول ملي، كاهش هزينه‌هاي چاپ اسكناس و كاهش بار رواني منفي ناشي از نسبت پول ملي فعلي با ارزهاي رايج را از عمده نتايج اين مصوبه دانست. براساس اين گزارش اعضاي هيات عالي نظارت، پس از بحث‌هاي موافق و مخالف اين مصوبه را مغاير سياست‌هاي كلي نظام ندانستند.

احتمال حذف چند شبكه صدا و سيما

پيمان جبلي معاون برون مرزي صداوسيما گفت: «در صورت عدم تامين بودجه موردنياز، پخش شبكه‌هاي تلويزيوني مهم كشور نظير پرس تي وي و العالم نيز طي چند هفته آتي متوقف مي‌شود. به گزارش خبرگزاري دانشجو، به گفته اين مقام مسوول در سازمان صداوسيما، به‌رغم پيگيري صداوسيما در پنج ماه گذشته حتي يك دلار هم سهميه ارزي به اين سازمان تعلق نگرفته است. گفتني است در پي قطعي شبكه‌هاي الكوثر و كانال اردوزبان شبكه سحر، راديو دري معاونت برون‌مرزي ايران كه براي مردم افغانستان برنامه پخش مي‌كرد هم قطع شد.

دستور جهانگيري  براي كاهش خسارت جنگل‌ها

معاون اول رييس‌جمهور در دستوري به وزير كشور و رييس سازمان برنامه و بودجه تاكيد كرد كه ضروري است در ستاد مديريت بحران با هماهنگي استانداران برنامه‌اي جامع براي كاهش خسارات وارده به جنگل‌ها تهيه شود. به گزارش فارس، در دستور معاون اول رييس‌جمهور آمده است: «جنگل‌ها از مهم‌ترين سرمايه‌هاي ملي كشور هستند، متاسفانه آتش‌سوزي‌ها همواره خسارت اقتصادي و اجتماعي براي كشور و مردم دارد، ضروري است در ستاد مديريت بحران با هماهنگي استانداران محترم برنامه‌اي جامع تهيه شود و همه امكانات كشور اعم از دولت و نيروهاي مسلح بسيج شود كه خسارات به حداقل كاهش داده شود.»

آغاز اقامه نماز جمعه  در مناطق زرد از اول تير

شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با انتشار اطلاعيه‌اي به توضيح چگونگي برگزاري نماز جمعه در مناطق زرد سراسر كشور پرداخت. به گزارش ايسنا، در اطلاعيه اين شورا آمده است: «تاريخ رسمي آغاز اقامه نمازهاي جمعه در مناطق زرد، اعم از مراكز استان‌ها، شهرها و بخش‌ها، اول تيرماه تعيين شده است، ليكن طي هماهنگي انجام‌شده با وزارت بهداشت، پايگاه‌هاي نماز جمعه‌اي كه با تشخيص و اجماع نمايندگان معزز ولي فقيه، ائمه محترم جمعه و مسوولان مرتبط استاني و شهرستاني، براي اجراي دقيق دستورالعمل بهداشتي و اقدامات صيانتي براي حفظ سلامتي مردم شريف از آمادگي لازم برخوردارند، مي‌توانند با استقبال از روند بازگشايي، طي هفته جاري و هفته آينده (۲۳ و ۳۰ خردادماه) مراسم عبادي - سياسي نماز جمعه را برگزار نمايند». براساس اين اطلاعيه، در مناطقي كه براساس تشخيص تخصصي، ميداني و محلي دستگاه‌هاي مسوول در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، اجماع براي بازگشايي وجود ندارد، تاريخ قطعي اقامه اولين نماز جمعه، ۶ تيرماه خواهد بود. همچنين در اين اطلاعيه تاكيد شده است كه در مناطق قرمز، اقامه نماز جمعه تا اطلاع ثانوي متوقف خواهد ماند. شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه اعلام تصميم‌گيري در ارتباط با نمازجمعه شهر تهران را بنا بر اقتضائات اختصاصي به اطلاعيه بعدي موكول كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون