• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

خبر

رييس‌جمهوري خواستار اعمال محدوديت‌هاي كرونايي هوشمند شد

هر پشت‌بام، يك نيروگاه خورشيدي

شيب ابتلا به كوويد‌۱۹ و مرگ‌و‌مير بر اثر اين بيماري دست‌كم در ايران، مدتي است كه صعودي شده است. آن‌چنان كه سخنگوي دولت هفته گذشته اعلام كرد كاهش ۲۰درصدي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي ازسوي شهروندان دليل اصلي سير صعودي شيب است؛ معضلي كه رييس‌جمهوري در نشست جلسات روساي كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي مديريت كرونا آن را تاييد كرد و با انتقاد از رعايت نشدن فاصله‌گذاري فيزيكي نسبي در حمل‌و‌نقل‌هاي عمومي، از مسوولان كميته‌هاي اجتماعي-امنيتي خواست نظارت و مراقبت خود را در اين خصوص تشديد كنند. در همين راستا قرار است كه از ۱۵ تير ماه به بعد، استفاده از ماسك، به عنوان ضروري‌ترين اقدام جهت جلوگيري از انتقال به كوويد‌۱۹ در همه شهرها اجباري شود. علاوه بر آن قرار است كه كميته تبليغات با ارايه يك بسته سياسي و تعريف شرح وظايف مشخص براي فرهنگ‌سازي در تغيير سبك زندگي شهروندان تلاش كند تا محيط‌هاي كسب و كار نقش كمتري در شيوع بيشتر اين بيماري داشته ‌باشند. رييس‌جمهوري همچنين در نشست روز پنجشنبه ستاد كرونا از كميته اجتماعي و امنيتي خواست تا در مناطق با وضعيت هشدار يا قرمز محدوديت‌هاي جديد به شكل كاملا هوشمند اعمال شود.

 

افتتاح 10 طرح در 2 استان

رييس‌جمهوري در ادامه برنامه افتتاح‌ طرح‌هاي ملي در روزهاي پنجشنبه دستور آغاز بهره‌برداري رسمي از ۱۰ طرح و پروژه زيربنايي و توسعه‌اي حوزه آب و برق در استان‌هاي فارس و كرمانشاه را صادر كرد. او تاكيد كرد كه پيشبرد طرح‌هاي آباداني در منطقه غرب كشور و بخش‌هاي مرزي از اهميت بسزايي برخوردار است؛ از همين روي 53 سد در نقاط مرزي اجرا شده كه از اين رقم، 24 سد در دولت تدبير و اميد به بهره‌برداري رسيده است. روحاني با بيان اينكه تا پايان امسال گام‌هاي بسيار خوبي براي استان‌هاي غربي و جنوبي همچون ايلام، كرمانشاه و خوزستان برداشته مي‌شود، توضيح داد: «در حال تجهيز 18 هزار هكتار از اراضي اين منطقه كشور هستيم كه تازه‌ترين گزارش نشان مي‌دهد بيش از 10 هزار هكتار از اين ميزان آماده شده و بقيه نيز در سال جاري آماده مي‌شود.» او گفت: «در انرژي‌هاي تجديدپذير حركت بسيار خوبي در اين دولت صورت گرفته و نيروگاه‌هاي خورشيدي مي‌تواند ظرفيت خوبي براي توليد برق پاك و بدون آلودگي باشد و اين مهم است كه در نيروگاه‌هاي خورشيدي از كيلووات به مگاوات رسيده‌ايم، بايد با توسعه تكنولوژي در اين زمينه هر كسي بتواند پشت‌بام خانه خود را به يك نيروگاه خورشيدي تبديل و برق مورد نياز خود را تامين كند و مازاد آن را به دولت بفروشد.»

واكنش دولت ايران به قانونگذاري‌هاي ضدايراني واشنگتن

سخنگوي دولت جمهوري اسلامي با انتقاد از تلاش‌هاي اخير ايالات متحده امريكا براي تصويب قوانين ضدايراني تاكيد كرد كه تغيير رييس‌جمهوري امريكا تفاوتي به حال ايران ندارد. او در جريان اين اظهارات كه خبرگزاري روس‌زبان اسپوتنيك آن را منتشر كرده، با اشاره به وظايف روسيه و چين به عنوان شركاي استراتژيك ايران در مواجه با امريكا گفته كه «ما اميدواريم كه روسيه و چين به عنوان 2 قدرت بزرگ و 2 كشور مسووليت‌پذير بر سر راه كساني كه هدفي جز فروپاشي صلح و امنيت بين‌الملل و ديكته كردن ديدگاه‌هاي‌شان به ساير ملت‌ها ندارند، بايستند. خوشبختانه دوستان روسي و چيني ما به ‌خوبي از نيات شرورانه امريكا در طراحي توطئه‌هاي پياپي كه نتايج خروج يك‌جانبه آنها از برجام است، آگاه هستند و ما مطمئن هستيم كه به همان خوبي از پيامدهاي مخرب عدم ايستادگي برابر اين زورگويي عليه ايران اطلاع دارند.»

فضاي مجازي بزرگ‌ترين مشكل صدا و سيما

سيدرمضان موسوي‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سيماظهر پنجشنبه در جريان اظهاراتي در جمع برخي طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه سراسر ايران به تشريح آخرين وضعيت صدا و سيما پرداخت و با تكذيب رقابت صدا و سيما ايران با رسانه‌هاي بين‌المللي، صدا و سيما را «جبهه حق رسانه‌اي» معرفي كرد و گفت كه «رسانه جمهوري اسلامي ايران در حال رقابت با رسانه‌هاي دنيا نيست؛ چون رقابت جايي معنا پيدا مي‌كند كه هدف مشترك باشد؛ ما هيچ هدف مشتركي با رسانه‌هاي دنيا نداريم پس رقابت معنا ندارد بلكه به تمام معنا در حال جنگ با رسانه‌هاي دنيا هستيم.» او در بخش ديگري از گفته‌هايش به انتقاد از فعاليت اندك شبكه‌هاي اجتماعي آزاد در ايران پرداخت و متذكر شد: «امروز بزرگ‌ترين مشكل رسانه ملي وجود فضاي مجازي است كه در گذشته با ماهواره مواجه بوديم اما امروز دشمن بسيار نزديك‌تر شده و با فضاي مجازي وارد جبهه ما شده و جولان مي‌دهد. در حال حاضر بيش از ۷۵ درصد پهناي باند در فضاي مجازي در تسخير توييتر، اينستاگرام، تلگرام و... است كه بحث مفصلي دارد و امروز شاهد صدمات تاسف‌باري در اين زمينه هستيم.»

درخواست پدر روح‌الله زم از رييس قوه قضاييه

محمدعلي زم، پدر روح‌الله زم، مدير كانال تلگرامي «آمد نيوز» كه حالا با حكم دادگاه بدوي به «اعدام» محكوم شده در نامه‌اي كه پايگاه خبري تحليلي «آزادي» منتشر كرده، انتقادهايي را نسبت به روند پرونده پسرش مطرح كرده است. او در جريان اين نامه كه خطاب به سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه نوشته شده، آورده است كه «حداقل به حرف‌هاي وكيل تسخيري كه بنابر آيين‌نامه از دايره افراد معتمد شما انتخاب مي‌شود، گوش كنيد... او همچنين نوشته كه «روح‌الله شرايط روحي مناسبي نداشته تا بتواند از خود دفاع كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون