• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

سيدابراهيم رييسي:

بازاجتماعي‌سازي زندانيان دغدغه قوه قضاييه است

سيدابراهيم رييسي در جلسه پيگيري مصوبات سفرهاي استاني با روساي كل دادگستري استان‎هاي آذربايجان‌شرقي، كردستان و سيستان‌وبلوچستان در جريان آخرين وضعيت اجراي مصوبات سفرهاي استاني در اين استان‌ها قرار گرفت. به گزارش ايسنا، رييسي موضوع بازاجتماعي كردن زندانيان را يكي از دغدغه‎هاي جدي دستگاه قضا عنوان كرده و گفت: يكي از دغدغه‌هاي جدي ما مساله بازاجتماعي كردن زندانيان و بازسازي شخصيت آنهاست. اين مهم است كه زندانيان در زندان مشغول كار و توليد باشند، چراكه يكي از نكات محوري براي اصلاح مجرماني كه در زندان‌ها نگهداري مي‌شوند اين است كه بيكار نباشند و حتما مشغول كار شوند. رييس قوه قضاييه با اظهار تاسف درخصوص عدم تعيين هيات‌مديره كارخانه ماشين‌سازي تبريز گفت: ماشين‌سازي تبريز بعد از اقدامات قضايي با همت كارگران و كارشناسان برپا شد، اما الان به خاطر اختلاف دو سازمان دولتي و اداري، تعيين هيات‌مديره به تاخير افتاده كه اصلا به صلاح نيست. اين موضوع را دنبال مي‌كنيم تا از سوي دولت هيات‌مديره به‌زودي تعيين شود، چراكه اين امر موجب تسهيل و رونق توليد مي‌شود. 
رييسي همچنين با اشاره به گزارش رييس كل دادگستري استان كردستان، دستور رسيدگي به وضعيت منطقه «نايسر» در اطراف سنندج را صادر كرده و تاكيد كرد: اين منطقه كه محل زندگي مردم محروم و مستضعف منطقه است بايد تعيين تكليف شده و هر چه سريع‌تر به نتيجه قطعي برسد. رييس قوه قضاييه همچنين از بررسي وضعيت كوله‌‎بري در دولت خبر داده و ابراز اميدواري كرد با تصميمات جديد وضعيت اين قشر از مردم كردستان نيز سامان بگيرد. او به موضوع زندان سقز نيز اشاره كرده و گفت: حادثه زندان سقز تاسف‌آور بود، اما همت دستگاه‎‌هاي مسوول براي بازگرداندن همه زندانيان قابل‌توجه و تقدير بود و نشان از اقتدار و امنيت نظام در آن منطقه دارد.
رييسي همچنين ضمن تشكر از تلاش‌هاي مجموعه قضايي استان سيستان‌وبلوچستان گفت: در شرايط كرونا حفظ جان همكاران و مردمي كه با دادگستري و سازمان‌هاي تابعه در ارتباط هستند، يك ضرورت قطعي است. رييس قوه قضاييه گفت: بايد تمام اقدامات و تمهيدات انجام شود؛ به نحوي كه هم جان همكاران و هم ارباب رجوع در امان باشد؛ لذا استفاده از ماسك و مواد ضدعفوني‌كننده و رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي مورد تاكيد است. به مسوولان مربوطه هم تاكيد كرده‌ايم كه سيستان‌وبلوچستان در اولويت باشد و به صورت رايگان توزيع ماسك و مواد ضدعفوني و كارهايي كه مورد نياز است، انجام شود. حتي شهرستان‌هاي بسيار دور از مركز استان نيز بايد به وسايل بهداشتي مجهز شوند تا از شيوع بيماري پيشگيري شود؛ لذا در قضيه كرونا بايد از همكاران و مراجعين صيانت شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون