• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4668 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد

25 بازيكن ارزشمند كه در تابستان پيش رو قراردادشان تمام خواهد شد

شكارچيان بازار آزاد به دنبال صيد بهترين‌ها

ترجمه: سامان سعادت

فصل جاري فوتبال بدون شك تا 30 ژوئن به اتمام نمي‌رسد ولي قرارداد اين بازيكنان تا آن وقت تمام شده است. در دوران پس از كرونا اوضاع معاملات بازيكن بيش از پيش براي باشگاه‌ها مهم خواهد شد و آنها ممكن است ستاره‌هايي را در ازاي هيچ از دست بدهند. اين 25 بازيكن با عملكرد سطح بالا در تابستان پيش رو تبديل به بازيكن آزاد خواهند شد و راه را براي پيشنهادات تازه باز خواهند گذاشت. اين فرصت بسيار مناسبي براي برخي باشگاه‌هايي است كه مي‌خواهند با كمترين هزينه بازيكنان تراز اول را به خدمت بگيرند. در اين فهرست پي‌اس‌جي بيشترين نماينده را دارد و جالب است بدانيد اينتر با مديريت پپه ماروتا كه تخصص زيادي در جذب بازيكنان آزاد دارد، در اين بازار بيش از هر تيم ديگري به فعاليت مشغول است.

 

دريس مرتنز

اگر شايعات را باور كنيم مرتنز ناپولي را براي حضور در پريمير ليگ ترك خواهد كرد. چلسي و اينترميلان در صف اول درخواست براي جذب اين بازيكن باهم رقابت مي‌كنند، اما در هفته‌هاي اخير او يك چرخش 180 درجه داشته است. حالا ظاهرا اين بازيكن 32 ساله قصد دارد قراردادش را با تيم جنوبي‌ ايتاليا به مدت 2 سال تمديد كند، اما هنوز هيچ چيز مشخص نشده است.

 

ادينسون كاواني

او كه در اوايل كارش در پاري‌سن‌ژرمن در برابر زلاتان ابراهيموويچ بازيكن دوم محسوب مي‌شد، توانست در سال 2016 تبديل به بازيكن اصلي شود. اين بازيكن اروگوئه‌اي بار ديگر در سال 2017 با ورود امباپه و نيمار از كانون توجهات دور شد. حالا اين بازيكن 33 ساله و آزاد بايد براي فصل آتي به‌ دنبال مقصد جديدي براي خود باشد. گفته مي‌شود اتلتيكومادريد مقصد بعدي اين مهاجم گلزن خواهد بود. البته اينتر نيز پيشنهاداتي ارايه كرده است.

 

آرتم دزوبا

نمايش پرقدرت روسيه ميزبان در جام جهاني 2018 هنوز از يادها نرفته و همين امر ممكن است به دزوبا كه در متن آن نمايش بود كمك كند اولين انتقالش به خارج از كشور را تجربه كند. تاتنهام و اينتر از جمله تيم‌هايي هستند كه با اين بازيكن 33 ساله ارتباط برقرار كرده‌اند. او توانسته با 13 گل و 10 پاس گل در 21 بازي بازيكن بسيار موثري براي زنيت باشد.

 

ريان فريزر

فريزر در اين تابستان با آرسنال وارد مذاكره شده بود اما انتقال اتفاق نيفتاد و او همچنان به عنوان بازيكن بورثموث به كار خود ادامه داد. بورثموث مشتاق است كه به او پيشنهاد جديدي ارايه كند تا در آخر فصل مجبور به ترك تيم نباشد. اما اظهارات نااميدانه فريزر در اين زمينه، رفتن او را محتمل‌تر كرده است. اين وينگر در فصل پيش پريمير ليگ هفت گل به ثمر رساند و 14 پاس گل داد. اين بازيكن با تنها 25 سال سن گزينه بسيار جذابي براي باشگاه‌هاي سطح بالا به حساب مي‌آيد.

 

ماريو گوتزه

شايد قابل باور نباشد كه گوتزه هنوز 28 سال سن دارد. اين بازيكن آلماني از ابتداي كارش با تصميم جنجال‌برانگيز انتخاب بايرن به جاي دورتموند در سال 2013 دوران پرمخاطره‌اي داشته است. البته لازم به يادآوري نيست كه اين بازيكن در فينال جام جهاني گل پيروزي‌بخش تيم خود را به ثمر رسانده است. يك بيماري متابوليك نزديك بود او را از ميادين فوتبال دور كند، اما او دوباره سلامتي خود را به دست آورده و آماده است به تعهدات‌ خود عمل كند. اگر دورتموند مخالفتي با انتقال او نداشته باشد، ليگ جزيره يا اسپانيا مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي براي او باشند.

جف هندريك

اگر گزارش‌ها قابل اتكا باشند، جف هندريك بازيكن ايرلندي اين تابستان از برنلي به ميلان خواهد پيوست.

قرارداد هندريك در انتهاي اين فصل به پايان مي‌رسد و او هنوز با پيشنهادهاي تازه باشگاه برنلي موافقت نكرده است. آيا اين به دليل انتظار او براي سيگنال‌هايي از طرف
ميلان است؟

 

لاوين كوزاوا

كوزاوا بيش از چهار سال است كه براي پي‌اس‌جي توپ مي‌زند، اما او هرگز يك روند منظم در اين مدت نداشته است. آسيب‌ها در واقع او را از تركيب اصلي دور كرده‌اند، به همين دليل درك اين نكته دشوار نيست كه اين مدافع نتوانسته در پارك‌اوپرنس انتظارات را برآورده كند.او كه اخيرا ذخيره خوان برنات شده است احتمالا PSG را ترك خواهد كرد. اين مرد فرانسوي تنها با 27 سال سن پيشنهادات خوبي از ليگ انگلستان و ساير ليگ‌ها دريافت خواهد كرد.

 

آدام لالانا

در حالي كه لالانا تحت‌نظر يورگن كلوپ به موفقيت چشمگيري دست يافته است، او اغلب بيرون زمين بوده و در فصل قبل تنها در سه مسابقه از ابتدا بازي كرده است. اين بازيكن 32 ساله اكنون به دنبال بازي‌هاي منظم‌تر قصد عزيمت از آنفيلد را دارد. ديدار مجدد با برندان راجرز سرمربي پيشينش كه حالا در لستر است، يكي از احتمالات به شمار مي‌رود. اما آرسنال، تاتنهام، وستهام و باشگاه‌هاي ايتاليا و اسپانيا نيز با اين هافبك ارتباط برقرار كرده‌اند.

 

داويد لوئيز

آينده اين بازيكن برزيلي هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. اين بازيكن 33 ساله تابستان گذشته چلسي را پس از مدت‌ها ترك كرد و به جمع توپچي‌ها پيوست. او اما ارتباط خود را با بنفيكا براي بازگشت يك‌ساله نگه داشته است، زيرا قرارداد او با آرسنال يك‌ساله بوده و در تابستان به پايان مي‌رسد. با اين وجود، گمانه‌زني‌هايي مبني بر تمديد دو ساله با دستمزد كمتر شنيده مي‌شود. ليگ برتر ممكن است هنوز با Sideshow Bob خداحافظي نكند.

 

جان لاندسترام

لاندسترام در بازگشت فوق‌العاده شفيلديونايتد به ليگ برتر بازيكن كليدي بوده و تنها يك بازي از ليگ برتر را در اين فصل از دست داده است.شفيلد يونايتد به ‌طور واضحي مشتاق است كه او را در Bramall Lane نگه دارد، اما فرم آماده لاندسترام تحسين سراسر ليگ را برانگيخته و ممكن است در فصل بعد او را در تيم ديگري ببينيم.

 

توماس مونير

مونير در مصاحبه‌اي اعلام كرد آماده است قرارداد جديدي با PSG به امضا برساند اما هنوز مذاكره‌اي آغاز نشده. اين نشان مي‌دهد غول‌هاي فرانسوي ديدگاه ديگري دارند. مونير يك مدافع راست خوش‌فكر و سريع است كه دوست دارد از هر فرصتي استفاده كند و جلو برود. او مي‌تواند در ليگ برتر انگليس هم بازي كند. پيش از اين تيم‌هاي ليورپول، يونايتد و آرسنال با اين بازيكن در ارتباط بوده‌اند.

 

پدرو رودريگز

اگر پدرو در تابستان و قبل از 33 سالگي چلسي را ترك كند، بازگشت به اسپانيا منطقي‌ترين تصميم او خواهد بود. تجربه پيش روي بعد از 6 قهرماني در ليگ، سه ليگ قهرمانان اروپا، يك ليگ اروپا و چهار جام داخلي با بارسلونا تيم‌هاي زيادي در اسپانيا را براي جذب او وسوسه خواهد كرد. پدرو قبلا گفته بود لندن را ترك خواهد كرد. شايد او نتواند مثل سابق هفته به هفته فيكس بازي كند ولي او نوعي از بازي را ارايه مي‌دهد كه هر مربي‌اي دوست دارد در تيمش داشته باشد.

خوزه كايخون

كايخون در سال 2013 در جست‌وجوي شانس بيشتر بازي رئال را ترك كرد و به ناپولي پيوست. او در اين 6 سالي كه در ناپل مشغول است فقط 6 بازي را از دست داده است! با اين حال زمان حضور او در بندر ناپل ممكن است امسال به پايان برسد، چراكه تابستان قرارداد كايه تمام مي‌شود. اكنون او 33 ساله است و يكي از مهره‌هاي كليدي تيمش محسوب مي‌شود ولي اين احتمال وجود دارد كه به دنبال تجربه‌هاي جديدي در 2020 باشد.

 

جياكومو بوناونتورا

بوناونتورا اين فصل بعد از يك مدت مصدوميت طولاني به تركيب ميلان برگشت و تلاش كرد به تركيب اصلي تيمش در خط مياني اضافه شود اما باتوجه به ترافيك بازيكن در اين خط زياد در اين كار موفق نبوده و احتمال دارد ميلان را در تابستان ترك كند. رم براي امضاي قرارداد با او علاقه زيادي نشان مي‌دهد و در عين حال تورينو و آتالانتا نيز ارتباط‌هايي برقرار كرده‌اند. او فقط 30 سال سن دارد و هر تيمي او را متقاعد كند برد بزرگي در پنجره نقل و انتقالات به دست مي‌آورد.

 

مالانگ سار

احتمالا سار امسال تابستان پرجنب‌وجوشي را پشت‌سر خواهد گذاشت. او در بين بازيكنان آزاد يك شاه‌ماهي محسوب مي‌شود. در 21 سالگي بيش از 100 بازي در ليگ فرانسه به عنوان مدافع به ثبت رسانده و 6 بازي نيز براي تيم زير 21 ساله‌هاي كشورش داشته است. نيوكاسل، اينتراخت فرانكفورت و لاتزيو از جمله تيم‌هايي در سراسر اروپا هستند كه قصد ربودن او را دارند. سار قصد ندارد فوتبالش را در جنوب فرانسه ادامه دهد.

 

داويد سيلوا

نمايش داويد سيلوا در اتحاد چنان تماشايي بوده كه كتابي به نام «جادوگر! يك دهه جادوگري» پيش از جدايي قريب‌الوقوعش از سيتي نوشته و منتشر شده است. يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تمام دوران‌‌ اكنون 34 ساله است و آماده يك چالش جديد. او مي‌تواند به اسپانيا و تيم والنسيا بازگردد يا در كشورهاي حوزه خليج‌فارس به فكر درآمدزايي باشد.

 

سدريك سوارز

رشد حرفه‌اي اين بازيكن در چند سال اخير متوقف شده است. اين بازيكن پرتغالي نتوانست سران اينتر را تحت‌تاثير قرار دهد تا قرارداد قرضي‌اش را دايمي كنند و بعد از آن آسيب‌ديدگي‌اش باعث شد قبل از اينكه حتي يك بازي براي آرسنال انجام دهد در معرض جدايي از جمع توپچي‌ها قرار بگيرد. با اين حال اين دفاع راست كه بازيكن اصلي ساوتهمپتون است، تجربه‌اي عالي در سطح ملي و باشگاهي در عرصه بين‌المللي دارد ولي بايد ديد آيا آرسنال حاضر مي‌شود به او قرارداد تازه‌اي پيشنهاد دهد و او را نگه دارد؟

 

بنيامين استانبولي

مدافع سابق تاتنهام و پي‌اس‌جي قرار است بعد از اينكه مصدوميتش به پايان رسيد به دوران حضور چهار ساله‌اش در شالكه پايان دهد. گزارش‌ها حاكي از آن است كه طرف بوندسليگايي علاقه‌اي به ارايه پيشنهاد جديد به اين بازيكن 29 ساله فرانسوي ندارد و او كه تجربه بازي در سه ليگ معتبر از 5 ليگ اروپا را در كارنامه دارد راهي بازار آزاد خواهد كرد.

 

يان فرتونگن

فرتونگن از زمان پيوستنش به تاتنهام در سال 2012 نقش مهمي در رشد تيم ايفا كرده است اما به نظر مي‌رسد دوران طولاني‌مدت حضور او در تيم شمال لندن به پايان رسيده است. در حال حاضر اين بلژيكي 33 ساله در حال بررسي گزينه‌هاي خود است كه بخشي از آن شامل انتقال به سري‌ آ مي‌شود. او در اين فصل 19 بازي در ليگ براي تاتنهام انجام داده است.

ويليان

تصور اينكه ويليان باتوجه به حضور طولاني‌مدتش در چلسي پيراهن تيم ديگري را بر تن كند، دشوار است اما همين حرف را در مورد داويد لوئيز ديگر قديمي‌ تيم چلسي نيز مي‌گفتند اما او سال گذشته به آرسنال پيوست. ويليان تصريح كرده دوست دارد در استنفوردبريج بماند اما ممكن است اين تصميم به او محول نشده است، به‌ويژه اينكه لمپارد سرمايه‌گذاري روي بازيكنان جوان را بيشتر ترجيح مي‌دهد. شايد همبازي شدن ويليان با لوئيز در آرسنال چندان دور از ذهن نباشد.

 

زلاتان ابراهيموويچ

بازگشت غول سوئدي به ميلان در ژانويه قبل از تعطيلي مسابقات داشت خوب پيش مي‌رفت. اين بازيكن 38 ساله در 10 بازي 4 گل هم براي روسونري زد و ميلان همراه او شرايط بهتري پيدا كرد تا نشان دهد سن فقط يك عدد است. اما روند تمديد قرارداد او با ميلان هنوز مشخص نشده و دو طرف به توافق نرسيده‌اند. شايعاتي كه چند ماه پيش مبني بر بازگشت او به سوئد مطرح شده بود هنوز شنيده مي‌شود. تصاويري از زلاتان در زمان تعطيلي رقابت‌ها در حال تمرين با تيم هماربي سوئد كه چندي پيش بخشي از سهامش را خريده بود، منتشر شده است.

 

تياگو سيلوا

سيلوا خودش را به عنوان يكي از بهترين مدافعان فوتبال اروپا در دهه گذشته مطرح كرده است، اما در 35 سالگي پي‌اس‌جي در مورد تمديد قرارداد با او مردد به نظر مي‌رسد. اين بازيكن برزيلي هنوز هم به ‌طور مرتب در تركيب پي‌اس‌جي بازي مي‌كند و در اين فصل 21‌بار به ميدان رفته است. همسرش اخيرا گفته بود آنها دوست دارند در پاريس بمانند اما بدون توافق جديد اين اتفاق ناممكن است. شايعاتي پيرامون انتقال او به اورتون به گوش مي‌رسد.

 

لوكاس بيگليا

بيگليا يك رزومه فوق‌العاده براي ارسال به كارفرمايان دارد. شامل چهار قهرماني در بلژيك با اندرلخت، 160 بازي در سري آ براي لاتزيو و ميلان و 58 بازي ملي براي آرژانتين كه شامل حضور در فينال جام جهاني 2014 نيز مي‌شود. بيگلياي بازيساز در 34 سالگي دوران گرگ‌وميش فوتبال حرفه‌اي‌اش را سپري مي‌كند اما در صورت عدم تصميم بازگشت به فوتبال كشورش مي‌تواند همچنان تجربه‌هايي ارزشمند به باشگاه‌هاي سراسر اروپا ارايه دهد.

 

تونگاي كواسي

كواسي هنوز نام مطرحي نيست، اما اين مدافع 17 ساله در تابستان پيش رو مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي جذاب بازار بازيكنان آزاد باشد چون قراردادش با PSG به پايان مي‌رسد. با وجود اينكه او يك تين‌ايجر به حساب مي‌آيد اما توانسته 6‌بار در تركيب تيمش قرار بگيرد و دو گل هم به ثمر برساند. از طرف باشگاه فعلي‌اش به او پيشنهاد تمديد ارايه شده اما كواسي گزينه‌هايي در ايتاليا و آلمان را نيز زيرنظر دارد.

 

ناتاناييل كلين

بعد از آمدن كايل واكر به جناح راست فوتبال انگلستان، كلين تبديل به يك مرد فراموش‌ شده در فوتبال باشگاهي و ملي انگلستان شد. بازيكن سابق ساوتهمپتون از سال 2016 به اين سو تنها در 7 بازي ليگ برتر براي ليورپول به ميدان رفته است. با بروز مصدوميت‌هاي پياپي و ظهور بازيكني به نام الكساندر آرنولد، ناتاناييل به سمت درهاي خروجي آنفيلد هدايت شده است. كلين اخيرا 29 ساله شده و هنوز مي‌تواند به شرايط نرمال بازگردد و در سطح اول فوتبال انگليس بازي كند. اين مدافع هنوز خواهان زيادي در پريمير ليگ دارد مخصوصا اگر بتوانند او را براي بازي در 9 ديدار انتهايي فصل راضي كنند. منبع: فورفورتو

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون