• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

غلامرضا تاجگردون بالاخره به حواشي اعتبارنامه‌اش پاسخ داد

در ردِ اتهامات

«اعتبارنامه تاجگردون» حالا سرخط يكي از جدي‌ترين جنجال‌هايي است كه مجلس يازدهم در اين هفته‌ها و ماه‌هاي نخست، با آن دست به گريبان است. اصولگراياني كه پيش از ورود به پارلمان، شفافيت را مهم‌ترين شعار خود اعلام مي‌كردند، اين روزها با غلامرضا تاجگردون و تلاش براي رد اعتبارنامه‌اش مواجهند كه مثال استخواني است در گلوي‌شان؛ چنان‌كه نه حاضرند آراي‌شان درباره اعتبارنامه او را شفاف اعلام كنند و نه مدركي محكمه‌پسند در رد اعتبارنامه او ارايه مي‌دهند. تمام طول اين مدت كه مساله اعتبارنامه تاجگردون مطرح بود و كميسيون تحقيق مجلس كه چندي پيش راي به تاييد آن داد، مشغول بررسي ماجرا بود، اين منتخب گچساران در مجلس يازدهم سكوت اختيار كرد تا اينكه سرانجام روز گذشته گفت‌وگويي ويديويي با او از سوي پايگاه خبري فراز منتشر شد كه در جريان آن، تاجگردون كوشيده به ابهامات موجود در پرونده‌اش پاسخ دهد.
تاجگردون در جريان اين گفت‌وگو، ابتدا به اتهام جعل ‌عنوان «دكتر» كه از سوي برخي اصولگرايان، ازجمله احمد توكلي به او نسبت داده مي‌شود، پرداخته و با بيان اينكه «در پوسترهاي انتخاباتي‌ام ننوشتم دكتر تاجگردون»، مي‌گويد: «اين مقطع را در دانشگاهي در بلژيك گذراندم كه مدركش مورد تاييد وزارت علوم نبود اما من مدرك دكتري به‌جايي ارايه ندادم و در مدارك كاري‌ام نيز نوشته شده كارشناسي ارشد كه از دانشگاه شهيد بهشتي گرفته‌ام.» او در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در واكنش به انتشار اظهارنظري جنجالي از او گفت كه «نگفتم در مجلس اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلبم و در مجلس اصولگرا، اصولگرا. گفتم اگر مجلس هم اصولگرا باشد، من از آنها جلوترم دليل اين مساله هم آن است كه تخصصِ من بر آنها برتري دارد. در مجلس اصولگراي نهم هم من رييس كميسيون بودم چراكه كميسيون برنامه و بودجه برخلاف مابقي كميسيون‌ها، كميسيوني تخصصي است و شما با عدد و رقم سر و كار داريد. در نهايت بايد شما كاري كنيد كه بودجه جمع شود.»
منتخب گچساران همچنين در توضيح اتهام سوءاستفاده از جايگاهش براي مقاصد محلي نيز گفت كه «يكي از جرايم مشهود من كه اعلام شده، اين است كه از منابع بودجه براي حوزه انتخابيه استفاده كرده‌ام. اگر سيستان و بلوچستان بيايد و بگويد تاجگردون به من توجه نداشته، قبول مي‌كنم ولي عدالت بر اين است كه گچساراني كه حدود 20 تا 25 درصد بودجه كشور را فراهم كرده، پول داشته باشد. وقتي من نماينده شدم، حدود يك ميليارد تومان بودجه عمراني شهرداري اين شهر بود؛ آن‌هم چون مجاري قانوني طوري تعريف شده بود كه حق اين مردم ادا نمي‌شد.» اين نماينده مجلس همچنين درباره اختلافات ميان خود با پدر داماد رييس‌جمهوري سابق ايران نيز گفته است: «مساله شخصي با سردار خورشيدي ندارم. ماجرا ربطي به احمدي‌نژاد ندارد؛ چون اولين رانده شده از بارگاه احمدي‌نژاد شخص خورشيدي است.» او همچنين گفته است: «احمدي‌نژاد من را درباره مسائل كارشناسي بيشتر از خورشيدي مي‌پذيرفت. آقاي خورشيدي رقيب من بوده و راي نياورده ولي ما مشكل خانوادگي نداريم. خواهران و برادرزاده‌هايش با من هستند.» او همچنين در پاسخ به اين اتهام كه از «تله» شوراي نگهبان گريخته است، گفت: «من 5 دوره است كه تاييد صلاحيت از شوراي نگهبان مي‌گيرم و بنابراين اگر موردي بود، رد صلاحيت مي‌شدم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون