• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4687 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير

دوباره پيست، دوباره هيجان، دوباره فرمول يك

قهرمان چهارم شد

15 مارس قرار بود رقابت‌هاي فصل جديد فرمول يك در استراليا آغاز شود، اما اين رقابت‌ها به دليل شيوع ويروس كرونا لغو شد و بعد از آن گرندپري‌هاي بحرين و ويتنام و چين و بقيه مسابقات يكي پس از ديگري به زمان ديگري موكول شد. بعد از گذشت نزديك به چهار ماه روز يكشنبه بالاخره پاي اتومبيل‌هاي فرمول يك به پيست باز شد و راننده‌ها دوباره پشت فرمان نشستند تا معناي واقعي هيجان و سرعت را به نمايش بگذارند. البته رقابت‌ آنها اين‌بار تفاوت بزرگي با گذشته داشت؛ اينكه خبري از تماشاچي‌ها نبود. 
فصل جديد فرمول يك با رقابت گرندپري اتريش و در پيست ردبول استارت خورد. لوييس هميلتون و ساير راننده‌ها پيش از مسابقه با زانو زدن به جنبش اعتراضي عليه نژادپرستي پيوستند. در دور تعيين خط مسابقات والتري بوتاس و لووييس هميلتون رانندگان تيم فراري اول و دوم شدند و مكس ورشتاپن در جايگاه سوم ايستاد. منتها با اعتراض تيم ردبول به استارت هميلتون و بازبيني مجدد، قهرمان دوره قبل به رده پنجم سقوط كرد و جايش را به راننده جوان هلندي داد. لاندو نوريس از جايگاه سوم استارت زد و الكساندر آلبون چهارم شد. 
نخستين رقابت پساكروناي فرمول يك با استارت عالي بوتاس، نايب قهرمان دوره قبل آغاز شد. هميلتون نيز با اينكه به رده پنجم پول پوزيشن فرستاده شده بود خيلي سريع خودش را به هم‌تيمي‌اش رساند و رقابت اين دو هم‌تيمي آغاز شد. رقابتي كه تذكر مديران تيم را نيز به همراه داشت. مربيان و كادر فني مرسدس مدام به بوتاس و هميلتون گوشزد مي‌كردند كه جايگاه خود را به خطر نيندازند، اما اين دو راننده نشان دادند از همان نخستين رقابت فصل قرار نيست به هم باج بدهند. در سمت ديگر ورشتاپن قهرمان دو دوره قبل اين پيست كه در مصاحبه روز جمعه‌اش گفته بود براي بازگشت به پيست و بردن بي‌تاب است در همان دورهاي نخست به دليل مشكل فني از جدول كناره‌گيري كرد. علاوه بر او چندين راننده ديگر نيز نتوانستند به خط پايان برسند تا ثابت شود هر رقابتي پس از تعطيلي طولاني مدت مصدومان زيادي برجاي خواهد گذاشت. چه اين مصدوم فوتباليست باشد چه اتومبيل! در رقابت گرندپري اتريش در مجموع 9 راننده از جدول حذف شدند! هميلتون، قهرمان فصل پيش رقابت‌ها در اواخر رقابت و در حالي كه در جايگاه دوم بود به دليل برخورد با آلبون پنالتي 5 ثانيه‌اي دريافت كرد و همين باعث شد در نهايت كار را از لحاظ زماني در جايگاه چهارم به اتمام برساند. در پايان والتري بوتاس از مرسدس توانست نخستين قهرمان فصل جديد فرمول يك لقب بگيرد. لكلرك راننده جوان فراري كه در جايگاه هفتم استارت زده بود در كمال تعجب دوم شد و لاندو نورس راننده مك‌لارن رنو سوم شد. رقابت شديد رانندگان، هيجان وحشتناك و برخوردهاي محكم نشان داد تعطيلي مسابقات، نبود تماشاچيان و شرايط بيماري به هيچ عنوان از انگيزه رانندگان براي به نمايش گذاشتن يك رقابت جذاب كم نكرده است. علاقه‌مندان به فرمول يك مي‌توانند خوشحال باشند چون يك هفته بعد در همين پيست دومين گرندپري فصل برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون