• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

خبر

پرداخت كمك هزينه وديعه مسكن  در تهران به خانه‌هاي زير ۷۵ متري


وزير راه يكي از شرايط پرداخت وام وديعه مسكن به مستاجران تهراني را داشتن واحد حداكثر  ۷۵ متري اعلام كرد. به اين ترتيب بخش زيادي از اجاره‌نشين‌ها از طرح دولت حذف مي‌شوند. حدود 2 ماه است كه مسوولان وزارت راه و شهرسازي از برنامه‌ريزي براي پرداخت وام وديعه مسكن براي حمايت از مستاجران خبر مي‌دهند. تا امروز اطلاعات مربوط به اين برنامه به صورت قطره‌چكاني اعلام شده و جزييات دقيق آن مشخص نيست. در جديدترين اظهارنظر وزير محمد اسلامي با اشاره به اينكه بانك مركزي در حال تجزيه و تحليل نحوه پرداخت تسهيلات كمك هزينه وديعه مسكن است، گفته است: قرار شده كميته تامين منابع ستاد ملي مبارزه با كرونا با محوريت بانك مركزي، اقدامات لازم در اين خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشي از منابع 
75 هزار ميليارد توماني كه براي مبارزه با كرونا تخصيص داده شده  را براي كمك به مستاجران نيازمند درنظر بگيرند. او افزود: مطابق تصميم‌گيري‌هاي انجام‌ شده براي پرداخت اين تسهيلات، واحد مسكوني كه در اختيار مستاجران قرار دارد بايد مطابق با الگوي مسكن باشد؛ بدين معنا كه حداكثر متراژ واحد مسكوني مستاجران تهراني براي برخورداري از اين تسهيلات 75 و در ساير شهرهاي كشور 90 مترمربع درنظر گرفته شده است. او تاكيد كرد: نكته مهم ديگر براي پرداخت اين تسهيلات وجود قرارداد رسمي اجاره ميان موجر و مستاجر است. اين تسهيلات پس از نهايي ‌شدن به عنوان كمك ‌هزينه وديعه مسكن از طريق شبكه بانكي دراختيار مالكان قرار مي‌گيرد و مستاجران صرفا كارمزد تسهيلات را پرداخت مي‌كنند.


توليد جوابگوي نياز بازار است

نايب‌رييس هيات مديره اتحاديه توليد و صادرات نساجي ايران در رابطه با دلايل كمبود عرضه ماسك در بازار گفت: در حال حاضر توليد جوابگوي نياز بازار است اما مهم اينجاست، عده‌اي سودجود مواد اوليه و ماسك‌هاي توليدي را قاچاق مي‌كنند. بهرام شهرياري درخصوص دلايل اختلال در توزيع و توليد ماسك در كشور كه مردم را با مشكلاتي در تامين و خريد ماسك روبه‌رو كرده است، اظهار داشت: در اوايل شيوع بيماري كرونا در كشور واحدهاي توليدي پوشاك در كنار ساير بخش‌ها وارد عرصه شده و با چند شيفت فعاليت اقدام به توليد ماسك كردند، در آن مقطع توليد ماسك به حدي رسيد كه نياز بازار تامين و حتي درخواست‌هاي متعددي بر صادرات آن مطرح شد. او با بيان اينكه بعد از اتمام تعطيلات واحدهاي توليدي بايد نياز ساير صنايع را هم تامين مي‌كردند، افزود: به عنوان نمونه تعدادي از واحدهايي كه تمام تمركز خود را بر توليد ماسك قرار داده بودند بايد نياز صنايع پوشك را هم توليد مي‌كردند به همين منظور ماهانه 12 روز از توليد خود را به ماسك و البسه بيمارستاني و 18 روز از فعاليت خود را صرف نياز صنايع ديگر كرده‌اند.


قيمت جهاني طلا به بالاترين حد در ۹ سال گذشته رسيد

قيمت جهاني طلا طي مبادلات روز جمعه نيز همچنان در بالاترين سطح از سال ۲۰۱۱ تاكنون معامله شد. قيمت هر اونس طلا پس از نزديك به ۹ سال بار ديگر در جريان مبادلات روز چهارشنبه بازارهاي جهاني از مرز هزار و ۸۰۰ دلار گذشت هرچند تا هزار و ۸۱۷ دلار صعود كرد ولي نرخ پاياني مبادلات اين روز به هزار و ۸۰۹ دلار كاهش يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون