• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

باج ۱.۱۴ ميليون دلاري دانشگاه كاليفرنيا به هكرها

مسوولان دانشگاه كاليفرنيا بعد از يك حمله باج‌افزاري به زيرساخت‌هاي ديجيتال اين دانشگاه مجبور به پرداخت باجي به مبلغ ۱.۱۴ ميليون دلار شدند.
به گزارش بلومبرگ، هكرها با رمزگذاري داده‌هاي ذخيره شده روي سرورهاي دانشكده پزشكي اين دانشگاه آنها را غيرقابل دسترس كردند سپس از دانشگاه خواستند براي قفل‌گشايي از داده‌هاي محبوس شده باج پرداخت كند.
داده‌هاي قفل شده مربوط به تحقيقات دانشگاه كاليفرنيا روي ويروس كرونا و راه‌هاي مقابله با آن بود و از همين رو دسترسي به اين اطلاعات براي محققان و مسوولان دانشگاه حياتي بود. پس از آنكه تلاش‌هاي كارشناسان امنيت سايبري دانشگاه و پيمانكاران خارج از دانشگاه براي حل اين مشكل به نتيجه نرسيد، دانشگاه كاليفرنيا مجبور به پرداخت باج شد.
دانشگاه كاليفرنيا بيانيه‌اي در اين زمينه صادر و تصريح كرده: داده‌هاي رمزگذاري شده از اهميت زيادي براي فعاليت‌هاي دانشگاهي برخوردار بودند و دسترسي به آنها به نفع عموم مردم بود. لذا دانشگاه تصميم سختي گرفت و بخشي از باج موردنظر هكرها را پرداخت.
نفوذ هكرها به سرورهاي دانشگاه كاليفرنيا در تاريخ اول ژوئن كشف شد و اگرچه بعد از شناسايي از تداوم آن جلوگيري شد اما هكرها موفق شدند، باج‌افزاري به نام نت واكر را براي قفل كردن داده‌ها روي سرورهاي دانشگاه ذخيره كنند.
دانشگاه كاليفرنيا مدعي شده، ارزش داده‌هاي احيا شده بيش از ۱.۱۴ ميليون دلار است و هكرها بعد از دريافت پول،كليد احياي فايل‌ها و كپي تمامي اسناد به سرقت رفته را دراختيارشان گذاشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون