• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4672 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱ تير

خبر

تركيب ۹ كميسيون تخصصي در مجلس يازدهم مشخص شد

اعضاي ۹ كميسيون تخصصي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مشخص و نهايي شدند. به گزارش ايسنا؛ هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در نشست مشترك با روساي شعب ۱۵‌گانه پس از بررسي‌هاي متعدد شكايات واصله از سوي نمايندگان نسبت به چينش و حضور آنها در كميسيون‌ها در نهايت ديروز اسامي اعضاي ۹ كميسيون‌ اقتصادي، اجتماعي، امنيت ملي، انرژي، برنامه‌وبودجه، عمران، صنايع و معادن، كشاورزي و آموزش را مشخص و اعلام كرد. هنوز تكليف 4 كميسيون حقوقي و قضايي، فرهنگي، شوراها و بهداشت مشخص نشده است.

مجلس يازدهم هيچ برنامه‌اي جز مطالبي پراكنده ندارد

حميد ابوطالبي، مشاور رييس‌جمهوري با اشاره به عملكرد مجلس يازدهم گفت:«سوال اساسي اين است كه با كدام منطق و كدام تضمين، مردم و جامعه سياسي بايد به اين مطالب پراكنده اين مجلس توجه كنند.» به گزارش ايلنا؛ حميد ابوطالبي در حساب توييترش نوشت:«بهارستان جديد با گفتمان انقلابي- عدالت‌خواهي همواره بر 3 محور تكيه مي‌كند: «حزب‌اللهي بودن، انقلابي بودن، جوانگرا بودن» و تاكيد بر اينكه تفاوت اصلي آنان با پيشينيان در انقلابي بودن و غيرانقلابي بودن به عنوان دو گفتمان و رويكرد است. معناي اين امر آن است كه سال۱۴۰۰ مي‌خواهد به جاي سال ۱۳۵۸ بنشيند؛ و انقلابيون جديد۴۰ ساله به جاي جوانان ۲۰ تا۳۰ ساله آن دوران كه رژيم پهلوي را ديده، آفريننده انقلاب بوده، در دفاع مقدس حماسه ساخته و كشور را از بحران‌ها رهانده‌اند.» او در پايان تاكيد كرد:«اما مهم اين است كه آنان گفتمان روشني ارايه مي‌كرده‌اند؛ درحالي كه اين انقلابيون برخلاف مشروعه‌خواهان هيچ گفتمان روشن، هيچ رويكرد يكپارچه و هيچ برنامه‌اي جز مطالبي پراكنده ندارند؛ سوال اساسي اين است كه با كدام منطق و كدام تضمين، مردم و جامعه سياسي بايد به اين مطالب پراكنده توجه كنند؟»

استعفاي برخي اعضاي حزب اتحاد در حال بررسي است

آذر منصوري، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت درباره دلايل برخي استعفاها در حزب اتحاد گفت:«شرايط سياست‌ورزي پس از انتخابات مجلس يازدهم در اسفند ۹۸ به صورت خاص و اساسا نوع سياست‌ورزي اصلاح‌طلبانه به صورت عام در ايران امروز با مشكلات و موانع جدي مواجه است. قاعدتا اين فضاي يأس و نااميدي بر نيروهاي حزبي هم سايه افكنده و اين شرايط نااميدي تداوم فعاليت يا سياست‌ورزي اصلاح‌طلبانه را براي برخي از نيروهاي سياسي غيرممكن و بي‌نتيجه كرده است.» به گزارش ايرنا؛ منصوري با بيان اينكه بررسي اين موضوعات در دفتر سياسي و شوراي مركزي و اركان حزب اتحاد در جريان است و گفت‌وگوها ادامه دارد، اظهار كرد:«مواضع و بيانيه‌هاي اخير حزب اتحاد هم به نوعي حاصل همين گفت‌وگوهاست و حكايت از پيشروتر شدن حزب در پيوند عميق‌تر حزب با مطالبات گروه‌هاي اجتماعي نظير كارگران، معلمان و زنان دارد. اين استعفاها مباحث داخلي و تشكيلاتي بوده و در مجموعه تشكيلات در حال پيگيري است و گفت‌وگوها در اين زمينه ادامه دارد .»

رييس‌ جمهوري بعد الزاما اصولگراي قديمي نيست

مرتضي طلايي، فعال سياسي اصولگراي نزديك به قاليباف در مورد انتخابات 1400 گفت:«اميدوارم دولت بعدي توسط يك چهره جديد تشكيل شود. با رصد فعاليت‌هاي جاري ميان سياسيون و اخباري كه از محافل مختلف به گوش مي‎رسد به نظر بايد اميدوار باشيم كه در انتخابات بعدي، جريانات سياسي به سمت معرفي نيروهاي جديد اما كارآمد حركت كنند.» به گزارش خبرآنلاين، او ادامه داد:«در اين فضا، من با رصد فضاي سياسي كشور پيش‌بيني مي‌كنم كه جبهه نيروهاي انقلاب، پيروز انتخابات ۱۴۰۰ شود.» اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه «خطر روي كار آمدن يك شومن در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد» اشاره كرد:«فردي كه از سوي مردم انتخاب مي‌شود، الزاما قرار نيست از بين نيروهاي قديم انقلابي جريان اصولگرايي باشد. البته بنده تاكيد مي‌كنم، اصولگرايان همچنان بايد پشتيبان «شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب» باشند تا بتوانند با حمايت خود از اين شورا تجربه موفق انتخابات اسفند ماه گذشته را در ۱۴۰۰ نيز تكرار كنند».

5 محكوم ايراني به كشور منتقل شدند

 

معاون وزير دادگستري از انتقال ۵ محكوم ايراني از بلغارستان و تايلند به كشور خبر داد. به گزارش ايلنا محمود عباسي، معاون حقوق بشر و امور بين‌الملل وزير دادگستري گفت:«پس از طي مراحل گفت‌وگوي ديپلماتيك و حقوقي بين ايران و بلغارستان و تايلند بامداد امروز(شنبه) ۲ محكوم ايراني از بلغارستان و ۳ محكوم از تايلند به كشور منتقل و تحويل سازمان زندان‌ها شدند.» او ادامه داد:«اين اتباع كشورمان كه در تايلند و بلغارستان زنداني بودند با انتقال به ايران، ادامه محكوميت خود را در زندان‌هاي كشور سپري خواهند كرد.»

پرونده فساد قائم ‌مقام قاليباف سنگين است

حجت‌الاسلام بهرامي، رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح درباره آخرين جزييات رسيدگي به پرونده قائم‌مقام شهردار اسبق تهران گفت كه مبالغ بسيار سنگيني در اين پرونده مطرح شده است. به گزارش ايسنا، او توضيح داد:«براي اين پرونده كيفرخواست صادر و بيش از ۴۰ جلسه دادگاه نيز برگزار شده است. اين پرونده ۹ متهم دارد كه آقايان عيسي شريفي و محمود سيف دو بازداشتي اين پرونده و بقيه با قرار وثيقه آزاد هستند.» بهرامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا با وجود برگزاري ۴۰ جلسه، اطلاع‌رساني مناسبي صورت نگرفته است؟ گفت:« ما در حدي كه لازم بود، اطلاع‌رساني كرديم و گفتيم كه مبالغ بسيار سنگيني در اين پرونده مطرح و كار كارشناسي صورت گرفته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها