• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

واكنش محيط‌زيست به مكان نگهداري شامپانزه‌هاي ارم

گروه اجتماعي| در پي مطرح شدن انتقاداتي درباره محل نگهداري شامپانزه‌هاي باغ وحش ارم همزمان با بازگرداندن «باران» شامپانزه معروف به اين باغ وحش، رييس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران گفت: جايگاه شامپانزه‌هاي پارك ارم استاندارد است. با اين حال مكاني جداگانه براي «باران» در نظر گرفته شده است.
به گزارش «ايسنا» محمد كرمي با اشاره به نظارت اداره كل محيط زيست تهران بر باغ وحش ارم اظهار كرد: اين باغ وحش يكي از مراكزي است كه ما هر هفته از آن بازديد مي‌كنيم و چهارشنبه هفته گذشته آخرين بازديد را از اين مركز انجام داديم.
رييس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران با اشاره به اينكه وضعيت مراكز نگهداري حيوانات كشور براساس استانداردهاي داخل كشور و آنچه توسط سازمان حفاظت محيط زيست اعلام مي‌شود، بررسي و تعيين مي‌شود، اظهار كرد: براساس دستورالعمل ايجاد مراكز نگهداري حيوانات سازمان حفاظت محيط زيست، استاندارد فضايي براي هر ميمون متوسط و كوچك محدوده‌اي ۳*۳*۳ متر است و باغ وحش ارم دستورالعمل‌هاي تعيين شده در اين زمينه را رعايت كرده و از استانداردهاي لازم برخوردار است.
 او خاطرنشان كرد: وضعيت تغذيه و جايگاه شامپانزه‌هاي باغ وحش ارم از استانداردهاي لازم برخوردار است و اكنون با اضافه شدن «باران» تعداد شامپانزه‌هاي اين باغ وحش به ۹ قلاده رسيده است علاوه بر آن اگر باغ وحش ارم از استانداردهاي لازم برخوردار نبود، شامپانزه‌اي۶۰ ساله كه از دهه ۴۰ به اين باغ منتقل شده است تاكنون در اين مكان زنده باقي نمي‌ماند.
رييس اداره نظارت بر امور حيات وحش استان تهران با اشاره به وضعيت «باران» گفت: اين شامپانزه شرايط ويژه‌اي دارد و با توجه به اينكه نارس و 6 ماهه به‌ دنيا آمده و با انسان بزرگ شده است، ما به باغ وحش ارم اعلام كرديم كه شرايط ويژه‌اي براي نگهداري از آن ايجاد كند همچنين به دامپزشك قبلي باغ وحش ارم كه در اين مدت از «باران» نگهداري مي‌كرد، اجازه داده شد ناظر و نگهدار اين حيوان در باغ وحش ارم باشد و رابطه بين اين شامپانزه 3 ساله را با انسان قطع نكرديم اما قرار شد «باران» در باغ وحش ارم نگهداري شود تا اگر بتوانيم خانواده‌اي پيدا كنيم كه او را بپذيرد يا بتوانيم او را در كنار گروه هم‌سن‌ خود قرار دهيم. بايد ديد زمان به ما چنين اجازه‌اي را مي‌دهد؟
كرمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره تمهيدات در نظر گرفته شده براي نگهداري حيوانات باغ‌ وحش‌ها در هواي گرم تابستان گفت: دستورالعمل‌ها و اقداماتي كه مراكز نگهداري از حيوانات به آن عمل كنند، رعايت و اجرا مي‌شود و تمهيداتي براي حفظ سلامت حيوانات در اسارت در فصل گرما اتخاذ شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون