• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

خبر

امام جمعه ساوه استعفا داد

در انتخابات خواستند از شخص خاصي حمايت كنم اما نكردم

حجت‌الاسلام حسيني روز گذشته در خطبه‌هاي نماز جمعه ساوه ضمن دعوت جامعه به وحدت و آرامش گفت:«بنده نه شروع‌ كننده اختلافات هستم نه ادامه‌ دهنده آن.» به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه به خاطر بنده و به اسم بنده يا از جانب بنده نبايد به هيچ‌كس اهانت شود، اظهار كرد:«عده‌اي از هم‌لباسي‌هاي خودم از همان ماه اول فعاليتم در ساوه، شروع كردند به گزارش‌نويسي عليه بنده و عده‌اي از 2 سال و نيم پيش اين كار را شروع كردند، همان كساني كه روزي از حاميان بنده بودند. آنها اين رويه را آغاز كردند به اين دليل كه مي‌خواستند سخنگو و بلندگوي آنان باشم و هر چه آنها خواستند، عملي كنم و بنده قبول نكردم.»حسيني با تاكيد بر اينكه بنده سخنگوي كسي نيستم و نمي‌شوم چراكه اين كار با منش بنده مخالف است، گفت:«در مساله پسماند كه خلاف مصالح مردم بود به ‌رغم تلاش بسياري افراد كه اصرار بر انجام كار داشتند، اجازه نداديم و نمي‌دهيم اجرا شود. نماز جمعه و امام جمعه تريبون نظام و ولي فقيه و صداي رساي مردم است نه جناح‌هاي سياسي و اشخاصي خاص.» او اظهار كرد:«در انتخابات هم از بنده خواستند از شخص خاصي حمايت كنم ولي من گفتم بنده امام جمعه هستم و متعلق به همه مردم و از هيچ‌كس حمايت نمي‌كنم اما عليه شما هم سخني نخواهم گفت و نگفتم اما برنتافتند و شايعات و برچسب‌هايي زدند كه آدم را خسته مي‌كند.» حسيني افزود: آنقدر بداخلاقي كردند كه كلاس نهج‌البلاغه بنده در دارالتحفيظ را تعطيل كردند پس به ناچار آن را در دفترم برگزار كردم. مدت‌هاست كه اين بداخلاقي‌ها ادامه دارد و من تحمل كردم اما ادامه اين وضعيت كه امام جمعه در يك مسير باشد و برخي ديگر در يك مسير ديگر، باعث مي‌شود ساوه لطمه ببيند بر اين اساس ناچار شدم، استعفا دهم البته هنوز استعفاي بنده را بررسي و قبول نكرده‌اند و هر چه شد به آن راضي هستم.»

انتشار اطلاعات جديد در سالگرد سرنگوني پهپاد امريكايي

همزمان با اولين سالگرد سرنگوني پهپاد متجاوز MQ-۴C امريكا در ۳۰‌ام خرداد ماه سال ۱۳۹۸ اطلاعات جديدي از عمليات هدف قرار گرفتن اين پهپاد توسط پدافند هوافضاي سپاه پاسداران منتشر شد. به گزارش فارس، همزمان با پرواز پهپاد MQ-۴C از پايگاه هوايي الظفره امارات يك فروند هواپيماي گشت دريايي P-۸ و يك فروند پهپاد MQ-۹ امريكايي نيز در حال پرواز در منطقه بوده كه هواپيماي P-۸ در فاصله ۱۶ كيلومتري اين پهپاد قرار داشته است. پهپاد امريكايي پس از ارتفاع گرفتن به سمت تنگه هرمز پرواز مي‌كند و در آن محدوده يك ‌بار FIR ايران را نقض مي‌كند و به سمت چابهار ادامه مسير مي‌دهد و پس از دور زدن و بازگشت در فاصله ۴۹۰ كيلومتري توسط رادار كشف مي‌شود. رادار كشف سامانه اين هدف را در ارتفاع ۱۲ كيلومتري، سرعت ۷۰۰ كيلومتر بر ساعت و فاصله ۱۶۹ كيلومتري كشف كند. سامانه سوم خرداد سرنگون‌كننده پهپاد در فاصله ۱۲۰ كيلومتري روي اين هدف قفل راداري را انجام مي‌دهد و پس از آماده‌سازي موشك در فاصله ۹۰ كيلومتري موشك شليك مي‌شود و اصابت موشك به هدف در فاصله ۷۵ كيلومتري در آب‌هاي سرزميني ايران صورت مي‌گيرد. از ديگر نكات مهم اين ماجرا اظهارنظر نظاميان روسيه است كه پس از سرنگوني اين پهپاد اعلام مي‌كنند اين پهپاد توسط يك موشك افسانه‌اي هدف قرار گرفته است.

شفافيت به شفافيت آراي نمايندگان محدود نشود

سخنگوي جبهه پايداري گفت:«برخي افرادي كه مخالف شفافيت هستند، تلاش مي‌كنند با استفاده ابزاري از شفافيت آن را به ضد يك فرد تبديل كنند.» به گزارش آنا، مجيد متقي‌فر اظهار كرد:«موضوع شفافيت براي جلب اعتماد عمومي، مهم و ضروري است و شفاف بودن لزوما به اين معنا نيست كه به شفافيت آرا محدود شود بلكه حوزه وسيعي را در بر مي‌گيرد.» او با اشاره به اين موضوع كه دامنه شفافيت وسيع است، يادآور شد:«براي مردم آن جنبه شفافيت مهم است كه بتوان به سلامت نماينده، سبك زندگي و سلوك نماينده پي برد نه اينكه منطقي پشت شفافيت قرار نداشته باشد. برخي افرادي كه مخالف شفافيت هستند روي شفافيت فشار مي‌آورند يا از آن استفاده ابزاري مي‌كنند و آن را به ضد يك فرد تبديل مي‌كنند.»

ديگ حلواي اصولگرايي را

در مجلس بار نگذاريد

 

ابوالقاسم رئوفيان، دبيركل حزب اسلامي ايران‌ زمين درباره اختلافات درون جرياني اصولگرايان با توجه به كمرنگ شدن حضور اصلاح‌طلبان نسبت به برخي تندروي‌ها هشدار داد و گفت:«اين افراد تندرو بايد مراقب باشند با اين تندروي‌ها، ديگ حلواي اصولگرايي را در مجلس بار نگذارند. حال اينگونه فكر كنند چون به مجلس راه پيدا كردند به هر طريقي مي‌توانند با دولت مخالفت كنند و در نطق‌هاي‌شان به آن بتازند، دود اين اقدامات و آسيب‌ها به چشم مردم مي‎رود و در نتيجه اصولگرايي از چشم مردم خواهد افتاد.» به گزارش برنا، از اين رو اصولگرايان عاقل بايد اين بخش از تندروها را مديريت كنند تا كار دست جريان اصولگرايي ندهند.

احمدي‌نژاد خود را عيسي مسيح مي‌پندارد

مصطفي هاشمي‌طبا از نامزدهاي انتخابات دوازدهمين دوره‌ رياست‌جمهوري درباره تمايل احمدي‌نژاد براي انتخاب دوباره به عنوان رييس‌جمهوري به برنا گفته است: «اخيرا مصاحبه احمدي‌نژاد را با يكي از شبكه‌هاي امريكايي مشاهده كردم. او در حد پيامبر صحبت مي‌كرد! آقاي احمدي‌نژاد مانند يك پيامبر صحبت مي‌كند و مي‎گويد:«جهان را به هدايت و عدالت مي‌خوانم.» فقط نصيحت مي‌كند و گفته ايران و امريكا بايد دوست شوند! به تعبيري خود را عيسي مسيح مي‌پندارد!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون