• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4666 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ خرداد

فدرر مي‌خواهد با آمادگي كامل برگردد

پرش استاد به سال 2021

راجر فدرر پس از اينكه فاش كرد به دوران بيشتري براي كسب آمادگي بعد از جراحي زانوي راستش نياز دارد، اعلام كرد تا سال آينده در هيچ رقابتي شركت نخواهد كرد.
فدرر كه در آگوست 39‌ساله مي‌شود، از زمان شكست در نيمه‌نهايي اوپن استراليا مقابل نواك جوكوويچ صربستاني در هيچ مسابقه‌اي حاضر نشده است و يك ماه بعد اولين جراحي را روي زانوي خود انجام داد. 
به دليل همه‌گيري ويروس كرونا فصل تنيس در حال تعطيل شدن به صورت كامل است و فدرر نيز بازگشت خودش به مسابقات را به سال بعد موكول كرده است. 
اسطوره سوييسي دنياي تنيس در پيام‌هايي كه در صفحاتش در شبكه‌هاي مجازي منتشر كرد نوشت: «چند هفته پيش هنگام فيزيوتراپي اوليه دچار درد شدم و مجبور شدم يك عمل سريع آرتروسكوپي را روي زانوي راست خودم داشته باشم.» وي ادامه داد: «اين دقيقا مثل پيش از شروع فصل 2017 است و من قصد دارم زمان لازم را براي حضور در بالاترين سطح مسابقات را به خودم بدهم. من هواداران عزيز و مسابقات تور را از دست خواهم داد اما مشتاقانه منتظر خواهم ماند كه مثل همه افراد در آغاز فصل 2021 به تور مسابقات بازگردم.»
تصميم فدرر به نوعي آينه تمام‌نماي تصميمش در سال 2016 است. او در آن سال نيز به خاطر آسيب‌ديدگي از مسابقات كناره‌گيري كرد اما براي بازگشت عجله‌اي نشان داد و نتيجه‌اش شد كسب دو عنوان گرانداسلم بعد از بازگشت دوباره‌اش به رقابت‌ها. 
فدرر سال گذشته و در فهرست پردرآمدترين ورزشكاران جهان توانست به عنوان نخستين تنيسور عنوان پردرآمدترين ورزشكار سال را به دست آورد. حال بايد ديد او با توجه به خانه‌نشيني كامل در اين فصل آيا باز هم مي‌تواند اين عنوان را به دست آورد يا خير. البته او در سال گذشته از مجموع 106 ميليون دلاري كه به عنوان درآمد به ثبت رسانده بود، 100 ميليون دلارش را از تبليغات كسب كرده بود و تنها 6 ميليون دلار از درآمدش مربوط به جوايزش از مسابقات مي‌شد. 
آنچه براي هواداران فدرر سوال‌برانگيز شده اين است كه آيا او مي‌تواند در نهايت و در حالي كه 40ساله شده ركورد جيمي كانرز را كه 109 عنوان قهرماني به دست آورده بود بشكند يا خير؟ فدرر در حال حاضر موفق به 103 عنوان قهرماني شده است. 
مسابقات تور ATP حداقل تا پايان ماه ژوئيه تعطيلي است. گفته مي‌شود برگزاركنندگان در نظر دارند دو تورنمنت بزرگ يو‌اس اوپن و اوپن فرانسه را در تاريخ‌هاي آگوست و سپتامبر پشت سر هم برگزار كنند. بدون شك غيبت فدرر يكي از ضربه‌هاي بزرگي است كه به رقابت‌ها وارد مي‌شود. همچنين نواك جوكوويچ و رافائل نادال دو تنيسور برتر حال حاضر دنيا نيز نسبت به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و رعايت مسائل بهداشتي براي برگزاري يواس اوپن ابراز ترديد كرده‌اند. يكي از مشكلات برنامه‌ريزي‌ها سفر به همراه خانواده است كه ممكن است در اين شرايط وضعيت خطرناكي را به وجود آورد. جوكوويچ اين هفته محدوديت‌هاي قرنطينه‌اي نيويورك را كاملا افراطي خوانده بود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون