• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو:

نام محصول جديد به زودي اعلام مي‌شود

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو با بيان اينكه نام محصول پروژه K132 به زودي تصويب و اعلام مي‌شود گفت: طرح فروش مشاركت در توليد اين خودرو براي تحويل در سال آينده، منافاتي با برنامه توليد امسال ندارد. ايكوپرس- فرشاد مقيمي با اشاره به گمانه‌زني‌هاي موجود درباره زمان توليد محصول جديد گروه صنعتي ايران‌خودرو تصريح كرد: طبق مصوبه كميته خودرو سه نوع فروش شامل فروش فوق‌العاده با قيمت قطعي محصول و موعد تحويل تا سه ماه از زمان ثبت نام، پيش فروش يك ساله با موعد تحويل 4 تا 12 ماه و مشاركت در توليد براي فروش محصولات خودروسازان تعيين شده است.  وي افزود: فروش مشاركت در توليد، با دو موعد تحويل 13 تا 24 ماه و 25 تا 36 ماه تعريف شده است كه برنامه اخير فروش ايران‌خودرو در قالب نوع اول اعلام شده است. مقيمي، طراحي و توليد محصول جديد در شرايط تحريم و محدوديت‌هاي بين‌المللي را اقدامي جهادگونه در مجموعه زنجيره تامين و گروه صنعتي ايران‌خودرو خواند و گفت: مهندسان اين خودروساز تجربيات و اندوخته‌هاي چند‌ساله خود را در محصول جديد به كار گرفته‌اند تا بتوانيم در زمان مقرر و برنامه اعلام شده، محصول را وارد بازار كنيم. وي خاطرنشان كرد: توليد اين محصول همزمان با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي كليد خواهد خورد كه براي عرضه به بازار آن نيز برنامه‌هاي فروش متناسبي درنظر گرفته خواهد شد. مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو تصريح كرد: تمامي خودروسازان معتبر، نمونه‌هاي محصول جديد را براي دريافت بازخورد از جامعه و متخصصان به نمايش مي‌گذارند تا طبق نظرات كارشناسان و سليقه مشتريان در صورت لزوم در محصول تغيير ايجاد كنند. اين اقدام امري مرسوم در صنعت خودروسازي به شمار مي‌رود. وي با بيان اينكه موتور محصول از موتورهاي توسعه يافته و به روز ايران‌خودرو است، تصريح كرد: خط توليد موتور EC5 نيز تجهيز شده و آماده توليد است. قطعات تمامي بخش‌ها طراحي و قالب‌سازي شده و درحال ساخت است. مقيمي در پايان خاطرنشان كرد: زمان اجراي پروژه را با همتي كه در مجموعه كاركنان ايران‌خودرو زنجيره تامين وجود دارد، كوتاه كرده‌ايم تا بتوانيم با ارايه محصول جديد در شرايط تحريمي، توانمندي‌هاي صنعتگران كشور را به رخ جهانيان بكشانيم.

 


  وضعيت سپرده‌هاي بانكي و نقش بانك‌ها در سامان‌دهي بازار ارز

اسماعيل للـه‌گاني مديرعامل بانك رفاه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا، برنامه‌هاي اين بانك در سال جديد را تشريح كرد. به گزارش روابط عمومي بانك رفاه كارگران، در اين مصاحبه پرداخت تسهيلات به واحد‌هاي توليدي به منظور تحقق شعار «جهش توليد»، وضعيت سپرده‌هاي بانكي و بازار ارز مطرح شده است. متن اين گفت‌وگو به اين شرح است: 
مديرعامل بانك رفاه ضمن تشريح اقدامات اين بانك در زمينه پرداخت تسهيلات به اقشار مختلف، در مورد سپرده‌هاي بانكي و نقش بانك‌ها در سامان‌دهي بازار ارز، توضيحاتي را ارايه كرد. او در مورد تاثير كاهش سودهاي بانكي بر ميزان سپرده‌ها، گفت: سپرده‌هاي بانكي در بين بانك‌هاي مختلف كشور چرخش دارند و ميزان اين سپرده‌ها در شبكه بانكي كاهش پيدا نكرده است و شبكه بانكي با منابعي كه در اختيار دارد از بخش‌هاي مختلف حمايت مي‌كند. او با بيان اينكه بازار سرمايه به عنوان يك بازار موازي رونق پيدا مي‌كند، افزود: در دنيا بخش زيادي از تامين مالي واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاري‌ها توسط بازار سرمايه انجام مي‌شود اما كشور ما عمدتا بانك ‌محور بوده و از تسهيلات بانكي استفاده مي‌كرديم. انتظار داريم با توسعه بازار سرمايه انتظار بخشي از تامين مالي پروژه‌ها از طريق بازار سرمايه انجام شود. مديرعامل بانك رفاه در ادامه در مورد نقش بانك‌ها در زمينه كاهش التهابات ارزي نيز توضيح داد: بانك‌ها با حمايت از واحدهاي توليدي مخصوصا واحدهايي كه در زمينه صادرات فعاليت مي‌كنند، مي‌توانند كمك كنند تا ارز بيشتري براي كشور تامين و صادرات بيشتري انجام شود. به دليل شيوع ويروس كرونا بسياري از صادركنندگان نتوانستند صادرات انجام دهند و ميزان ورودي ارز به صورت مقطعي كاهش پيدا كرد. اما با بهبود شرايط، وضعيت به حالت عادي برمي‌گردد و بانك مركزي توان تامين ارزي كشور را خواهد داشت. للـه‌گاني با اشاره به «جهش توليد» به عنوان شعار سال اظهار كرد: بانك رفاه در جهت تحقق اين شعار، اقداماتي انجام داده است. از جمله اينكه براي پرداخت تسهيلات از بنگاه‌هاي توليدي كوچك و متوسط، اعتباري معادل 5 هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است. براي پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش واحدهاي توليدي مشكل‌دار كه نمي‌توانستند حقوق پرسنل و كارگران را پرداخت كنند هم، اعتباري در نظر گرفته شده كه حدود 3 هزار ميليارد ريال است. او ادامه داد: براي تامين مالي صنايع پيشران كشاورزي، گردشگري و صنعت و معدن حدود ۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنين تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي كه مشمول تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مي‌شوند به ميزان سه ‌هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است. مديرعامل بانك رفاه با بيان اينكه سه ‌هزار ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به معرفي‌شدگان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي در نظر گرفته شده است كه در قالب قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود، اظهار كرد: همچنين براي صاحبان كسب و كارها كه به دليل شيوع كرونا دچار مشكل شده‌اند، حدود سه‌ هزار ميليارد ريال تسهيلات در نظر گرفته شده است. پرداخت تسهيلات حمايت از توليد براي واحدهاي توليدي كه نياز داشته باشند از اين تسهيلات استفاده كنند پنج هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است. در قالب طرح جهش مهر سلامت به پزشكان، پرستاران و كليه كادر درماني مراكز درماني تسهيلات پرداخت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون