• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4685 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

خبر

وزير خارجه اسراييل: اقدامات‌مان عليه ايران را علني نمي‌كنيم

گابي اشكنازي، وزير خارجه رژيم اشغالگر سرزمين فلسطين يكشنبه در اظهاراتي در واكنش به حادثه هفته گذشته در سايت هسته‌اي نطنز مدعي شد اسراييل اقداماتي را براي متوقف كردن تهديدات هسته‌اي ايران اتخاذ مي‌كند؛ اما بهتر است اقدامات اين رژيم عليه ايران ناگفته بماند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزير جنگ اين رژيم اشغالگر در گفت‌وگويي راديويي گفته است: «الزاما هر حادثه‌اي در برنامه هسته‌اي ايران مربوط به اسراييل نيست، نمي‌توانم دست داشتن در اين موضوع را رد يا تاييد كنم.» گابي اشكنازي، هم حزبي گانتز و وزير خارجه رژيم مدعي شد: ما سياستي طولاني مدت داريم كه به ايران اجازه ندهيم، توانايي هسته‌اي داشته باشد. رژيم ايران با اين توانايي‌ها، تهديدي حياتي براي اسراييل قلمداد مي‌شود و اسراييل نمي‌تواند اجازه دهد اين كشور (ايران) خود را در كنار مرز‌هاي شمالي‌اش مستقر كند. وي در ادامه سخنان بي‌اساس خود مدعي شد: ما اقداماتي را اتخاذ مي‌كنيم كه بهتر است ناگفته بماند. گابي اشكنازي در ادامه سخنان مداخله‌جويانه خود گفت: اسراييل از تلاش‌هاي امريكا براي اطمينان حاصل كردن از اين مساله كه تحريم تسليحاتي ايران تا بعد از تاريخ اصلي انقضايش در ماه اكتبر نيز تمديد خواهد شد، حمايت مي‌كند. اسراييل نمي‌تواند شرايطي را بپذيرد كه رژيم تهران بتواند سامانه‌هاي تسليحاتي پيشرفته را خريداري كند. وزير خارجه رژيم صهيونيستي در ادامه اظهارات مداخله‌جويانه خود تصريح كرد: مشكل تنها دستيابي به تسليحات هسته‌اي نيست؛ بلكه مشكل اين است كه آنها گروه‌هايي را در سطح خاورميانه مسلح مي‌كنند. به حزب‌الله در لبنان نگاه كنيد. براي همين است كه ما تلاش‌هاي ديپلماتيك گسترده‌اي را در جهان انجام مي‌دهيم.

ترامپ معترضان را تروريست خواند

دونالد ترامپ رييس‌جمهوري امريكا در سخنراني شب گذشته خود به مناسبت «روز استقلال» كشورش، بدون اشاره به گرفتاري‌هاي مردم امريكا از جمله نژادپرستي و ابتلاي نزديك به سه ميليون نفر از آنها به كوويد-19، معترضان به نژادپرستي را آشوبگر خطاب و آنها را با تروريست‌ها و نازي‌ها مقايسه كرد. شبكه خبري سي‌ان‌ان روز يكشنبه گزارش داد: دونالد ترامپ رييس‌جمهوري امريكا طي يك هفته گذشته در كارزارهاي انتخاباتي خود حاضر نشده است تا هيچ اشاره‌اي به سرعت وحشتناك شيوع ويروس كرونا در امريكا داشته باشد و با وجود نزديك به سه ميليون نفر مبتلا به اين بيماري در اين كشور، ترامپ حتي مدعي فروكش كردن شيوع اين بيماري است. او در تازه‌ترين حرف‌هايش در روز استقلال، معترضان به نژادپرستي در سراسر امريكا را عده‌اي هرج‌و‌مرج‌طلب و غارتگر خواند. سي‌ان‌ان افزود: ترامپ در سخنان خود در روز استقلال، مبارزه عليه نازي و تروريست‌ها را با تلاش‌هاي خود براي شكست دادن «چپ‌هاي راديكال» در امريكا كه همان معترضاني هستند كه به هواخواهي از عدالت اجتماعي برخاسته‌اند، قياس كرد كه تلاش به نابود كردن امريكا دارند. بنا بر اين گزارش ترامپ در نطق روز استقلال امريكا گفته بود: قهرمانان امريكايي نازي‌ها را شكست دادند، فاشيست‌ها را نابود و كمونيست‌ها را سرنگون كرده و ارزش‌هاي امريكايي را نجات دادند و تروريست‌ها را تا آن سر دنيا دنبال كردند، اكنون در مرحله درهم شكستن راديكال‌هاي چپگرا، ماركسيست‌ها، هرج‌ومرج‌طلب‌ها، غارتگران و افرادي كه اصلا نمي‌دانند به چه علتي دست به اين كارها مي‌زنند، هستيم.

بايدن: نژادپرستي سيستماتيك در امريكا را ريشه‌كن مي‌كنم

معاون سابق رييس‌جمهور امريكا روز شنبه طي پيامي در تناقض با اخطار ترامپ در مراسم آتش‌بازي كوه راشمور كه گفته بود «اوباش عصباني» در اعتراضات عليه نژادپرستي در حال آسيب زدن به تاريخ و فرهنگ امريكا هستند، وعده داد «نژادپرستي سيستماتيك را در امريكا ريشه‌كن كند». به گزارش ايسنا و به نقل از لس‌آنجلس تايمز، در ويديويي كه در توييتر منتشر شده، جو بايدن، نامزد پيش‌فرض دموكرات‌ها گفت: امريكا هرگز مطابق با بيانيه اعلاميه آزادي كه «تمام انسان‌ها يكسان خلق شده‌اند» زندگي و عمل نكرده است. اين عبارت طي بيش از ۲۰۰ سال نژادپرستي نهادينه، شامل مورد اخير كه باعث مرگ جورج فلويد در مينياپوليس شد، وجدان ما را جريحه‌دار كرده است.


طرح ائتلاف بين‌المللي براي مقابله با الحاق كرانه باختري

دبيركل كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين اعلام كرد، تلاش‌هايي با مجمع عمومي سازمان ملل متحد در جريان است تا جلسه‌اي براي اعلام تشكيل ائتلاف بين‌المللي ضد الحاق با هدف مجازات تل‌آويو در صورت اجراي اين طرح برگزار شود. به گزارش فارس، «صائب عريقات» دبيركل كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين «ساف» اعلام كرد: دوشنبه نشستي عربي براي رايزني درباره طرح رژيم صهيونيستي براي اشغال اراضي كرانه باختري برگزار مي‌شود. بر اساس گزارش «القدس العربي»، عريقات ابراز اميدواري كرد، در صورت اجراي اين طرح به دست رژيم صهيونيستي، كشورهاي عربي در معاهده صلح با اين رژيم بازنگري كنند. اين مقام فلسطيني ضمن تاكيد بر ابتكار صلح عربي گفت: «محمود عباس» رييس تشكيلات خودگردان فلسطين به تماس‌هاي خود با سران جهان ادامه مي‌‎دهد و اخيرا نيز هفت نامه به شخصيت‌هايي از كشورهاي مختلف فرستاده و در آن اعلام كرده، در صورت اجرايي شدن طرح موسوم به «الحاق»، تمام توافق‌هاي امضا شده ميان رام‌الله با امريكا و رژيم صهيونيستي عملا لغو شده است. عريقات سپس اعلام كرد: تلاش‌هايي با مجمع عمومي سازمان ملل متحد در جريان است تا جلسه‌اي براي اعلام تشكيل ائتلاف بين‌المللي ضد الحاق با هدف مجازات و پاسخگو كردن تل‌آويو در صورت اجراي اين طرح برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون